Drugie zajęcia w IPP

Zaprosiliśmy do Inkubatora Pomysłów Przestrzennych kolejne grupy kreatywnej młodzieży. 7 grudnia gościliśmy w laboratorium druku 3D uczniów klasy 6 ze Szkoły Podstawowej nr 6 im. Romualda Traugutta w Lublinie. Młodzież doskonale poradziła sobie z obsługą drukarek 3D, programu do projektowania 3D, urządzeń do skanowania 3D oraz długopisów 3D, jak również wykorzystaniem okularów VR.

Kreatywność towarzyszyła uczniom na etapie projektowania pionków do gry, które następnie drukowaliśmy wspólnie na drukarkach 3D. Liczyły się pomysły, ale też ich wykonalność – uczniowie przekonali się, że skomplikowane bryły znacznie częściej wymagają zastosowania podpór w wydruku, a następnie ich usunięcia w post-produkcji. Każdy uczeń miał możliwość przygotowania pionka wg własnego projektu, wydrukowania go i rozegrania nim naszej gry. Na zakończenie zajęć grupa otrzymała od nas planszę do gry wraz z wydrukowanymi dla niej obiektami przestrzennymi oraz wszystkie stworzone przez uczniów pionki.

Z dużym zaangażowaniem uczniowie wykorzystywali długopisy 3D –twórczo realizowali się tworząc przestrzenne obiekty. Nie bez znaczenia przy wykorzystywaniu długopisów 3D jest kontrola nad miejscem wypływu filamentu, co jest bliższe intuicji pisania i ułatwia budowanie modeli przestrzennych. Ogromnym zainteresowaniem cieszyły się okulary VR i ich rozszerzone światy. Z kolei skaner 3D uczniowie wykorzystali do skanowania siebie nawzajem, a następnie pracowali nad złożeniem modelu postaci do druku.

Skąd wiemy, że uczniom spotkanie w Inkubatorze się podoba? – bo nikt nie chciał wyjść na przerwę, a zajęcia - za obopólną aprobatą - przeciągnęły się o godzinę

 

    Aktualności

    Data dodania
    7 grudnia 2022