Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Pokolenie Z stanowi znaczną część populacji. Według podanych informacji przedstawiciele tego pokolenia stanowią 7,2% społeczeństwa co przekłada się na 11,5 mln osób w badanej populacji. Badanie zostało przeprowadzone w tym roku na zlecenie Mastercard w 11 krajach.
Wnioski z raportu Mastercard pokazują m. in. jakie są źródła dochodów pokolenia Z, a także to co jest najważniejsze dla respondentów - tutaj najwięcej wskazań miały np. rodzina (64%), zdrowie i uczucia (po 60%), a także przyjaciele (48%).
Jeśli chodzi o wnioski dotyczące polskiej populacji pokolenia Z to obrazują one przykładowo troskę o kwestie ekologiczne i społeczne młodych osób.
Zaprezentowane zostały również statystyki korzystania z platform społecznościowych (najwięcej wskazań miał Facebook - 95%, Youtube - 93%, a także Instagram - 78%).
Raport wskazuje m. in. także jak często osoby z pokolenia Z kupują w sieci i co najczęściej nabywają. Pokazane zostały również zwyczaje zakupowe młodych osób w sieci - dotyczące np. cyfrowych płatności.
Bdanie przeprowadzono w marcu i kwietniu 2021 na grupie 6600 respondentów z 11 państw.
Dodatkowe informacje na temat wniosków płynących z Raportu znajdują się na stronie
https://www.egospodarka.pl/170883,Pokolenie-Z-pieniadze-i-technologie-czy-tradycyjne-wartosci,1,39,1.html