Produkcja medialna

Zakres i forma egzaminu dyplomowego dla studentów
Wydziału Politologii i Dziennikarstwa na kierunku:
Produkcja medialna – studia stacjonarne
drugiego stopnia - od roku akademickiego 2022/2023

  • Egzamin dyplomowy jest egzaminem ustnym.
  • Na egzaminie dyplomowym student otrzymuje jedno pytanie z zakresu pracy dyplomowej oraz losuje dwa pytania z listy pytań egzaminacyjnych.

Zagadnienia na egzamin dyplomowy:

  1. Jaką rolę pełnią prototypy w myśleniu projektowym?
  2. Pola eksploatacji w umowach licencyjnych.
  3. Komunikowanie, naród, kultura, cywilizacja (zakres pojęć).
  4. Fotografia cyfrowa: zmiana kulturowej funkcji medium.
  5. Czym jest opowiadanie transmedialne?
  6. Recenzja jako gatunek publicystyczny.
  7. Persona i grupa docelowa jako sposoby pozyskiwania informacji o użytkownikach.
  8. Ekonomika mediów - definicja pojęcia.
  9. Konwergencja mediów - definicja i przykłady.
  10. Jak organizować i przeprowadzać burzę mózgów?
  11. Wskaż trzy - Twoim zdaniem najważniejsze - wydarzenia kulturalne w Lublinie w ciągu minionego roku. Uzasadnij wybór.
  12. Umowy licencyjne wyłączne i niewyłączne.
  13. Fotografia jako czynnik dziewiętnastowiecznego „przewrotu obrazowego”.
  14. Media alternatywne a kwestia aktywizmu społecznego.
  15. Rola mediów w komunikowaniu międzynarodowym i międzykulturowym.
  16. Skutki „rewolucji Gutenberga”.
  17. Media a rytuały: wydarzenia medialne i rytualne wykorzystanie mediów.
  18. Umowy licencyjne i umowy o przeniesieniu praw autorskich - podstawowe różnice.
  19. Strategie rozwoju firm medialnych.
  20. Rola etykiety w relacjach zawodowych.
  21. Proszę omówić 3 wybrane narracyjne figury stylistyczne.
  22. Wady i zalety design thinking.
  23. Media alternatywne - specyfika i funkcje.
  24. Rola nowych mediów jako narzędzia mobilizacji społecznej.
  25. Na czym polega projektowanie zorientowane na użytkownika (user experience design)?
  26. Media głównonurtowe a media alternatywne – porównanie.
  27. Autotematyzm w wybranych filmach.
  28. Na czym polega koncepcja „kultury rzeczywistej wirtualności”.
  29. Wyjaśnij koncepcję społeczeństwa sieci.
  30. Media wtórnej oralności.