Zapisy na Letnią Akademię Młodego Przyrodnika

Od dzisiejszego dnia możecie Państwo zapisywać swoje pociechy na Letnią Akademię Młodego Przyrodnika, czyli cykl przyrodniczych warsztatów edukacyjnych organizowanych przez Ogród Botaniczny Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej. Na te wakacje przygotowaliśmy dla Państwa 3 edycje. I edycja odbędzie się dniach 26-30.06 (dla dzieci w wieku 7-9 lat), II edycja odbędzie się w dniach 17-21.07 (dla dzieci i młodzieży w wieku 7-9 lat), a III edycja odbędzie się w dniach 7-11.08 (dla dzieci w wieku 9-11 lat)

Cena warsztatów za 1 dzień – 55 zł (płatne w dniu zajęć).

Obiad z napojem - 25 zł

Partnerem wydarzenia jest Województwo Lubelskie "Lubelskie Smakuj Życie!"

Liczba miejsc na warsztaty jest ograniczona (grupa maks. 15 osób). Liczy się kolejność zgłoszeń. Jedno dziecko może wziąć udział maksymalnie w 3 wybranych dniach.

Prosimy opiekunów o przywiezienie uczestników w godz. 7:30-8:30, natomiast odebranie - w godz. 14:30-15:30. Bardzo prosimy o punktualność.

Grupa spotyka się i kończy zajęcia przy wejściu do Ogrodu Botanicznego przy ul. Willowej.

Prosimy, aby w dniu pierwszych zajęć dostarczyć do nas zgodę na uczestnictwo dziecka w zajęciach oraz wcześniej zapoznać się szczegółowo z regulaminem zajęć (dokumenty dostępne w załącznikach)

ZAPISÓW DOKONACIE PAŃSTWO TELEFONICZNIE POD NR 81 743 49 00 (PN - PT W GODZ. 7:30 - 14:30)

Na kolejnych stronach znajdziecie Państwo harmonogram zajęć

 

I EDYCJA (CZERWIEC) – 26.06.-30.06.2023 (WIEK 7-9 LAT)

Młody ogrodnik: spacer po Ogrodzie i zapoznanie z poszczególnymi kolekcjami roślinnymi Ogrodu Botanicznego; prezentacja codziennej pracy ogrodnika i praktyczne wykorzystanie zdobytych umiejętności w samodzielnej pracy przy zakładaniu grządki warzywnej czy rabaty kwiatowej/ziołowej (siew/sadzenie roślin w terenie) oraz rozpoznawaniu i posługiwaniu się narzędziami pracy ogrodnika; przygotowywanie własnych kompozycji roślinnych, które powędrują na parapety w domach uczestników; gry i zabawy na świeżym powietrzu.

Młody artysta botanik: zajęcia artystyczno-botaniczne z wykorzystaniem materiału roślinnego zebranego na terenie Ogrodu, rozwijanie wyobraźni i kreatywności poprzez samodzielne wykonywanie „obrazów z natury” (kompozycje roślinne w ramkach na kanwie ze sznurka) m.in. z kwiatów, liści, gałązek, szyszek zebranych podczas spaceru po Ogrodzie; akwarelowy plener malarski – wykonywanie „Pocztówki z Ogrodu” techniką akwareli: m.in. pejzaż ze stawem, alejką, kwiatami.

Młody obserwator przyrody: „Ptaki w naszym otoczeniu - co o nich wiemy?” - zajęcia ornitologiczno-botaniczne: czym żywią się ptaki, rozmowy o ptasich zwyczajach, poznawanie różnic między poszczególnymi gatunkami, „podglądanie” skrzydlatych mieszkańców Ogrodu z wykorzystaniem lornetek; „Co piszczy w trawie?”: szukanie w terenie tropów i śladów bytowania zwierząt, poznawanie relacji/zależności między roślinami, a zwierzętami.

Młody odkrywca i naukowiec: Elementy leśnej kąpieli oraz spotkanie z kulturą japońską, gdzie ta praktyka kontaktu z naturą się narodziła. Podczas shinrin-yoku zwanego kąpielą leśną będziemy się zanurzać w wszystkimi pięcioma zmysłami (słuchem, wzrokiem, węchem, smakiem, dotykiem) w leśną część Ogrodu, uważnie doświadczać jak oddycha las i ogród, o czym szumią drzewa, dowiemy się jak lotne substancje zapachowe w przestrzeni Ogrodu komunikują się z nami. Na zajęciach chemicznych dzieci będą mogły zapoznać się z wyposażeniem pracowni chemika, nauczą się, jak bezpiecznie przeprowadzać eksperymenty chemiczne w domowych warunkach.

