Dobre praktyki w zakresie design thinking

Zakończone zostały prace nad przygotowaniem zbioru "dobrych praktyk w zakresie design thinking i interdyscyplinarności w szkołach wyższych w ramach realizowanego projektu DT.Uni. - Design Thinking Approach for an Interdisciplinary University".

W wyniku wielu miesięcy ciężkiej pracy całego międzynarodowego konsorcjum powstał pierwszy z pięciu zaplanowanych w projekcie e-booków. W ramach Best Interdisciplinarity-Enhancing Practices at Higher Education Institutions opisane zostały 42 przykłady zastosowania design thinking i interdyscyplinarności na uczelniach.

Zachęcamy do zapoznania się z publikacją i czerpania inspiracji.

Publikacja >>

W jej przygotowaniu wzięli udział pracownicy i doktoranci z naszej Uczelni: prof. Agnieszka Kolasa-Nowak, dr Artur Wysocki, dr Michał Nowakowski, mgr Krzysztof Trojnar (wszyscy z Wydziału Filozofii i Socjologii), dr Karolina Burno-Kaliszuk (Wydział Politologii), Radosław Panek (doktorant z Wydziału Humanistycznego), dr Olga Pliszczyńska i mgr Joanna Górka (Centrum Badań Naukowych i Współpracy Międzynarodowej).


Projekt DT.Uni.: Design Thinking Approach for an Interdisciplinarity University realizowany jest przez UMCS (jednostka koordynująca) we współpracy z zagranicznymi uczelniami, są to: Ekonomicka Univerzita v Bratislave (Słowacja), Birmingham City University (Wielka Brytania), Technische Universitaet Dresden (Niemcy), Universita Degli Studi di Roma la Sapienza (Włochy), Haskolinn a Bifrost (Islandia), Universiteit van Amsterdam (Holandia) oraz Instituto Politecnico da Guarda (Portugalia).

Celem projektu jest wsparcie studentów, kadry akademickiej i managerskiej szkół wyższych w rozwoju innowacyjnego i kreatywnego myślenia oraz rozwiązywania problemów poprzez zastosowanie metodologii design thinking.

Okres realizacji: 1 września 2017 – 31 sierpnia 2020 
Przyznane finansowanie: 432 880,00 EUR 
Projekt realizowany jest dzięki wsparciu finansowemu Unii Europejskiej w ramach programu Erasmus+. 
Więcej informacji na stronie internetowej projektu DT.Uni.

    Aktualności

    Data dodania
    22 stycznia 2019