Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Od dzisiejszego dnia możecie Państwo zapisywać swoje pociechy na Letnią Akademię Młodego Przyrodnika, czyli cykl przyrodniczych warsztatów edukacyjnych organizowanych przez Ogród Botaniczny Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej. Na te wakacje przygotowaliśmy dla Państwa 3 edycje. I edycja odbędzie się dniach 26-30.06 (dla dzieci w wieku 7-9 lat), II edycja odbędzie się w dniach 17-21.07 (dla dzieci i młodzieży w wieku 7-9 lat), a III edycja odbędzie się w dniach 7-11.08 (dla dzieci w wieku 9-11 lat)
Cena warsztatów za 1 dzień – 55 zł (płatne w dniu zajęć).
Obiad z napojem - 25 zł
Partnerem wydarzenia jest Województwo Lubelskie "Lubelskie Smakuj Życie!"
Liczba miejsc na warsztaty jest ograniczona (grupa maks. 15 osób). Liczy się kolejność zgłoszeń. Jedno dziecko może wziąć udział maksymalnie w 3 wybranych dniach.
Prosimy opiekunów o przywiezienie uczestników w godz. 7:30-8:30, natomiast odebranie - w godz. 14:30-15:30. Bardzo prosimy o punktualność.
Grupa spotyka się i kończy zajęcia przy wejściu do Ogrodu Botanicznego przy ul. Willowej.
Prosimy, aby w dniu pierwszych zajęć dostarczyć do nas zgodę na uczestnictwo dziecka w zajęciach oraz wcześniej zapoznać się szczegółowo z regulaminem zajęć (dokumenty dostępne w załącznikach)
ZAPISÓW DOKONACIE PAŃSTWO TELEFONICZNIE POD NR 81 743 49 00 (PN - PT W GODZ. 7:30 - 14:30)
Na kolejnych stronach znajdziecie Państwo harmonogram zajęć
I EDYCJA (CZERWIEC) – 26.06.-30.06.2023 (WIEK 7-9 LAT)
Młody ogrodnik: spacer po Ogrodzie i zapoznanie z poszczególnymi kolekcjami roślinnymi Ogrodu Botanicznego; prezentacja codziennej pracy ogrodnika i praktyczne wykorzystanie zdobytych umiejętności w samodzielnej pracy przy zakładaniu grządki warzywnej czy rabaty kwiatowej/ziołowej (siew/sadzenie roślin w terenie) oraz rozpoznawaniu i posługiwaniu się narzędziami pracy ogrodnika; przygotowywanie własnych kompozycji roślinnych, które powędrują na parapety w domach uczestników; gry i zabawy na świeżym powietrzu.
Młody artysta botanik: zajęcia artystyczno-botaniczne z wykorzystaniem materiału roślinnego zebranego na terenie Ogrodu, rozwijanie wyobraźni i kreatywności poprzez samodzielne wykonywanie „obrazów z natury” (kompozycje roślinne w ramkach na kanwie ze sznurka) m.in. z kwiatów, liści, gałązek, szyszek zebranych podczas spaceru po Ogrodzie; akwarelowy plener malarski – wykonywanie „Pocztówki z Ogrodu” techniką akwareli: m.in. pejzaż ze stawem, alejką, kwiatami.
Młody obserwator przyrody: „Ptaki w naszym otoczeniu - co o nich wiemy?” - zajęcia ornitologiczno-botaniczne: czym żywią się ptaki, rozmowy o ptasich zwyczajach, poznawanie różnic między poszczególnymi gatunkami, „podglądanie” skrzydlatych mieszkańców Ogrodu z wykorzystaniem lornetek; „Co piszczy w trawie?”: szukanie w terenie tropów i śladów bytowania zwierząt, poznawanie relacji/zależności między roślinami, a zwierzętami.
Młody odkrywca i naukowiec: Elementy leśnej kąpieli oraz spotkanie z kulturą japońską, gdzie ta praktyka kontaktu z naturą się narodziła. Podczas shinrin-yoku zwanego kąpielą leśną będziemy się zanurzać w wszystkimi pięcioma zmysłami (słuchem, wzrokiem, węchem, smakiem, dotykiem) w leśną część Ogrodu, uważnie doświadczać jak oddycha las i ogród, o czym szumią drzewa, dowiemy się jak lotne substancje zapachowe w przestrzeni Ogrodu komunikują się z nami. Na zajęciach chemicznych dzieci będą mogły zapoznać się z wyposażeniem pracowni chemika, nauczą się, jak bezpiecznie przeprowadzać eksperymenty chemiczne w domowych warunkach.
