Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Tradycyjne newsy znacząco różnią się od tych publikowanych w mediach społecznościowych. Takie wnioski z badań, obejmujących lata 2014-2018 oraz pięć państw Europy, zaprezentowali dr hab. prof. UMCS Ewa Nowak-Teter z Katedry Mediatyzacji UMCS oraz dr Bartłomiej Łódzki (Uniwersytet Wrocławski) w artykule opublikowanym w Digital Journalism (Taylor & Francis).
Badania mają także walor praktyczny, ponieważ określają kryteria social media news, którymi mogą się kierować np. dziennikarze informacyjni oraz PR-owcy tworzący posty dla mediów społecznościowych.
Artykuł pt. What Makes News Shared on Facebook? Social Media Logic and Content-Related Factors of Shareability znajduje się w wolnym dostępie na stronie czasopisma pod LINKIEM.