Andżelika Kida

Już na przełomie gimnazjum i liceum zainteresowałam się angielskimi powieściami, szczególnie pióra Charlotte Brontë. Z czasem zaczęłam też przeglądać brytyjskie magazyny internetowe, takie jak „Grazia Daily UK”, gdzie wczytywałam się w artykuły lifestylowe. Z tych ówczesnych pasji zrodził się pomysł na studia, które będą związane z copywritingiem w różnych jego odmianach lub z kompleksową pracą nad książkami i czasopismami. Wybór ostatecznie padł na e-edytorstwo i techniki redakcyjne  na UMCS-ie, ponieważ program nauczania obejmował wszystkie obszary, którymi w tamtym czasie byłam zainteresowana pod kątem zawodowym.

W trakcie nauki na lubelskim uniwersytecie udoskonalałam umiejętności językowe, uczęszczając na zajęcia z m.in. korekty, stylistyki, adjustacji, redakcji oraz składu tekstu. Zajmowałam się również analizą użyteczności witryn internetowych, administracją stron ofertowych, tj. Wix, a także uczyłam się obsługi programów graficznych (Adobe Photoshop czy InDesign). Ponadto pod okiem specjalistów udoskonalałam warsztat copywritera podczas praktycznych zajęć z pisania tekstów literackich i użytkowych. Dodatkowo dowiedziałam się, jak prowadzić własne kampanie reklamowe w mediach tradycyjnych i cyfrowych. Przekazano mi także wiedzę z zakresu prawa autorskiego i komunikacji interpersonalnej.  W ten sposób na zajęciach zarówno teoretycznych, jak i praktycznych zdobyłam pierwsze doświadczenie w pracy edytora, korektora oraz e-redaktora, a także zetknęłam się z dziedziną SEO copywritingu, co ukierunkowało mnie na późniejsze rozwijanie się w obszarze tworzenia treści online.

Podjęcie studiów magisterskich z Humanistyki Cyfrowej na KUL-u pozwoliło mi jeszcze bardziej pogłębić moje  kompetencje z zakresu przygotowywania tekstów SEO, które mają wypływać pozytywnie na optymalizację witryn internetowych. . Uczyłam się m.in. precyzyjnie dobierać frazy kluczowe, budować właściwą strukturę nagłówków, umieszczać odpowiednie anchory tekstowe. Tam również założyłam swój pierwszy blog recenzencki, poznałam tajniki pozycjonowania treści w wyszukiwarkach, a także zrozumiałam, jak sprzedawać i promować zasoby internetowe. Co więcej, na studiach II stopnia uzupełniłam swoją wiedzę o różnice między klasycznymi tekstami literackimi a ich internetowymi odpowiednikami. Jak i miałam szansę stworzyć autorską stronę contentową  na systemie zarządzania treścią, WordPress.

Po ukończeniu studiów rozpoczęłam staż jako SEO Copywriter w firmie, która wspierała młodych przedsiębiorców w promocji i sprzedaży swojej sztuki online. Tam również pierwszy raz stawiłam czoła działaniom związanym z marketingiem szeptanym na Facebooku i Pintereście. To doświadczenie pozwoliło mi podjąć pierwszą pracę zawodową jako Junior SEO Specialist w agencji e-marketingowej i e-commerce, w której szlifowałam swój warsztat Młodszego Pozycjonera – obecnie pracuję tam jako SEO Specialist. Od niedawna doszkalam się też w ramach specjalizacji App store optimization (ASO).

Głównym wyzwaniem, jakiemu muszę na co dzień sprostać, jest sprawienie, aby dana strona ofertowa, sklep internetowy czy strona contentowa, którymi się zajmuję, znalazły się i utrzymały na jak najwyższych pozycjach w organicznych (tzn. tych bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Oczywiście, na tym nie kończą się moje obowiązki, gdyż wykonuję również zadania z zakresu strategii On-site SEO oraz Off-site SEO, czyli działania w ramach optymalizacji i pozycjonowania danej witryny. Obecnie mam przyjemność pracować nad wieloma ciekawymi ogólnopolskimi projektami komercyjnymi z różnych branż, w związku z czym stale poszerzam miękkie i twarde kompetencje. Co więcej, nie porzuciłam swojego zamiłowania do pisania tekstów SEO, gdyż równocześnie zajmuję się tworzeniem contentu zarówno na blog firmowy, strony klientów komercyjnych, jak i na serwisy zewnętrzne. Można więc powiedzieć, że w ramach swojej kariery, aktualnie wykonuję zadania, które wymagają umiejętności technicznych, analitycznych i twórczych. Wszystkie te obowiązki, jak również nowe wyzwania, przynoszą mi naprawdę dużą satysfakcję zawodową. 

    Absolwenci filologii polskiej oraz e-edytorstwa i technik redakcyjnych

    Data dodania
    12 kwietnia 2024