Młody entomolog: zajęcia botaniczno-entomologiczne: wizyta w Ogrodowej pasiece; zapoznanie się z codzienną pracą pszczelarza; „Dzień z życia pszczoły” – obserwacja funkcjonowania ula; wykonywanie świeczek z naturalnego wosku, rozpoznawanie roślin miododajnych i produktów, które zawdzięczamy pszczołom; „Jakie bezkręgowce żyją w naszych rzekach i jeziorach?” - obserwacja i rozpoznawanie przedstawicieli słodkowodnej fauny w formie preparatów mokrych, poszukiwanie i odławianie siatką planktonową drobnych organizmów wodnych żyjących w ogrodowych stawach, obserwacja zwierząt za pomocą lup oraz mikroskopów świetlnych i stereoskopowych.
………………………………………………………………………………………………………
Każdego dnia, oprócz tematycznych zajęć, dzieci będą uczyły się współpracy w grupach, w parach oraz samodzielności przy wykonywaniu różnych zadań. Zajęcia warsztatowe tematyczne będą uzupełnione o przyrodnicze gry i zabawy na świeżym powietrzu aby zadbać również o zdrowie fizyczne najmłodszych.
II EDYCJA (LIPIEC) – 17.07 – 21.07.2023 (WIEK 7-9 LAT)
Młody ogrodnik: spacer po Ogrodzie i zapoznanie z poszczególnymi kolekcjami roślinnymi Ogrodu Botanicznego; prezentacja codziennej pracy ogrodnika i praktyczne wykorzystanie zdobytych umiejętności w samodzielnej pracy przy zakładaniu grządki warzywnej czy rabaty kwiatowej/ziołowej (siew/sadzenie roślin w terenie) oraz rozpoznawaniu i posługiwaniu się narzędziami pracy ogrodnika; przygotowywanie własnych kompozycji roślinnych, które powędrują na parapety w domach uczestników; gry i zabawy na świeżym powietrzu.
Młody artysta botanik: zajęcia artystyczno-botaniczne z wykorzystaniem naturalnych materiałów zebranych podczas spaceru po Ogrodzie, naturalistyczne dekoracje do zawieszenia np. w oknie. Szyszki, piórka, mech, owoce buka posłużą młodym artystom do próby zachowania lata w uroczej wiszącej kompozycji; akwarelowy plener malarski – wykonywanie „Pocztówki z Ogrodu” techniką akwareli: m.in. pejzaż ze stawem, alejką, kwiatami.
Młody obserwator przyrody: „Ptaki w naszym otoczeniu - co o nich wiemy?” - zajęcia ornitologiczno-botaniczne: czym żywią się ptaki, rozmowy o ptasich zwyczajach, poznawanie różnic między poszczególnymi gatunkami, „podglądanie” skrzydlatych mieszkańców Ogrodu z wykorzystaniem lornetek; „Co piszczy w trawie?” - szukanie w terenie tropów i śladów bytowania zwierząt, poznawanie relacji/zależności między roślinami, a zwierzętami.
Młody naukowiec: zajęcia chemiczne, uczestnicy zapoznają się z wyposażeniem pracowni chemika, będą mieli okazję przeprowadzić eksperymenty chemicznye z wykorzystaniem roślin, dowiedzą się jak bezpiecznie przeprowadzać eksperymenty chemiczne w domowych warunkach; połączenie chemii z naturą - samodzielne wykonywanie mydełek zapachowych z wykorzystaniem materiału roślinnego;
Młody entomolog: zajęcia botaniczno-entomologiczne: wizyta w Ogrodowej pasiece; zapoznanie się z codzienną pracą pszczelarza; „Dzień z życia pszczoły” – obserwacja funkcjonowania ula; wykonywanie świeczek z naturalnego wosku; rozpoznawanie roślin miododajnych i produktów, które zawdzięczamy pszczołom. W drugiej części warsztatów dzieci będą miały okazję poznać inne owady, które zapylają kwiaty, zjadają komary, cieszą swoimi kolorami i kształtami. Nie sposób ich nie zauważyć, są wszędzie; podczas warsztatów przyjrzymy się bliżej tajemniczym ważkom i barwnym motylom. Dowiemy się gdzie żyją, co jedzą, jak się rozmnażają i dlaczego fascynują ludzi od starożytności.
…………………………………………………………………………………………………………………..
