Śniadanie prasowe na Wydziale Politologii i Dziennikarstwa

Pobudzenie rozwoju przedsiębiorczości, wzmocnienie pozycji uczelni jako partnera w inicjatywach biznesowych oraz pomoc różnym grupom związanym z Uniwersytetem w rozwijaniu ich pomysłów na biznes – to tylko jedne z kilku zagadnień, o których dyskutowano podczas śniadania prasowego na Wydziale Politologii i Dziennikarstwa.

Spotkanie z dziennikarzami, które poprowadził dr Kamil Mazurek z Katedry Komunikacji Politycznej odbyło się 5 lipca br. i zorganizowano je w celu przedstawienia założeń i omówienia realizacji międzynarodowego projektu AccEnt. Accelerating Innovation and Entrepreneurial Exellence in Higher Education Institutes (pol. Przyspieszenie innowacji i doskonałości przedsiębiorczej w szkołach wyższych).

W wydarzeniu wzięła udział prof. dr hab. Iwona Hofman, dyrektor Instytutu Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach, która na wstępie powiedziała, że: - „Zorganizowane śniadanie prasowe pełni rolę anonsującą i sprawozdawczą projektu naukowego realizowanego w Instytucie Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach w międzynarodowym konsorcjum partnerów jednostek uniwersyteckich z: Belgii, Portugalii, Hiszpanii, Grecji i Włoch. Cieszę się, że możemy porozmawiać o tym projekcie biorąc pod uwagę dwa aspekty. Jednym z nich jest konieczność współpracy międzynarodowej (…). Drugi aspekt to znaczenie jego realizacji w związku z trzecim kryterium ewaluacji jednostek, które akcentuje przede wszystkim społeczny wymiar nauki (…). W dziedzinie nauk społecznych i humanistycznych trudno mówić o wynalazkach i patentach, ale można podkreślać efekt długotrwały, polegający na budowaniu kompetencji miękkich, związanych z możliwościami komunikacji społecznej, interpersonalnej. Stąd też usytuowanie projektu właśnie w naszym instytucie (…). W najnowszych dokumentach wytyczających kierunki polityki naukowej państwa do 2030 roku społeczne oddziaływanie nauki jest priorytetem. Tym bardziej chcę podkreślić wielowymiarowość, innowacyjność i oryginalność omawianego przedsięwzięcia w tym zakresie”.

Trzy kluczowe aktywności, na jakich bazuje projekt to: studenci (pobudzanie ich przedsiębiorczości i kreatywności), wydziały, instytuty i naukowcy (współpraca środowiska akademickiego i biznesu) oraz ekosystemy (otwarte innowacje). Jednym z głównych celów tego przedsięwzięcia jest wsparcie minimum 50 start-upów.

Podczas spotkania głos zabrała również Olga Dziedzic, która wzięła udział w pierwszej turze szkoleń wzmacniających kompetencje w zakładaniu i rozwoju wspomnianych powyżej start-upów. Studentka podkreślała, że: - „Szkolenia z zakresu przedsiębiorczości rozpoczynaliśmy już z naszym pomysłem na biznes, który mogliśmy rozwijać pod okiem profesjonalistów i ekspertów. Efektem uczestnictwa w szkoleniu był film promocyjny całego programu, który stworzyłam razem z Leną Tytułą. Cieszę się, że mogłam być częścią tak prestiżowego i międzynarodowego projektu. To szczególnie cenne doświadczenie”.

Kierownikiem zespołu jest prof. dr hab. Ilona Biernacka-Ligięza. Zespół tworzą: dr Magdalena Pataj, dr Ilona Dąbrowska, dr Olga Pliszczyńska-Mokijewska, mgr Diana Szczepańska, mgr Joanna Kukier, mgr Joanna Bartnik, dr Michał Nowakowski oraz dr Kamil Mazurek. Projekt realizuje konsorcjum, które skupia następujące podmioty: Aristotle University of Thessaloniki – koordynator (Grecja), KU Leuven (Belgia), Maria Curie-Skłodowska University (Polska), Thomas More (Belgia), Pablo de Olavide University (Hiszpania), Fontys University of Applied Sciences (Holandia), University of Macerata (Włochy).

Uczestnicy projektu mają szansę skorzystać ze szkoleń oraz mentoringu. Skala przedsięwzięcia jest szeroka i dotyka wielu różnych obszarów. Organizatorzy podkreślają, że wymiana wiedzy i doświadczeń sprzyja podnoszeniu jakości kształcenia. Projekt jest ważny dla rozwoju współpracy międzynarodowej UMCS oraz innowacyjności rozwiązań problemów społecznych.


Źródło: Centrum Prasowe UMCS


fot. Bartosz Proll

    Aktualności

    Data dodania
    6 lipca 2023