Prace magisterskie
Prace magisterskie
Rok |
Tytuł pracy |
1976 |
Zastosowanie folio i fazogramów do realizacji rozdziału „Atom. Cząsteczka” w klasie VII szkoły podstawowej |
1976 |
Badanie struktury programu nauczania pracowni technologicznej technikum przemysłu skórzanego |
1977 |
Badanie efektywności epiprojekcji doświadczeń chemicznych w płaszczyźnie pionowej, na lekcjach poświęconych korozji metali w klasie II LO |
1977 |
Zastosowanie folio- i fazogramów do planowania eksperymentu i kierowania obserwacją |
1977 |
Badanie wpływu foliogramów i fazogramów na zapamiętywanie i zrozumienie wybranych wiadomości z zakresu chemii organicznej |
1977 |
Próba upoglądowienia i opracowania metodycznego zagadnień dotyczących koloidów i adsorpcji w kl. VII technikum rolniczego |
1977 |
Użycie folio- i fazogramów do formowania pojęć chemicznych z działu „Atom. Cząsteczka” w klasie VII |
1977 |
Wpływ sprzężenia zwrotnego na wyniki nauczania chemii w klasie VIII szkoły podstawowej |
1977 |
Próba opracowania tekstu chemicznego do ćwiczeń z dydaktyki chemii zaprogramowanego metodą liniową i mieszaną |
1977 |
Badanie efektywności epiprojekcji doświadczeń chemicznych na lekcjach poświęconych szeregom aktywności i elektrochemicznemu w klasach drugich LO |
1977 |
Próba realizacji tematów w kl. VIII szkoły podstawowej: moc kwasów i zasad, kwasowość i zasadowość roztworu, skala pH |
1977 |
Film dydaktyczny w nauczaniu chemii |
1977 |
Struktura filmów dydaktycznych z chemii i jej wpływ na stosowanie tych filmów na lekcjach |
1977 |
Badanie efektywności użycia diaprojekcji doświadczeń na lekcjach poświęconych reakcjom zobojętniania w klasie VIII szkoły podstawowej |
1977 |
Badanie efektywności stosowania fazogramów w nauczaniu wybranych zagadnień z technologii chemicznej |
1977 |
Wykorzystanie foliogramów i fazogramów przy zapoznaniu uczniów z rozwiązywaniem zadań chemicznych |
1977 |
Badanie efektywności użycia fazogramów do realizacji działu „Procesy elektrochemiczne” w klasie drugiej liceum ogólnokształcącego |
1978 |
Badanie efektywności diaprojekcji doświadczeń na wybranych lekcjach klasy VIII szkoły podstawowej |
1978 |
Badanie efektywności epiprojekcji doświadczeń chemicznych przy realizacji działu „Reakcje w roztworach wodnych” w klasie ósmej szkoły podstawowej |
1978 |
Badanie efektywności użycia epiprojekcji doświadczeń do realizacji lekcji poświęconych reakcjom jonowym w klasie VIII szkoły podstawowej |
1978 |
Próba upoglądowienia materiału programowego; wodorotlenki, kwasy i sole w 10 – letniej szkole średniej |
1978 |
Badanie efektywności epiprojekcji doświadczeń chemicznych przy realizacji działu „Dysocjacja kwasów, zasad i soli” w klasie ósmej szkoły podstawowej |
1978 |
Upoglądowienia działu programowego „Elementy kinetyki chemicznej” w dziesięcioletniej szkole średniej |
1978 |
Porównanie skuteczności stosowania ćwiczeń uczniowskich i epiprojekcji doświadczeń w klasie VIII szkoły podstawowej |
1978 |
Upoglądowienia działu programowego „Litowce. Fluorowce” w dziesięcioletniej szkole średniej |
1978 |
