Warsztaty w ramach III Forum Edukacji Realnej

Zapraszamy na warsztaty oparte na założeniach "Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach", organizowane w ramach III Forum Edukacji Realnej (16-17 listopada 2018 r.), które pozwolą nauczycielom włączyć proponowane przez nurt założenia i metody do pracy dydaktycznej z uczniami.

Narzędzia i techniki terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach w pracy nauczyciela
17 listopada 2018 r., godz. 10.00–13.00

Podejście Skoncentrowane na Rozwiązaniach (ang. Solution Focused Approach) to nie tylko model terapii, zastosowanie tego podejścia odnajdujemy m.in. w obszarze ochrony zdrowia psychicznego, wychowania, praktyce pracy socjalnej oraz w edukacji (ang. Solution Focused Education).

Uczestnicy poznają:

  • założenia TSR, filozofię centralną TSR
  • wybrane techniki i narzędzia pracy w nurcie TSR oraz przykłady ich zastosowania w pracy dydaktycznej
  • sposoby budowania relacji z uczniami opartych na współpracy
  • sposoby wydobywania i wzmacniania w uczniach tego, co najlepsze

Prowadzący: Justyna Kozłowska i Bernadetta Węglińska-Korzan – Lubelskie Centrum Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach

Zgłoszenia prosimy wysyłać na adres: marzena.bichta@umcs.lublin.pl

Ilość miejsc ograniczona – decyduje kolejność zgłoszeń.

„Ten typ tak ma…” – Typy psychologiczne w pracy nauczyciela
17 listopada 2018 r., godz. 13:00-16:00

Zapraszamy nauczycieli i pedagogów na spotkanie pozwalające lepiej poznać, zrozumieć i wspierać – siebie oraz swoich uczniów.

Zgodnie z teoriami temperamentu i typów psychologicznych ludzie uczą i uczą się w różny sposób, ponieważ są różni.

Szkolenie prowadzone jest w oparciu o metodę MBTI® (Meyers-Briggs Type Indicator).

MBTI (Meyers-Briggs Type Indicator) to metoda samooceny oparta o teorię typów psychologicznych Carla Gustava Junga. Teoria typów psychologicznych opisuje istotę różnic między ludźmi, wyjaśniając jednocześnie, że każdy typ osobowości ma swój własny potencjał, który może być z satysfakcją realizowany we wszystkich obszarach życia.

MBTI opisując w sposób pozytywny naszą osobowość, ma szczególne zastosowanie w edukacji i wychowaniu. Zrozumienie własnych preferencji osobowościowych zwiększa samoświadomość i daje potrzebną wiedzę, aby dostosować, gdy zajdzie taka potrzeba, swój styl pracy do różnych potrzeb uczniów. Teoria typów psychologicznych pozwala nauczycielom zrozumieć zarówno siebie, jak i swoich uczniów w sposób, który prowadzi do skutecznych rozwiązań edukacyjnych.

Warsztaty pomogą nauczycielom:

  • zrozumieć własne preferowane style nauczania i uczenia się,
  • zidentyfikować swoje atuty jako nauczyciela,
  • lepiej zrozumieć swoich uczniów i doceniać ich różne style uczenia się,
  • wspierać naturalne preferencje dzieci wynikające z ich typu osobowości,
  • tak planować proces nauczania by zaspokajać potrzeby różnych uczniów,
  • szybciej zidentyfikować najlepszy sposób uczenia się dla danego ucznia.

Prowadzący: Magdalena Bis – psychoterapeuta, trener, certyfikowany praktyk MBTI, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej.

Zgłoszenia prosimy wysyłać na adres: magdalena.bis@umcs.lublin.pl

Ilość miejsc ograniczona – decyduje kolejność zgłoszeń.

Zgłoszenia do udziału w III Forum Edukacji Realnej na stronie www.fer.edu.pl

Serdecznie zapraszamy!

    Aktualności

    Autor
    Magdalena Oziomek
    Data dodania
    6 listopada 2018