Czas dla kandydatów - Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki na Przystanku rekrutacja

29 lutego br. na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej miało miejsce wielkie święto tegorocznych maturzystów – Przystanek rekrutacja. Tegoroczne Drzwi Otwarte w nowej odsłonie odbyły się na Wydziale Prawa i Administracji oraz na Wydziale Ekonomicznym. Wszystkie Wydziały zaprezentowały swoje stoiska, nie zabrakło przy tym oczywiście Wydziału Matematyki, Fizyki i Informatyki.

Koordynatorem w ramach tego wydarzenia z ramienia Wydziału był pan dr Marek Gorgol . W ramach stoiska Wydziału Matematyki, Fizyki i Informatyki prezentowana była oferta kształcenia, możliwości jakie daje studiowanie na Wydziale oraz efekty kształcenia i współpraca biznesowa. Kandydaci dowiedzieli się, że wybierając studia na Wydziale staną się częścią dużej, uniwersyteckiej społeczności, zaś dzięki studiom mogą nawiązać wiele nowych i wartościowych znajomości oraz przyjaźni.

Z tegorocznymi maturzystami rozmawiały członkinie oraz członkowie Kół naukowych Koła Dydaktyków MaFiI, Koła Na ukowego Studentów Fizyki, Studenckiego Koła Naukowego Informatyki oraz Studenckiego Koła Naukowego Matematyków Akademia Platońska . Zaprezentowali oni także zalety działania w ramach kół naukowych oraz zachęcali do aktywnego studiowania poprzez angażowanie się w ogólnouniwersyteckie inicjatywy i wydarzenia.

Dr Marek Gorgol zaprezentował profesjonalną drukarkę 3D, która drukowała breloczki z nazwą Wydziału kandydaci na studia zostali nimi obdarow ani, przy czym dowiedzieli się o nowym kierunku studiów, jaki zostanie otwarty w zbliżającej się rekrutacji – Inżynierii druku 3D. Można było obejrze ć wydrukowane w technice druku 3D loga Wydziału oraz Instytutów, przedmioty codziennego użytku, a także model reaktora jądrowego, który służył także do p romocji kierunku Bezpieczeństwo radiacyjne.

Wyjątkową atrakcją na stoisku był również laboratoryjny analizator jakości wosków pszczelich – WAXO. Jego twórcami są prof. dr hab. Mariusz Gagoś z Wydziału Biologii i Biotechnologii oraz dr hab. Marek Pietrow i dr Jan Wawryszczuk z Wydziału Matematyki, Fizyki i Informatyki. WAXO jest przenośnym, elektromechanicznym urządzeniem, które umożliwia wykonywanie analiz wosków pszczelich pod kątem zafałszowań. Pozwala ono w szybki, a jednocześnie relatywnie tani sposób ustalić jakość badanego wosku i ocenić jego przydatność w gospodarce pasiecznej. Poprzez pomiar własności mechanicznych i cieplnych badanego materiału, dokonywana jest ocena jego podobieństwa do czystego wosku z odsklepin . Dzięki temu możliwe jest wyeliminowanie z obrotu produktów, które różnią się od naturalnego materiału.

Podczas Przystanku rekrutacja zdecydowanie dopisała nie tylko frekwencja – stoisko Wydziału Matematyki, Fizyki i Informatyki cieszyło się bardzo dużym, pełnym entuzjazmu zainteresowaniem tegorocznych maturzystów, co zdecydowanie można poczytać za sukces.

Jednocześnie na I piętrze Wydziału Ekonomicznego swoje stoisko miał Uniwersytet Dziecięcy UMCS. Pani Anna Bukowska oraz Pani Edyta Tylega przezentowały ofertę Uniwersytetu oraz przeprowadzały z młodzieżą ciekawe warsztaty.

29 lutego 2024