Zapraszamy nauczycieli, edukatorów, trenerów, studentów i hobbystów oraz pasjonatów druku 3D do udziału w 2. Kongresie Edukatorów druku 3D (KE3D), który odbędzie się w dniach 12.-14.04.2024. Kongres zaplanowano jako wydarzenie 3-dniowe, z sesjami wystąpień ustnych, warsztatami, debatą oraz strefą wystawienniczą, a całość tematycznie skupiona wokół technologii addytywnych.

Celem Kongresu jest popularyzacja wiedzy w zakresie technologii przyrostowych, roli i możliwości wykorzystania druku 3D w edukacji, potencjału wytwarzania zasobów na cele edukacyjne oraz prowadzenia lekcji przy wsparciu drukiem 3D. Udział w Kongresie stwarza też okazję do poszerzenia wiedzy o materiałach do druku, zastosowaniach druku w różnych branżach (od przemysłu, przez medycynę, po usługi) oraz poznania aktualnych kierunków rozwoju technologii druku 3D.

Wśród zaproszonych gości, którzy wezmą udział w debacie, poprowadzą warsztaty i podzielą się swoimi doświadczeniami są nagradzani nauczyciele, praktycy i trenerzy, reprezentanci środowisk edukacji oraz nauki. W tegorocznym Kongresie wezmą udział przedstawiciele środowisk akademickich oraz reprezentanci przemysłu i usług, którzy w druku 3D upatrują rozwój swoich branż.

 

Tematyka

Kongres Edukatorów druku 3D to przestrzeń dla popularyzacji aktualnej wiedzy w zakresie modelowania i druku 3D, dzielenia się doświadczeniami oraz zdobywania nowych umiejętności i kompetencji, ze szczególnym ukłonem w kierunku zastosowania technik przyrostowych w edukacji. KE3D daje Uczestnikom sposobność do poszerzenia swojej wiedzy o materiałach do druku, zastosowaniach druku w różnych branżach (od przemysłu, przez medycynę, po usługi) oraz kierunkach rozwoju technologii druku 3D.

KE3D będzie też okazją do zapoznania się z rozwiązaniami stosowanymi lub rekomendowanymi przez dydaktyków i metodyków przedmiotowych w zakresie wykorzystania druku 3D w nauczaniu. Kongres stwarza Uczestnikom możliwość nie tylko przyjrzenia się wdrożonym rozwiązaniom, ale również prezentacji własnych pomysłów i ich realizacji. Będzie też doskonałą okazją do nawiązania kontaktu z innymi edukatorami korzystającymi z druku 3D oraz spotkania przedstawicieli środowiska eksperckiego.

W trakcie Kongresu przewidziane są warsztaty związane z projektowaniem przestrzennym, podstawami druku 3D, jak również tworzeniem narzędzi edukacyjnych oraz prowadzeniem lekcji wspieranej drukiem 3D.

W ramach Kongresu zaplanowano organizację strefy wystawienniczej. Będzie to przestrzeń dedykowana konsultacjom, wymianie doświadczeń, ale również prezentacji wydrukowanych modeli i dyskusji na temat stosownych rozwiązań technologicznych.

Zachęcamy do zapoznania się z programem Kongresu.

Dla kogo?

Zapraszamy do udziału w Kongresie zarówno osoby znające i korzystające już z druku 3D, jak również osoby bez doświadczenia, chcące poznać technologie przyrostowe i wykorzystać je w kształceniu młodzieży.

Nasze zaproszenie kierujemy do nauczycieli ze wszystkich poziomów nauczania, edukatorów oraz innych osób, zainteresowanych lub wykorzystujących technologie przyrostowe, hobbystów i pasjonatów, których wiedza i doświadczenie może przyczynić się do rozwoju narzędzi przydatnych w nauczaniu.

Uczestników zachęcamy do aktywnego udziału w Kongresie – przygotowania wystąpień ustnych lub posterów – i pochwalenia się swoimi osiągnięciami w zakresie możliwości wykorzystania modelowania i druku 3D w nauczaniu.

Zapraszamy również ekspertów, przedstawicieli środowiska oferującego wsparcie oraz gotowe rozwiązania dedykowane włączaniu druku 3D w nauczanie przedmiotowe. Zachęcamy do urozmaicenia strefy wystawienniczej Kongresu Waszymi modelami i oferowanymi narzędziami.

Miejsce i czas

Kongres Edukatorów Druku 3D odbędzie się w formie stacjonarnej w Centrum ECOTECH-Complex, ul. Głęboka 39, Lublin w dniach 12.-14.06.2024 r. Kongres rozpoczyna się rejestracją uczestników we środę 12.06.2024 od godz. 14:00.

Więcej informacji szczegółowych o programie KE3D oraz zaproszonych prelegentach znajdziesz w zakładkach naszej strony poświęconych Kongresowi.

Nie zwlekaj i już dziś zgłoś swój udział w 2. Kongresie Edukatorów druku 3D.