Pokolenie Z - zachowania, zwyczaje, wartości - wnioski z Raportu

Pokolenie Z stanowi znaczną część populacji. Według podanych informacji przedstawiciele tego pokolenia stanowią 7,2% społeczeństwa co przekłada się na 11,5 mln osób w badanej populacji. Badanie zostało przeprowadzone w tym roku na zlecenie Mastercard w 11 krajach.

Wnioski z raportu Mastercard pokazują m. in. jakie są źródła dochodów pokolenia Z, a także to co jest najważniejsze dla respondentów - tutaj najwięcej wskazań miały np. rodzina (64%), zdrowie i uczucia (po 60%), a także przyjaciele (48%).

Jeśli chodzi o wnioski dotyczące polskiej populacji pokolenia Z to obrazują one przykładowo troskę o kwestie ekologiczne i społeczne młodych osób.

Zaprezentowane zostały również statystyki korzystania z platform społecznościowych (najwięcej wskazań miał Facebook - 95%, Youtube - 93%, a także Instagram - 78%).

Raport wskazuje m. in. także jak często osoby z pokolenia Z kupują w sieci i co najczęściej nabywają. Pokazane zostały również zwyczaje zakupowe młodych osób w sieci - dotyczące np. cyfrowych płatności.

Bdanie przeprowadzono w marcu i kwietniu 2021 na grupie 6600 respondentów z 11 państw.

Dodatkowe informacje na temat wniosków płynących z Raportu znajdują się na stronie
https://www.egospodarka.pl/170883,Pokolenie-Z-pieniadze-i-technologie-czy-tradycyjne-wartosci,1,39,1.html 

    Badania i raporty

    Data dodania
    2 lipca 2021