Młody entomolog: zajęcia botaniczno-entomologiczne: wizyta w Ogrodowej pasiece; zapoznanie się z codzienną pracą pszczelarza; „Dzień z życia pszczoły” – obserwacja funkcjonowania ula; wykonywanie świeczek z naturalnego wosku, rozpoznawanie roślin miododajnych i produktów, które zawdzięczamy pszczołom; „Jakie bezkręgowce żyją w naszych rzekach i jeziorach?” - obserwacja i rozpoznawanie przedstawicieli słodkowodnej fauny w formie preparatów mokrych, poszukiwanie i odławianie siatką planktonową drobnych organizmów wodnych żyjących w ogrodowych stawach, obserwacja zwierząt za pomocą lup oraz mikroskopów świetlnych i stereoskopowych.

………………………………………………………………………………………………………

Każdego dnia, oprócz tematycznych zajęć, dzieci będą uczyły się współpracy w grupach, w parach oraz samodzielności przy wykonywaniu różnych zadań. Zajęcia warsztatowe tematyczne będą uzupełnione o przyrodnicze gry i zabawy na świeżym powietrzu aby zadbać również o zdrowie fizyczne najmłodszych.

 

 

II EDYCJA (LIPIEC) – 17.07 – 21.07.2023 (WIEK 7-9 LAT)

Młody ogrodnik: spacer po Ogrodzie i zapoznanie z poszczególnymi kolekcjami roślinnymi Ogrodu Botanicznego; prezentacja codziennej pracy ogrodnika i praktyczne wykorzystanie zdobytych umiejętności w samodzielnej pracy przy zakładaniu grządki warzywnej czy rabaty kwiatowej/ziołowej (siew/sadzenie roślin w terenie) oraz rozpoznawaniu i posługiwaniu się narzędziami pracy ogrodnika; przygotowywanie własnych kompozycji roślinnych, które powędrują na parapety w domach uczestników; gry i zabawy na świeżym powietrzu.

Młody artysta botanik: zajęcia artystyczno-botaniczne z wykorzystaniem naturalnych materiałów zebranych podczas spaceru po Ogrodzie, naturalistyczne dekoracje do zawieszenia np. w oknie. Szyszki, piórka, mech, owoce buka posłużą młodym artystom do próby zachowania lata w uroczej wiszącej kompozycji; akwarelowy plener malarski – wykonywanie „Pocztówki z Ogrodu” techniką akwareli: m.in. pejzaż ze stawem, alejką, kwiatami.

Młody obserwator przyrody: „Ptaki w naszym otoczeniu - co o nich wiemy?” - zajęcia ornitologiczno-botaniczne: czym żywią się ptaki, rozmowy o ptasich zwyczajach, poznawanie różnic między poszczególnymi gatunkami, „podglądanie” skrzydlatych mieszkańców Ogrodu z wykorzystaniem lornetek; „Co piszczy w trawie?” - szukanie w terenie tropów i śladów bytowania zwierząt, poznawanie relacji/zależności między roślinami, a zwierzętami.

Młody naukowiec: zajęcia chemiczne, uczestnicy zapoznają się z wyposażeniem pracowni chemika, będą mieli okazję przeprowadzić eksperymenty chemicznye z wykorzystaniem roślin, dowiedzą się jak bezpiecznie przeprowadzać eksperymenty chemiczne w domowych warunkach; połączenie chemii z naturą - samodzielne wykonywanie mydełek zapachowych z wykorzystaniem materiału roślinnego;

Młody entomolog: zajęcia botaniczno-entomologiczne: wizyta w Ogrodowej pasiece; zapoznanie się z codzienną pracą pszczelarza; „Dzień z życia pszczoły” – obserwacja funkcjonowania ula; wykonywanie świeczek z naturalnego wosku; rozpoznawanie roślin miododajnych i produktów, które zawdzięczamy pszczołom. W drugiej części warsztatów dzieci będą miały okazję poznać inne owady, które zapylają kwiaty, zjadają komary, cieszą swoimi kolorami i kształtami. Nie sposób ich nie zauważyć, są wszędzie; podczas warsztatów przyjrzymy się bliżej tajemniczym ważkom i barwnym motylom. Dowiemy się gdzie żyją, co jedzą, jak się rozmnażają i dlaczego fascynują ludzi od starożytności.

 …………………………………………………………………………………………………………………..

