Public relations i zarządzanie informacją

 

Studia stacjonarne I stopnia (licencjackie) 

Public Relations i zarządzenie informacją jest kierunkiem przeznaczonym dla osób, które interesują się mediami, marketingiem oraz komunikacją społeczną. Intryguje ich wizerunek, jego kreacja oraz promocja. Chciałyby poszerzyć wiedzę w zakresie zarządzania mediami społecznościowymi. Kierunek jest odpowiedzią zarówno na oczekiwania studentów jak i rynku pracy.

Jako student kierunku, nabędziesz wiedzę teoretyczną z zakresu podstawowych obszarów nauk społecznych/humanistycznych: nauk o komunikacji społecznej i mediach, nauk o polityce, psychologii, socjologii, filozofii, prawa, ekonomii, nowych technologii komunikacyjnych, sztuk audiowizualnych.

Kierunek oferuje zajęcia o charakterze praktycznym, nakierowane na rozpoznanie specyfiki branży public relations i nabycie niezbędnych na rynku pracy kompetencji związanych z:

  • projektowaniem i realizacją kampanii public relations (komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej),
  • budowania i podtrzymywania relacji z mediami,
  • tworzenia różnorodnych tekstów medialnych, informacyjnych i wizerunkowych.
Podczas studiów poznasz także mechanizmy funkcjonowania środowiska informacyjnego człowieka, profesjonalne źródła informacji oraz zasady i sposoby skutecznego poszukiwania i organizowania zasobów informacji.

Proponowany program studiów jest konkurencyjny i unikalny w skali regionu – stwarza możliwość kompleksowego wykształcenia specjalistycznego w ramach trzyletnich studiów licencjackich.

W trakcie studiowania poznasz zasady i specyfikę public relations i zarządzania informacją, a także ich uwarunkowania społeczne, polityczne, prawne, etyczne i kulturowe. Zgłębisz teorię i historię komunikacji społecznej. Poznasz mechanizmy funkcjonowania środowiska informacyjnego człowieka, profesjonalne źródła informacji oraz zasady i sposoby skutecznego poszukiwania i organizowania zasobów informacji. Nauczysz się jak projektować i realizować kampanię public relations, rozwiązywać kryzysy wizerunkowe oraz jak skutecznie kreować wizerunek oraz nim zarządzać.

Podczas zajęć warsztatowych dla specjalności nauczysz się m.in. edycji i montażu materiałów audiowizualnych, fotoedycji, analizy danych, wizualizacji danych, storytellingu, brandingu, technik negocjacji.


Więcej informacji o kierunku znajdziesz na stronie Internetowej Rekrutacji Kandydatów UMCS - LINK.

Program studiów

Zespół Programowy