O nas

Zespół Badań Rywalizacji Wyborczej i Marketingu Politycznego został utworzony w Instytucie Nauk o Polityce i Administracji na Wydziale Politologii i Dziennikarstwa UMCS, gdzie od lat prowadzone są badania dotyczące funkcjonowania rywalizacji wyborczej, systemów wyborczych, komunikacji politycznej i marketingu politycznego.

Powołanie Zespołu stanowi inicjatywę do stworzenia grupy badawczej, której zadaniem będzie działalność naukowa, w tym pozyskiwanie i realizacja grantów z instytucji zewnętrznych (m.in. NCN).

W polskich ośrodkach akademickich istnieją podobne zespoły oraz bardziej zinstytucjonalizowane jednostki, m.in. Centrum Badań Wyborczych np. w Toruniu oraz Łodzi oraz Pracownia Badań Wyborczych przy Zakładzie Badań Porównawczych nad Polityką Państwowej Akademii Nauk. Nie ma więc tego typu placówki badawczej w Lublinie. Stworzenie Zespołu wpisuje się w strategię UMCS poszerzającej ofertę naukową zorientowaną na podmioty zewnętrzne.

Zespół będzie stanowił miejsce rozwoju naukowego dla pracowników naukowo-dydaktycznych i doktorantów oraz może zwiększyć możliwości tworzenia publikacji naukowych.


Zakres działalności naukowej:

  • Systemy wyborcze, prawo wyborcze, strategie polityczne, kampanie wyborcze i referendalne, partie polityczne, marketing polityczny, komunikacja polityczna.

 Zakres działalności dydaktycznej i usługowej:

  • Kursy i szkolenia z zakresu prawa wyborczego, marketingu politycznego, prowadzenia kampanii. Tworzenie ekspertyz dla instytucji zewnętrznych.

Załączniki