Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Ósma edycja Raportu Global Entrepreneurship Monitor Polska - pokazuje wyniki projektu badawczego na temat postaw, zachowań i aspiracji przedsiębiorczych Polek i Polaków. Dodatkowo znajdują się tutaj wnioski na temat nastawienia społecznego mieszkańców naszego kraju do przedsiębiorczości. Nie zabrakło również oceny uwarunkowań powstawania i rozwoju przedsiębiorstw w naszym kraju.
Raport GEM (Global Entrepreneurship Monitor) Polska opracowany został przez pracowników Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
Wyniki raportu wskazują, że społeczeństwo polskie jest aktualnie wyjątkowo przychylne przedsiębiorczości, większość Polaków widzi szanse biznesowe w swoim otoczeniu. Obecnie co dziesiąty Polak deklaruje chęć założenia firmy. Jednocześnie udział osób prowadzących młode firmy wśród dorosłych mieszkańców Polski zmniejszył się, wzrósł za to udział osób prowadzących firmy dojrzałe - obecne na rynku powyżej 3,5 lat.
Z kolei ocena ekspercka uwarunkowań funkcjonowania przedsiębiorstw wskazuje na znaczącą poprawę w wielu obszarach, m.in. uwarunkowań kulturowych i społecznych, dostępu do finansowania, czy polityki publicznej w zakresie przedsiębiorczości. Wciąż jeszcze sporo jest do zrobienia w obszarach związanych z edukacją przedsiębiorczości na etapie szkolnictwa wyższego, kształcenia zawodowego i ustawicznego oraz obciążeniami związanymi z kosztami wejścia na rynek.
Dodatkowe informacje na temat Raportu i link do pobrania znajdują się na stronie https://www.parp.gov.pl/component/publications/publication/gem-polska-raport-z-badania-przedsiebiorczosci-2019
Grafika ze strony: www.parp.gov.pl
(Link do raportu i grafika - stan na dzień 10.03.2021)