Każdego dnia, oprócz tematycznych zajęć, dzieci będą uczyły się współpracy w grupach, w parach oraz samodzielności przy wykonywaniu różnych zadań. Zajęcia warsztatowe tematyczne będą uzupełnione o przyrodnicze gry i zabawy na świeżym powietrzu aby zadbać również o zdrowie fizyczne najmłodszych.
III EDYCJA (SIERPIEŃ) 7.08 – 11.08 (WIEK 9-11 LAT)
Młody ogrodnik: spacer po Ogrodzie i zapoznanie z poszczególnymi kolekcjami roślinnymi Ogrodu Botanicznego; prezentacja codziennej pracy ogrodnika i praktyczne wykorzystanie zdobytych umiejętności w samodzielnej pracy przy zakładaniu grządki warzywnej czy rabaty kwiatowej/ziołowej (siew/sadzenie roślin w terenie) oraz rozpoznawaniu i posługiwaniu się narzędziami pracy ogrodnika; przygotowywanie własnych kompozycji roślinnych, które powędrują na parapety w domach uczestników; gry i zabawy na świeżym powietrzu.
Młody obserwator przyrody: „Co piszczy w trawie?”: szukanie w terenie tropów i śladów bytowania zwierząt, poznawanie relacji/zależności między roślinami, a zwierzętami; „Jakie bezkręgowce żyją w naszych rzekach i jeziorach?” - obserwacja i rozpoznawanie przedstawicieli słodkowodnej fauny w formie preparatów mokrych, poszukiwanie i odławianie siatką planktonową drobnych organizmów wodnych żyjących w ogrodowych stawach, obserwacja zwierząt za pomocą lup oraz mikroskopów świetlnych i stereoskopowych.
Młody artysta botanik: zajęcia artystyczno-botaniczne z wykorzystaniem materiałów naturalnych, m.in. gliny, gipsu ceramicznego oraz materiału roślinnego zebranego na terenie Ogrodu, nauka pracy z gliną oraz rozwijanie wyobraźni i kreatywności poprzez samodzielne tworzenie obrazków florystycznych (odbijamy rośliny na glinie, następnie wykonujemy odlew tego odcisku z gipsu ceramicznego i malujemy farbami akrylowymi), wykonywanie „obrazów z natury” (kompozycje roślinne w ramkach na kanwie ze sznurka) m.in. z kwiatów, liści, gałązek, szyszek zebranych podczas spaceru po Ogrodzie.
Młody odkrywca i naukowiec: Elementy leśnej kąpieli oraz spotkanie z kulturą japońską, gdzie ta praktyka kontaktu z naturą się narodziła. Podczas shinrin-yoku zwanego kąpielą leśną będziemy się zanurzać w wszystkimi pięcioma zmysłami (słuchem, wzrokiem, węchem, smakiem, dotykiem) w leśną część Ogrodu, uważnie doświadczać jak oddycha las i ogród, o czym szumią drzewa, dowiemy się jak lotne substancje zapachowe w przestrzeni Ogrodu komunikują się z nami.Na zajęciach chemicznych dzieci będą mogły zapoznać się z wyposażeniem pracowni chemika, nauczą się, jak bezpiecznie przeprowadzać eksperymenty chemiczne w domowych warunkach.
Młody entomolog: zajęcia botaniczno-entomologiczne: wizyta w Ogrodowej pasiece; zapoznanie się z codzienną pracą pszczelarza; „Dzień z życia pszczoły” – obserwacja funkcjonowania ula; wykonywanie świeczek z naturalnego wosku; rozpoznawanie roślin miododajnych i produktów, które zawdzięczamy pszczołom. W drugiej części warsztatów dzieci będą miały okazję poznać inne owady, które zapylają kwiaty, zjadają komary, cieszą swoimi kolorami i kształtami. Nie sposób ich nie zauważyć, są wszędzie; podczas warsztatów przyjrzymy się bliżej tajemniczym ważkom i barwnym motylom. Dowiemy się gdzie żyją, co jedzą, jak się rozmnażają i dlaczego fascynują ludzi od starożytności.
…………………………………………………………………………………………………………
Każdego dnia, oprócz tematycznych zajęć, dzieci będą uczyły się współpracy w grupach, w parach oraz samodzielności przy wykonywaniu różnych zadań. Zajęcia warsztatowe tematyczne będą uzupełnione o przyrodnicze gry i zabawy na świeżym powietrzu aby zadbać również o zdrowie fizyczne najmłodszych.