Badanie efektywności epiprojekcji doświadczeń chemicznych przy realizacji działu „Węglowodany, kwasy tłuszczowe, białka” w klasie ósmej szkoły podstawowej |
1978 |
Badanie efektywności stosowania fazogramów w realizacji wybranych zagadnień z programu nauczania chemii w liceum ogólnokształcącym |
1978 |
Badanie efektywności użycia diaprojekcji doświadczeń i ćwiczeń chemicznych uczniowskich na wybranych lekcjach chemii w kl. VIII szkoły podstawowej |
1978 |
Rozwijanie zainteresowań przedmiotowych uczniów poprzez olimpiadę chemiczna |
1978 |
Zajęcia fakultatywne jako forma pracy z uczniem zdolnym |
1978 |
Opracowanie obudowy wizualnej do realizacji działu „Klasyfikacja pierwiastków, budowa atomów i cząsteczek” w klasie pierwszej liceum zawodowego |
1979 |
Modele wyobrażeniowe w realizacji rozdziału „Dysocjacja kwasów, zasad i soli” w klasie VIII szkoły podstawowej |
1979 |
Ćwiczenia uczniowskie z chemii organicznej w skali półmikro w kl. X dziesięcioletniej szkoły ogólnokształcącej |
1979 |
Badanie efektywności epiprojekcji doświadczeń chemicznych przy realizacji działu „Organiczne związki węgla” w klasie VIII szkoły podstawowej |
1979 |
Zastosowanie projektoskopu na ćwiczeniach z obróbki szkła |
1979 |
Badanie efektywności diaprojekcji doświadczeń w LO o profilu biologiczno-chemicznym |
1979 |
Wpływ sprzężenia zwrotnego na wyniki nauczania wybranych zagadnień z chemii |
1979 |
Przystosowanie szkolnej pracowni chemicznej do użycia technicznych środków dydaktycznych |
1979 |
Badania nad użyciem przeźroczy w nauczaniu chemii klasy ósmej szkoły podstawowej |
1979 |
Badanie efektywności użycia epiprojekcji doświadczeń chemicznych w szkole zawodowej |
1979 |
Badanie efektywności diaprojekcji doświadczeń chemicznych do realizacji wybranych działów programowych w klasie pierwszej liceum ogólnokształcącego |
1979 |
Rozwijanie zainteresowań przedmiotowych uczniów poprzez olimpiadę chemiczną |
1979 |
Ćwiczenia uczniowskie w skali półmikro w kl. VIII dziesięcioletniej szkoły średniej |
1979 |
Badanie efektywności funkcji dydaktycznych fazogramów na lekcjach chemii w szkole zawodowej |
1979 |
Badanie nowej koncepcji zapoznawania uczniów z wymiarami i masą atomów |
1979 |
Koncepcja realizacji zagadnień, dotyczących katalizy i katalizatorów w dziesięcioletniej szkole średniej |
1979 |
Szkolna pracownia chemiczna |
1979 |
Ćwiczenia uczniowskie w skali półmikro w kl. IX dziesięcioletniej szkoły średniej |
1979 |
Badanie użycia diaprojekcji doświadczeń na lekcjach z kinetyki i statyki chemicznej oraz systematyki związków nieorganicznych w liceum dla pracujących |
1980 |
Zastosowanie epiprojekcji doświadczeń chemicznych do realizacji działów: „Woda jako rozpuszczalnik”, „Zasady i kwasy” w klasie VIII szkoły podstawowej |
1980 |
Zastosowanie epiprojekcji doświadczeń chemicznych do realizacji działu programowego „Dysocjacja kwasów, zasad i soli” w kl. VIII szkoły podstawowej |
1980 |
Analiza funkcji środków dydaktycznych w nauczaniu działu „Atom. Cząsteczka” w klasie VII szkoły podstawowej |
1980 |
Wykorzystanie epiprojekcji do realizacji działu „Reakcje w roztworach wodnych” w klasie VIII szkoły podstawowej |
1980 |
