Obowiązek korzystania ze służbowej poczty elektronicznej

Komunikat Pełnomocnika Rektora UMCS ds. Informatyzacji Uniwersytetu w sprawie obowiązku korzystania ze służbowej poczty elektronicznej

Szanowni Państwo
Dziekani, Dyrektorzy, Kierownicy
jednostek organizacyjnych UMCS

W związku z istniejącym obowiązkiem korzystania z uniwersyteckich adresów poczty elektronicznej przy wykonywaniu czynności służbowych, nałożonym na pracowników Uniwersytetu Pismem Okólnym Nr 13/2013 Rektora Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie z dnia 8 listopada 2013 r., oraz Zarządzeniem Nr 14/2013 Rektora Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie z dnia 7 marca 2013 r., oraz Zarządzeniem Nr 22/2014 Rektora Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie z dnia 16 kwietnia 2014 r., uprzejmie informuję, że prywatne adresy e-mail pracowników opublikowane w serwisie internetowym UMCS, które nie zostaną usunięte lub zamienione na adresy służbowe do dnia 6 lutego 2015 r., zostaną wykasowane przez administratorów.

Równocześnie przypominam Państwu, że umieszczanie w korespondencji służbowej, systemach informatycznych i stronach internetowych UMCS prywatnych adresów e-mail (tzn. adresów w domenie innej niż @umcs.pl, @umcs.lublin.pl, @poczta.umcs.lublin.pl, @hektor.umcs.lublin.pl, @bacon.umcs.lublin.pl itp.) jest zabronione. Systemy pocztowe dostępne jako darmowe usługi oferowane przez różne portale internetowe, takie jak np. Google, Onet, Tlen, Wirtualna Polska, Interia, nie dają gwarancji właściwego zabezpieczenia przesyłanych danych. W przypadku przesyłania danych służbowych na prywatne skrzynki pocztowe, dane te gromadzone są na zewnętrznych serwerach i mogą zostać udostępnione osobom niepowołanym, a tym samym może dojść do naruszenia zasad zabezpieczania danych przetwarzanych w systemach informatycznych, w tym podczas używania poczty elektronicznej. Takie postępowanie jest zagrożone odpowiedzialnością karną wynikającą z art. 51 Ustawy o ochronie danych osobowych.

W sprawach związanych z funkcjonowaniem służbowej poczty elektronicznej (w tym odzyskiwaniu haseł, zgłaszaniu błędów oraz problemów z odbieraniem i wysyłaniem wiadomości) należy kontaktować się z administratorami systemu ZEUS UMCS – tel. 81 537 26 04, 537 62 40, e-mail: admin@poczta.umcs.lublin.pl, www: www.zeus.umcs.pl.

Z poważaniem
mgr Piotr Dukowski
Pełnomocnik Rektora UMCS ds. Informatyzacji Uniwersytetu

    Aktualności

    Data dodania
    2 lutego 2015