Czwarte zajęcia w IPP

Szkoła Podstawowa ze Szczekarkowa postawiła przed nami wyzwanie nie tylko co do wymówienia nazwy urokliwej miejscowości gminy Lubartów, ale również w zakresie organizacji zajęć dla liczniejszej niż zwykle grupy. W Inkubatorze Pomysłów Przestrzennych w dniu 8 marca gościliśmy uczniów klas 4-8, dla których przygotowaliśmy typowe dla Inkubatora zajęcia z technologią druku 3D, jak również dodatkowe zajęcia z robotyki. Zajęcia trwały dłużej, ale wszyscy uczniowie opuszczali Centrum Ecotech-Complex z uśmiechem na twarzy i kiełkującymi w głowach pomysłami na projekty 3D, które zamierzają zgłosić na nasz konkurs.

Tradycyjnie zajęcia rozpoczęło krótkie wprowadzenie do programu TinkerCAD oraz krótkie objaśnienie budowy drukarki 3D. Poszło gładko, dzięki niesamowitej pracy, jaką wykonują zaangażowani w rozwój uczniów nauczyciele i zapoznają młodzież z drukiem 3D. Jesteśmy pod wrażeniem potencjału młodzieży, którą mieliśmy okazję gościć w Laboratorium druku 3D – bardzo szybko i odważnie podjęli temat projektowania. Prace koncepcyjne i projektowe uczniów zaowocowały powstaniem oryginalnych projektów, które wydrukowaliśmy, a które uczniowie zabrali ze sobą. Najmodniejsze były tym razem breloki do kluczy w najróżniejszych kształtach i z całą galerią imiennych napisów. Z kolei w strefie długopisów 3D królowały przestrzenne konstrukcje geometryczne i piórka. W kolejnej strefie VR realizowali się nie tylko uczniowie, ale również nauczycielki, co – w naszej opinii – dowodzi atrakcyjności tej strefy. Strefa ta też najdłużej zatrzymuje u nas uczniów – jako ostatnia zajęcia opuściła Hania :)

W drugiej sali – równocześnie – druga grupa uczniów zaangażowana była w programowanie robotów: jeżdżącego i mówiącego robota Vernie, łazika kosmicznego M.T.R.4, czy też uroczo gestykulującego kota Frankie z zestawu Lego Boost. Młodzież wykazała się kreatywnością nie tylko w programowaniu kroków działania robotów, ale również w zakresie aranżacji ich wzajemnej interakcji, np. wspólnego tańca i konwersacji. Do dyspozycji uczniów była również strefa klocków elektronicznych. Pozornie skomplikowane łączenie obwodów okazuje się banalnie proste, gdy przed uczniami stawiamy jako cel stworzenie układu chłodzącego z wiatraczkiem lub w pełni funkcjonalnego radia.

Zaangażowanie i pozytywne nastawienie młodzieży jest dla nas bardzo budujące. Liczymy, że zasiane przez nas zafascynowanie technikami druku 3D już niebawem zaowocuje projektami przestrzennymi młodzieży.

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z zajęć w naszej galerii.

    Aktualności

    Data dodania
    9 marca 2023