Zastosowanie modeli wyobrażeniowych w nauczaniu działu „Atom i cząsteczka” w klasie VII szkoły podstawowej |
1981 |
Badania nad użyciem przeźroczy w nauczaniu chemii w szkole podstawowej |
1981 |
Analiza funkcji modeli w nauczaniu chemii w szkole podstawowej |
1981 |
Zastosowanie diaprojekcji doświadczeń chemicznych do realizacji działu programowego „Dysocjacja kwasów, zasad i soli” w klasie VIII szkoły podstawowej |
1981 |
Badanie użycia projekcji do zapoznawania uczniów z mechanizmem reakcji dysocjacji w kl. VIII |
1981 |
Badanie kojarzenia mikroskopowego przebiegu zjawisk chemicznych z ich mechanizmem |
1981 |
Badanie kojarzenia makroskopowego przebiegu zjawisk z symbolika i wzorami chemicznymi |
1981 |
Badania nad wprowadzeniem i wykorzystaniem teorii atomistyczno-cząsteczkowej w nauczaniu chemii w kl. VII szkoły podstawowej |
1981 |
Zastosowanie epiprojekcji doświadczeń chemicznych do realizacji działu programowego „Reakcje w roztworach wodnych” w klasie VIII szkoły podstawowej |
1981 |
Korelacja programu nauczania chemii z przedmiotami zawodowymi w technikum gastronomicznym |
1982 |
Dysocjacja kwasów, zasad i soli w kl. VIII szkoły podstawowej |
1982 |
Badanie efektywności nowego sposobu stosowania zadań w kl. VII szkoły podstawowej |
1983 |
Epiprojekcji doświadczeń w realizacji działu „Dysocjacja elektrolityczna” w kl. VIII |
1983 |
Badanie wprowadzenia pojęcia atomu w kl. VII |
1983 |
Konstrukcja i wykorzystanie środków dydaktycznych w nauczaniu wartościowości w kl. VII szkoły podstawowej |
1984 |
Opracowanie i wstępna weryfikacja materiałów pomocniczych do działu „Atom. Cząsteczka” w klasie VII szkoły podstawowej |
1984 |
Badanie efektywności użycia zadań w dziale „Woda. Wodór” w kl. VII szkoły podstawowej |
1984 |
Badanie i normalizacja testu do działu „Pierwiastki metaliczne” w klasie VII szkoły podstawowej |
1984 |
Badanie efektywności użycia zadań w dziale „Pierwiastki metaliczne” w klasie VII szkoły podstawowej |
1984 |
Badanie efektywności użycia zadań w dziale „Powietrze. Tlen” w klasie VIII szkoły podstawowej |
1985 |
Badanie zależności między osiągnięciami w uczeniu się chemii a poziomem rozwoju umysłowego |
1985 |
Opracowanie metodyczne działu: "Atom. Cząsteczka", w klasie VII szkoły podstawowej |
1985 |
Koncepcje metodyczne realizacji I części działu pt. "Atom. Cząsteczka" w klasie VII szkoły podstawowej |
1985 |
Koncepcja metodyczna realizacji II części działu pt. "Atom. Cząsteczka" w klasie VII szkoły podstawowej |
1985 |
Opracowanie metodyczne działu "Powietrze. Składniki powietrza", w nowym programie szkoły podstawowej |
1985 |
Reakcje metali w roztworach, reakcje strąceniowe. Projekcja doświadczeń chemicznych w świetle odbitym |
1986 |
Opracowanie metodyczne działu "Spalanie jako reakcja chemiczna" z programu klasy VII szkoły podstawowej |
1986 |
Opracowanie metodyczne działu "Woda w przyrodzie i roztwory wodne" |
1986 |
Badanie zależności wyników nauczania działu "Atom i cząsteczka" od rozwoju intelektualnego ucznia |
1986 |
Opracowanie testów sprawdzających do działów programowych: „Powietrze. Składniki powietrza” „Atom i cząsteczka” dla klasy VII szkoły podstawowej |
