Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
W dniu 10 maja 2022 roku odbył się online wykład dr Grażyny Piechoty z Katedry Informatologii, Bibliologii i Edukacji Medialnej Instytutu Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach pt. Gamifikacja w digitalizacji – projekty „ożywiania” zdigitalizowanych zbiorów (gify, remiksy, kolaże)”. Inaugurował on cykl spotkań w ramach współpracy międzynarodowej INoKSiM z partnerskimi instytucjami: Katedrą Komunikacji Społecznej i Działalności Informacyjnej Narodowego Uniwersytetu „Lwowska Politechnika” oraz Katedrą Komunikacji Medialnej Ukraińskiej Akademii Drukarstwa we Lwowie.
Prelegentka zaprezentowała projekty wykorzystujące zdigitalizowane zbiory w gamifikacji i omówiła zjawisko tzw. „fun learningu”, czyli nauki z wykorzystaniem zabawy. W wystąpieniu przedstawione zostały wybrane projekty i aplikacje „ożywiania” zdigitalizowanych kolekcji bibliotecznych, muzealnych i archiwalnych w postaci gifów, remiksów i kolaży, m.in.: Polona Gif, Europeana Gif, Gallica Gif, PANkreator, projekt archiwalny Dawne Pismo, Google Arts &Culture.
Na łączach spotkało się ponad 100 osób z trzech ośrodków naukowych Polski i Ukrainy.
Głównym organizatorem spotkania była dr Natalia Vovk z Katedry Komunikacji Społecznej i Działalności Informacyjnej Narodowego Uniwersytetu „Lwowska Politechnika”. Na język ukraiński wykład tłumaczyła dr Halyna Lystvak z Katedry Komunikacji Medialnej Ukraińskiej Akademii Drukarstwa we Lwowie, tegoroczna stypendystka Programu Stypendialnego im. Lane’a Kirklanda.
Serdecznie dziękujemy wszystkim Uczestnikom spotkania.