Absolwentka UMCS, Aleksandra Pucułek - laureatką Nagrody im. prof. Romana Czerneckiego 2020

Miło nam poinformować, że absolwentka Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej – Aleksandra Pucułek – została laureatką Nagrody im. prof. Romana Czerneckiego 2020 w kategorii „Artykuł publicystyczny” za tekst Szkolna trauma wczesnego wstawania (Gazeta Wyborcza). Serdecznie gratulujemy! W tym samym konkursie, w kategorii „Artykuł naukowy” nominowani byli także pracownicy UMCS – prof. Urszula Oszwa (Instytut Pedagogiki) i dr Tomasz Knopik (Instytut Psychologii)

Prof. Maciej Karwowski, Aleksandra Pucułek, prof. Grzegorz Szumski i Dariusz Żółtowski zostali laureatami trzeciej edycji Nagrody im. prof. Romana Czerneckiego. To jedyny konkurs w Polsce skierowany wyłącznie do autorów prac o edukacji. Laureatów ogłoszono we wtorek, 3 listopada podczas relacji prowadzonej na Facebooku i Youtubie.

 

Nagradzani naukowcy, publicyści, praktycy piszą o edukacji merytorycznie i odpowiedzialnie. Ich prace przyczyniają się do zrozumienia wyzwań, z którymi mierzy się polska edukacja.  Tak jak Roman Czernecki, patron nagrody, z zaangażowaniem podchodzą do tematyki polskiego szkolnictwa. 

 

Wszystkie nagrodzone artykuły w centrum stawiają człowieka, który dzięki edukacji wierzy we własne możliwości, krytycznie myśli, umie dokonywać wyborów. Stawiają ważne pytania -  jak oczekiwania nauczycieli wpływają na efektywność uczenia, w jaki sposób rozwiązania systemowe wpływają na relacje i samopoczucie w szkole oraz dlaczego w szkole warto pytać o emocje.

 

Do konkursu zgłoszonych zostało blisko 140 prac. Oceniało jest 14 recenzentów – naukowców, publicystów, praktyków edukacji. Kapitule Nagrody im. prof. Romana Czerneckiego przewodniczył prof. Michał Federowicz z Instytutu Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk.

 

Laureaci w każdej kategorii - naukowej, publicystycznej i specjalistycznej - otrzymali pamiątkową statuetkę oraz nagrodę finansową w wysokości 10 tys. złotych.

 

 

Laureaci Nagrody im. prof. Romana Czerneckiego 2020

 

Kategoria “Artykuł Naukowy”

Prof. Maciej Karwowski oraz prof. Grzegorz Szumski,  Exploring the Pygmalion effect: The role of teacher expectations, academic self-concept, and class context in students’ math achievement, Contemporary Educational Psychology.

 

Kategoria „Artykuł publicystyczny”

Aleksandra Pucułek, Szkolna trauma wczesnego wstawania, Gazeta Wyborcza.

 

Kategoria „Artykuł specjalistyczny”

Dariusz Żółtowski, Czytanie emocji i czytanie emocjami w procesie lektury szkolnej. [w:] Dlaczego szkoła nie ufa emocjom? Dążenia emocjonalne w szkole i na uczelni.

 

Teksty wszystkich nominowanych artykułów znajdują się na stronie Nagrody.

 

Relacja z wręczenia Nagrody dostępna jest na Facebooku oraz kanale YouTube Fundacji EFC. Tam też będą emitowane rozmowy o edukacji z laureatami Nagrody. Pierwsza rozmowa już we wtorek, 9 listopada.

 

    Aktualności

    Data dodania
    9 listopada 2020