1986 |
Badanie struktury treści działu „Powietrze” podręcznika chemii dla klasy VII szkoły podstawowej |
1986 |
Opracowanie metodyczne działu „Kwasy, zasady, sole” w klasie VII szkoły podstawowej |
1986 |
Zastosowanie technicznych środków dydaktycznych w nauczaniu chemii w klasie VII szkoły podstawowej |
1987 |
Opracowanie testów sprawdzających do działów programowych: „Spalanie jako reakcja chemiczna” „Woda i roztwory wodne” „Kwasy, zasady, sole”, dla klasy VII szkoły podstawowej |
1988 |
Opracowanie metodyczne działu: „Pochodne węglowodorów” w nowym programie szkoły podstawowej |
1988 |
Standaryzacja testów do działów: „Atom i cząsteczka” oraz „Spalanie jako reakcja chemiczna” |
1988 |
Badanie stopnia opanowania treści programowych z działów: „Powietrze, składniki powietrza” oraz „Atom i cząsteczka” w klasie VII szkoły podstawowej |
1988 |
Standaryzacja testów do działów: „Powietrze, składniki powietrza” oraz „Woda w przyrodzie i roztwory wodne” |
1989 |
Badania wpływu zadań dydaktycznych na osiągnięcia uczniów w klasie VII szkoły podstawowej |
1990 |
Struktura wiedzy chemicznej związanej z teorią atomistyczno – cząsteczkową |
1990 |
Ocena efektywności stosowania zadań w działach: „Powietrze. Składniki powietrza”, „Atom i cząsteczka” w klasie VII szkoły podstawowej |
1990 |
Zastosowanie wiedzy z zakresu teorii atomistyczno - cząsteczkowej w procesie uczenia się chemii w klasie VIII szkoły podstawowej |
1990 |
Ocena efektywności stosowania zadań dydaktycznych w działach: „Spalanie jako reakcja chemiczna” oraz „Woda w przyrodzie i roztwory wodne” w klasie VII szkoły podstawowej |
1990 |
Zastosowanie wiedzy z zakresu teorii atomistyczno - cząsteczkowej w procesie uczenia się chemii w klasie VII szkoły podstawowej |
1990 |
Badanie osiągnięć uczniów w zakresie wiedzy związanej z kinetyczno -cząsteczkową teorią budowy materii |
1991 |
Rozumienie przez uczniów wiedzy z zakresu teorii atomistyczno – cząsteczkowej |
1991 |
Korelacja między chemią a fizyką w programach szkoły podstawowej |
1991 |
Opracowanie zeszytu ćwiczeń utrwalającego wiedzę z zakresu teorii kinetyczno – cząsteczkowej |
1991 |
Opracowanie przeźroczy do nauczania chemii w klasie VII szkoły podstawowej |
1991 |
Badanie rozumienia i stosowania przez uczniów wiedzy z zakresu teorii atomistyczno – cząsteczkowej |
1992 |
Opracowanie przeźroczy do nauczania chemii w klasie VIII szkoły podstawowej |
1992 |
Koncepcje metodyczne zapoznawania uczniów szkoły podstawowej z pojęciami chemicznymi związanymi z teorią atomistyczno cząsteczkową |
1992 |
Badanie rozumienia i stosowania przez uczniów wiedzy z zakresu teorii atomistyczno – cząsteczkowej |
1992 |
Czynniki wpływające na rozwiązywanie przez uczniów problemów chemicznych z zakresu teorii atomistyczno – cząsteczkowej |
1992 |
Kształtowanie struktury wiedzy chemicznej uczniów szkoły podstawowej w zakresie teorii atomistyczno cząsteczkowej |
1992 |
Doświadczenia laboratoryjne z zakresu ochrony środowiska w nauczaniu chemii |
1993 |
Materiały pomocnicze w nauczaniu chemii w szkole podstawowej |
