Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
W dniach 17-18 maja 2023 r. odbyła się VI Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Dydaktyczna "Wariantowe modele zorientowanych komputerowo systemów metodologicznych do uczenia się opartego na badaniach w instytucjach edukacyjnych" (COMSRL 2023), spotkanie zorganizowane zostało przez Fundację Clever: School of Natural and Mathematical Sciences oraz Instytut Cyfryzacji Edukacji Narodowej Akademii Nauk Pedagogicznych Ukrainy, Międzynarodowy Uniwersytet Naukowo-Techniczny, Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki UMCS, Politechnikę Poznańską a także Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Poruszane zagadnienia to m.in.:dydaktyka matematyki,modelowanie matematyczne i symulacje komputerowe, sztuczna inteligencja, sieci neuronowe w inżynierii, tłumaczenie maszynowe i narzędzia wspomagające tłumaczenie, formalizacja języków naturalnych, nowoczesne kształcenie nauczycieli, pomoc i wsparcie w procesie zrozumienia młodych ludzi i ich świata (także przestrzeni wirtualnej), aktualizowanie wiedzy naukowej i dzielenie się nią z nauczycielami, wykorzystanie nowoczesnych technologii w procesie budowania wspólnej przestrzeni.
Wykłady inauguracyjne wygłosili goście honorowi:
Celem konferencji było omówienie wybranych przykładów dobrych praktyk – projektów, działań i przedsięwzięć realizowanych we współpracy ze szkołami, wymiana doświadczeń, próba wskazania nowych obszarów badawczych, integracja środowiska naukowego oraz dyskusja nad aktualnymi problemami rozwoju teorii i praktyki matematyki oraz informatyki w ramach wskazanych obszarów tematycznych, popularyzacja matematyki oraz informatyki poprzez krótkie filmy, które mogą rozbudzić zainteresowanie otaczającym światem. Uczestnicy konferencji mają za zadanie nagranie krótkiego, autorskiego filmu, który może pomóc w zrozumieniu i wyjaśnieniu różnych aspektów matematyki oraz stanowić dowód na to, że matematyka jest obecna w każdym wymiarze życia codziennego.
Zaprezentowano dwa projekty dydaktyczne – wieloletni, realizowany na Clever: School of Natural and Mathematical Sciences kompleks działań związanych z cyfryzacją szkół oraz działaniami edukacyjnymi wykorzystującymi tę innowacyjną infrastrukturę, jak również rozpoczęty projekt związany z bezpieczeństwem użytkowników w przestrzeni cyfrowej. Celem obu jest podniesienie jakości edukacji poprzez rozwój kompetencji cyfrowych nauczycielek i nauczycieli oraz uczennic i uczniów.
Podczas dyskusji zwrócono uwagę na następujące kwestie:
Priorytetem pozostaje wspólna aktywność mająca na celu propagowanie innowacyjnych form kształcenia, w których duże Uniwersytety powinny odgrywać ważną rolę – inspirować, wspierać, zapraszać do współdziałania i nieustannie prezentować wyniki najnowszych badań naukowych mających zastosowanie w codzienności szkolnej.