Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Komunikat Kwestury w sprawie rozliczenia wydatków poniesionych przez Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej.
W celu prawidłowej realizacji nałożonych na Uniwersytet obowiązków ewidencyjnych i podatkowych, wynikających z poniższych aktów prawnych:
Ustawy o rachunkowości z dnia 29.09.1994 r. /Dz. U. z 1994 r. Nr 121 poz. 591 z późn. zm./,
Ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11.03.2004 /tekst jednolity Dz. U. z 2011 Nr 177 poz. 1054 z późn. zm./, art. 86 ust. 10,
Ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych z dnia 17.12.2004 r. /tekst jednolity Dz. U. z 2013 poz. 168/,
Ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 29.01.2004 r. /tekst jednolity Dz. U. z 2013 poz. 907/,
do rozliczenia poniesionych przez Uniwersytet wydatków należy przedstawić następujące dokumenty:
Fakturę VAT lub rachunek zawierający:
datę wpływu dokumentu do jednostki organizacyjnej UMCS;
opis merytoryczny, w tym: - zapis o trybie postępowania w zamówieniach publicznych tzn. przywołujący art. 4 pkt. 8 niniejszej Ustawy, Zarządzenie Rektora Nr 34/2012 i nr 49/2012 lub powołanie się na numer stałej umowy w wyniku, której wyłoniono dostawcę, - opis uszczegóławiający dokonany zakup, - pozycję budżetową, z której będzie finansowany wydatek, - MPK jednostki lub nr zlecenia zadania, którego dotyczy, - źródło finansowania (ZFIN), - inne dane wymagane odrębnymi przepisami (np. dotyczącymi działalności statutowej, projektów finansowanych z funduszy strukturalnych i innych źródeł);
Wniosek/zamówienie/zlecenie;
Protokół z wyboru ofert;
Dokument OT/ wpis do ewidencji pozaksięgowej/protokół/karta inwentarzowa;
Podpisy na dokumentach finansowych zgodnie z udzielonym pełnomocnictwem.
Powyższe dokumenty powinny zostać niezwłocznie, tj. co najmniej na 4 dni przed upływem terminu płatności, przekazane do Zespołu Finansowego UMCS – Rektorat, VIII piętro, pok.809.
Nieprzekazanie ww. dokumentów w czasie umożliwiającym terminowe rozliczenie i zapłatę skutkuje, w przypadku wystawienia przez kontrahenta noty odsetkowej, obciążeniem w wysokości niniejszej noty Pracownika odpowiedzialnego merytorycznie za dokonany zakup.