Pracownik Instytutu Nauk Biologicznych UMCS w gronie najczęściej cytowanych naukowców w roku 2023

Z przyjemnością informujemy, że prof. Jaco Vangronsveld, zatrudniony w Katedrze Fizjologii Roślin i Biofizyki Instytutu Nauk Biologicznych UMCS już po raz szósty znalazł się na prestiżowej liście najczęściej cytowanych naukowców świata wg bazy Web of Science – ranking Clarivate Analytics 2023.

W 2023 roku przyznano 7 125 nominacji do tytułu Highly Cited Researcher™ (https://clarivate.com/highly-cited-researchers/). Oznacza to, że spośród wszystkich  naukowców, Highly Cited Researchers™ stanowią 1 na 1000. Każdy z wyróżnionych badaczy jest autorem licznych publikacji, które plasują się w 1% najlepszych pod względem cytowań (Highly Cited Papers™) w swoich dziedzinach i roku publikacji w bazie Web of Science™ w ciągu ostatniej dekady. Liczba cytowań nie jest jednak jedynym kryterium do tego prestiżowego wyróżnienia, stosowana jest również dodatkowa analiza jakościowa i ocena ekspertów.

Wyróżnieni naukowcy reprezentują 21 dziedzin badawczych, a najwięcej nominacji przyznano w dziedzinie medycyny klinicznej (477), biologii i biochemii (282) oraz chemii (254). Najczęściej cytowani naukowcy w 2023 roku pracują 67 krajach, ale 83,8% z nich pochodzi z zaledwie dziesięciu krajów, a 72,7% z pierwszych pięciu, co stanowi niezwykłą koncentrację największych talentów. Najwięcej wyróżnionych afiliuje swoje prace w Stanach Zjednoczonych, a w dalszej kolejności należy wymienić Chiny, Wielką Brytanię, Niemcy i Australię. W pierwszej dziesiątce znalazły się również: Kanada, Francja, Hong Kong i Włochy.

Serdecznie gratulujemy Panu Profesorowi i życzymy dalszych sukcesów!

źródło: Wydział Biologii i Biotechnologii UMCS