Zasady rozliczania przedpłat/ zaliczek (w tym za konferencje)

Uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie z dniem 01.01.2014 r. nowelizacji Ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U.2011.177.1054 j.t. z późn. zm.), zapłacone przez UMCS na terenie kraju przedpłaty/zaliczki na poczet przyszłych usług (m.in. konferencji, szkoleń) lub przyszłej dostawy towarów powinny być rozliczone do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano przedpłaty lub zapłacono zaliczkę.

Wystawioną przez sprzedawcę i prawidłowo opisaną przez pracownika jednostki organizacyjnej fakturę należy dostarczyć do Zespołu Finansowego Kwestury (pok. 809).

Obowiązek wystawienia faktury wynika z art. 106 h ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, który zobowiązuje sprzedawcę do wystawienia faktury za otrzymaną należność w terminie nie późniejszym niż 15 dnia od zakończenia miesiąca, w którym otrzymano całość lub część zapłaty.

Jednocześnie informujemy, że w odniesieniu do sprzedaży zwolnionej od podatku oraz na rzecz osób nieprowadzących działalności gospodarczej, podatnik jest obowiązany wystawić fakturę na żądanie nabywcy towaru lub usługi w terminie:

  • do 15 dnia następnego miesiąca, jeżeli nabywca żąda wystawienia faktury najpóźniej z upływem miesiąca, w którym dostarczono towar, wykonano usługę lub otrzymano zaliczkę,
  • w terminie 15 dni, jeżeli żądanie nastąpi po upływie miesiąca, w którym dostarczono towar, wykonano usługę lub otrzymano zaliczkę

- jednak nie później niż w ciągu 3 miesięcy, licząc od końca miesiąca, w którym dostarczono towar, wykonano usługę bądź otrzymano całość lub część zapłaty.

mgr Katarzyna Komotajtis
Kwestor UMCS

    Aktualności

    Data dodania
    5 września 2014