1993 |
Znaczenie motywacji w procesie nauczania chemii w szkole średniej |
1994 |
Badanie losów finalistów olimpiad chemicznych |
1994 |
Badanie czynników wpływających na motywację uczenia się chemii w szkole podstawowej |
1994 |
Funkcje i rola doświadczeń chemicznych na lekcjach chemii w szkole podstawowej |
1994 |
Rola modeli w rozwiązywaniu problemów chemicznych z zakresu teorii atomistyczno-cząsteczkowej |
1994 |
Propozycje zeszytu uczniowskiego z zastosowaniem doświadczeń przeprowadzanych w chemicznych próbnikach laboratoryjnych |
1994 |
Kryteria wyboru przez nauczyciela podręcznika do chemii dla klasy VII szkoły podstawowej |
1994 |
Zastosowanie chemicznych próbników laboratoryjnych w nauczaniu chemii w szkole podstawowej |
1994 |
Propozycja doświadczeń do programu chemii szkoły podstawowej mających na celu wyjaśnienia zjawisk i procesów zachodzących w przyrodzie oraz wykorzystywanych w życiu codziennym |
1995 |
Badania wykorzystania zestawu „Chemia i my 7” do nauczania chemii w szkole podstawowej |
1995 |
Funkcja teorii atomistycznej w podręcznikach chemii dla szkoły podstawowej |
1995 |
Ćwiczenia z techniki i metodyki szkolnego eksperymentu chemicznego – materiały pomocnicze dla studentów |
1995 |
Propozycje zadań laboratoryjnych do utrwalania wiadomości i umiejętności z wybranych działów programowych w kl. VIII |
1995 |
Praktyczne znaczenie wiedzy chemicznej poznawanej przez uczniów w szkole podstawowej |
1995 |
Propozycje zadań wspierających proces nauczania – uczenia się chemii w szkole średniej. Dział programowy: Podstawowe pojęcia chemiczne |
1996 |
Propozycje zadań wspierających proces nauczania – uczenia się chemii w szkole średniej. Dział programowy: Ilościowa interpretacja przemian chemicznych |
1996 |
Badanie rozumienia i stosowania przez uczniów wiedzy z zakresu „Reakcje w roztworach wodnych” |
1996 |
Realizacja koncepcji metodycznych zawartych w zestawie podręczników „Chemia i my” |
1996 |
Zastosowanie w procesie nauczania koncepcji metodycznych zawartych w zestawie podręczników „Chemia i my” dla klasy VIII szkoły podstawowej |
1996 |
Opracowanie wybranych doświadczeń z chemii organicznej w formie filmu dydaktycznego |
1996 |
Zintegrowane nauczanie przedmiotów przyrodniczych |
1996 |
Badanie opinii nauczycieli, uczniów i pracodawców na temat kształcenia w zakresie przedmiotów przyrodniczych |
1996 |
Kryteria wyboru podręcznika do nauczania chemii w szkole podstawowej |
1997 |
Funkcje doświadczeń chemicznych w nauczaniu chemii w szkole podstawowej |
1997 |
Korelacja miedzy chemia a biologia w programach szkoły podstawowej |
1998 |
Badanie efektywności nowej koncepcji zapoznawania uczniów z teoria atomistyczną |
1998 |
Łączenie wiedzy doświadczalnej z wiedza teoretyczną w nauczaniu chemii na poziomie szkoły podstawowej |
1998 |
Aktywizująca rola środków dydaktycznych w nauczaniu chemii |
1998 |
Badanie świadomości ekologicznej uczniów szkół podstawowych |
1998 |
Badanie osiągnięć uczniów w zakresie zintegrowanej wiedzy przyrodniczej |
1998 |
Dydaktyczne programy komputerowe w nauczaniu chemii w szkole podstawowej |
1999 |