Każdego dnia, oprócz tematycznych zajęć, dzieci będą uczyły się współpracy w grupach, w parach oraz samodzielności przy wykonywaniu różnych zadań. Zajęcia warsztatowe tematyczne będą uzupełnione o przyrodnicze gry i zabawy na świeżym powietrzu aby zadbać również o zdrowie fizyczne najmłodszych.

 

III EDYCJA (SIERPIEŃ) 7.08 – 11.08 (WIEK 9-11 LAT)

Młody ogrodnik: spacer po Ogrodzie i zapoznanie z poszczególnymi kolekcjami roślinnymi Ogrodu Botanicznego; prezentacja codziennej pracy ogrodnika i praktyczne wykorzystanie zdobytych umiejętności w samodzielnej pracy przy zakładaniu grządki warzywnej czy rabaty kwiatowej/ziołowej (siew/sadzenie roślin w terenie) oraz rozpoznawaniu i posługiwaniu się narzędziami pracy ogrodnika; przygotowywanie własnych kompozycji roślinnych, które powędrują na parapety w domach uczestników; gry i zabawy na świeżym powietrzu.

Młody obserwator przyrody: „Co piszczy w trawie?”: szukanie w terenie tropów i śladów bytowania zwierząt, poznawanie relacji/zależności między roślinami, a zwierzętami; „Jakie bezkręgowce żyją w naszych rzekach i jeziorach?” - obserwacja i rozpoznawanie przedstawicieli słodkowodnej fauny w formie preparatów mokrych, poszukiwanie i odławianie siatką planktonową drobnych organizmów wodnych żyjących w ogrodowych stawach, obserwacja zwierząt za pomocą lup oraz mikroskopów świetlnych i stereoskopowych.

Młody artysta botanik: zajęcia artystyczno-botaniczne z wykorzystaniem materiałów naturalnych, m.in. gliny, gipsu ceramicznego oraz materiału roślinnego zebranego na terenie Ogrodu, nauka pracy z gliną oraz rozwijanie wyobraźni i kreatywności poprzez samodzielne tworzenie obrazków florystycznych (odbijamy rośliny na glinie, następnie wykonujemy odlew tego odcisku z gipsu ceramicznego i malujemy farbami akrylowymi), wykonywanie „obrazów z natury” (kompozycje roślinne w ramkach na kanwie ze sznurka) m.in. z kwiatów, liści, gałązek, szyszek zebranych podczas spaceru po Ogrodzie.

Młody odkrywca i naukowiec: Elementy leśnej kąpieli oraz spotkanie z kulturą japońską, gdzie ta praktyka kontaktu z naturą się narodziła. Podczas shinrin-yoku zwanego kąpielą leśną będziemy się zanurzać w wszystkimi pięcioma zmysłami (słuchem, wzrokiem, węchem, smakiem, dotykiem) w leśną część Ogrodu, uważnie doświadczać jak oddycha las i ogród, o czym szumią drzewa, dowiemy się jak lotne substancje zapachowe w przestrzeni Ogrodu komunikują się z nami.Na zajęciach chemicznych dzieci będą mogły zapoznać się z wyposażeniem pracowni chemika, nauczą się, jak bezpiecznie przeprowadzać eksperymenty chemiczne w domowych warunkach.

Młody entomolog: zajęcia botaniczno-entomologiczne: wizyta w Ogrodowej pasiece; zapoznanie się z codzienną pracą pszczelarza; „Dzień z życia pszczoły” – obserwacja funkcjonowania ula; wykonywanie świeczek z naturalnego wosku; rozpoznawanie roślin miododajnych i produktów, które zawdzięczamy pszczołom. W drugiej części warsztatów dzieci będą miały okazję poznać inne owady, które zapylają kwiaty, zjadają komary, cieszą swoimi kolorami i kształtami. Nie sposób ich nie zauważyć, są wszędzie; podczas warsztatów przyjrzymy się bliżej tajemniczym ważkom i barwnym motylom. Dowiemy się gdzie żyją, co jedzą, jak się rozmnażają i dlaczego fascynują ludzi od starożytności.

…………………………………………………………………………………………………………

Każdego dnia, oprócz tematycznych zajęć, dzieci będą uczyły się współpracy w grupach, w parach oraz samodzielności przy wykonywaniu różnych zadań. Zajęcia warsztatowe tematyczne będą uzupełnione o przyrodnicze gry i zabawy na świeżym powietrzu aby zadbać również o zdrowie fizyczne najmłodszych.

 

 

 

    Aktualności

    Autor
    Anna Cwener
    Data dodania
    30 maja 2023