Lic. Anita Keler

Copywriting, reklama i media społecznościowe

Od małego byłam stałą bywalczynią gminnej biblioteki. Miłość do czytania książek zaszczepiła we mnie mama. Będąc w liceum na profilu humanistycznym, poważnie zastanawiałam się nad wyborem kierunku studiów po maturze. Przeglądając oferty uniwersytetów w Polsce, szukałam czegoś innowacyjnego, innego, co będzie przyjemnością, a nie przykrym obowiązkiem. Mój dom rodzinny znajduje się niedaleko Lublina, dlatego gdy w ofercie UMCS-u zobaczyłam kierunek e-edytorstwo i techniki redakcyjne oraz poczytałam o tym kierunku, wiedziałam, że będzie on dobrym wyborem.

Na początku studiów marzyłam o pracy korektora w wydawnictwie, jednak realizowane zajęcia otworzyły mi oczy na inny kierunek rozwoju mojej ścieżki kariery. Mowa tutaj o zajęciach z copywritingu, marketingu wydawniczego, PR-u czy komunikacji interpersonalnej. Wtedy zaczęłam interesować się szeroko rozumianym marketingiem internetowym oraz reklamą. Już na pierwszym roku studiów zaangażowałam się w działalność Zarządu Uczelnianego Samorządu Studentów, gdzie działałam w Komisji Promocji, w której zajmowałam się m.in. pisaniem treści do mediów społecznościowych.

Temat marketingu internetowego i mediów społecznościowych na tyle mnie zainteresował, że postanowiłam napisać pracę licencjacką w tym zakresie. Pod okiem Profesor Marty Nowosad-Bakalarczyk napisałam pracę o newsletterze jako gatunku mowy. Swoje badania oparłam na newsletterach księgarni internetowych. Pisanie na ten temat sprawiło mi dużo radości i przyjemności. W międzyczasie odbyłam praktyki studenckie w Wydawnictwie Otwartym w Krakowie, w którym poznałam tajniki działania dużego, komercyjnego wydawnictwa, a także miałam okazję popracować w Dziale Promocji i zobaczyć, jakimi prawami rządzi się współczesny rynek książki.

Aktualnie kontynuuję studia magisterskie na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie na kierunku media społecznościowe w zarządzaniu. Wiedza zdobyta na studiach licencjackich zdecydowanie przydaje mi się zarówno w życiu codziennym, jak i na drugim stopniu studiów oraz w agencji reklamowej, w której obecnie pracuję.

    Absolwenci filologii polskiej oraz e-edytorstwa i technik redakcyjnych

    Data dodania
    26 maja 2021