Zastosowanie fazogramów podczas zapoznawania uczniów z teoriami chemicznymi na lekcjach chemii w szkole podstawowej |
1999 |
Rozwijanie zainteresowań uczniów wiedzą przyrodniczą na przykładzie wiadomości o węglu i jego związkach |
1999 |
Kształcenie postaw proekologicznych na lekcjach chemii |
1999 |
Wiedza z zakresu ochrony środowiska w nauczaniu chemii na poziomie szkoły podstawowej |
1999 |
Opracowanie środków dydaktycznych do nauczania chemii w polskiej szkole podstawowej na Łotwie |
1999 |
Nauczanie wybranych zagadnień z chemii organicznej w szkole podstawowej metodami aktywizującymi |
1999 |
Posługiwanie się przez uczniów wyobrażeniami odnoszącymi się do budowy materii |
1999 |
Analiza wybranych podręczników do chemii w szkole podstawowej ze szczególnym uwzględnieniem wykorzystania w nich teorii kinetyczno-cząsteczkowej i atomistycznej |
2000 |
Analiza wybranych pojęć w podręcznikach chemicznych |
2002 |
Utrwalanie wiadomości i umiejętności w nauczaniu chemii na poziomie gimnazjum |
2002 |
Realizacja celów wychowawczych poprzez nauczanie chemii |
2003 |
Rola pojęć z zakresu teorii atomistycznej w konstruktywistycznym kształtowaniu struktury wiedzy chemicznej uczniów |
2003 |
Kształtowanie całościowego obrazu przyrody w procesie nauczania chemii |
2003 |
Zadania problemowe integrujące wiedzę z przedmiotów przyrodniczych |
2004 |
Zastosowanie w nauczaniu chemii doświadczeń powiązanych z problemami życia codziennego |
2004 |
Kształtowanie postaw i zachowań uczniów w procesie nauczania chemii |
2007 |
Analiza wybranych zagadnień chemicznych w podręcznikach polskich z przełomu XIX i XX wieku |
2009 |
Chemia jako przedmiot nauczania w opinii uczniów gimnazjów |
2009 |
Badanie opinii nauczycieli przedmiotów przyrodniczych na temat rozwoju zawodowego |
2010 |
Umiejętność zastosowania przez uczniów gimnazjów wiedzy chemicznej w zakresie chemii organicznej w życiu codziennym |
2010 |
Umiejętność zastosowania przez uczniów gimnazjów wiedzy chemicznej w zakresie chemii ogólnej i nieorganicznej w życiu codziennym |
2011 |
Opinie absolwentów Wydziału Chemii UMCS na temat przydatności wiedzy, nabytej podczas studiów w pracy zawodowej |
2011 |
Opracowanie, realizacja i ewaluacja zajęć przeznaczonych dla uczniów zainteresowanych chemią |
2011 |
Analiza czynników determinujących wybór kierunków studiów o profilu matematyczno-przyrodniczo-technicznym |
2012 |
Kosmetyki do codziennej pielęgnacji, ich skład i funkcje |
2012 |
Pozaszkolne formy działalności dydaktycznej z zakresu nauk przyrodniczych w Polsce |
2012 |
Badanie opinii na temat stanu edukacji przyrodniczej w Polsce |
2012 |
Konkursy z przedmiotów przyrodniczych służące rozwijaniu zainteresowań uczniów gimnazjów i liceów organizowane przez uczelnie wyższe |
2012 |
Opracowanie obudowy dydaktycznej do zagadnień „Woda i roztwory wodne” |
2012 |
Stan wiedzy uczniów gimnazjów na temat aspektów chemicznych ochrony środowiska |
2013 |
Opinie uczniów gimnazjum o czynnikach wpływających na skuteczne uczenie się chemii |
2015 |
Opracowanie obudowy dydaktycznej do zagadnienia "Chemia środków kosmetycznych" |