„Studenci dla Klimatu” - zaproszenie do udziału w badaniu

Szanowni Państwo, Przedstawiciele środowiska akademickiego, 
 
Stowarzyszanie Biznes-Nauka-Samorząd „Pro Silesia” od dwóch lat prowadzi punkt EUROPE DIRECT Śląskie. Jego misją jest informowanie i angażowanie obywateli w sprawy istotne z perspektywy Unii Europejskiej. Szczególnie interesuje nas temat kryzysu klimatycznego i edukacji w obszarze środowiskowym, dlatego zawracamy się z prośbą o rozpropagowanie wśród Państwa studentek i studentów współprowadzonych przez nas badań na temat edukacji dla klimatu na poziomie akademickim. Wyniki badań zostaną rozpowszechnione i przesłane do Państwa. Chcielibyśmy zapytać: czy problemy dotyczące klimatu i środowiska oraz szczegółowość ich omawiania w toku edukacji wyższej jest odpowiednia? Czy zagadnienia kryzysu klimatycznego są ważnym uzupełnieniem kierunku studiów? Jak powinny wyglądać zajęcia podejmujące tę problematykę? Celem badań jest zebranie kompleksowych danych uwzględniających doświadczenia i opinie studentek i studentów na temat realizacji edukacji dla klimatu, które pozwolą na opracowanie ścieżek kształcenia studentów w obszarze odpowiedzialności za Ziemię, jak również do stworzenia stosownych materiałów naukowo-dydaktycznych. Badania, o których mowa powyżej są czwartą częścią projektu pt. „Humanistyczne prognozy dla klimatu”. Pierwsza część badań objęła nauczycieli, druga – uczniów, trzecia – rodziców uczniów. 
 
Z treścią raportów można zapoznać się pod tym adresem internetowym: https://www.europedirect-slaskie.pl/inicjatywy/raporty
 
Raport z badań „Studenci dla Klimatu” ukaże się w lutym na stronach internetowych EUROPE DIRECT Śląskie, Stowarzyszenia Biznes-Nauka-Samorząd „Pro Silesia” i będzie także do dyspozycji Państwa. Koordynatorem merytorycznym badań jest Centrum Badawczo-Rozwojowe BIOSTAT. 
 
Link do ankiety znajduje się pod poniższym adresem internetowym: https://cati.ecrf.biz.pl/survey/survey/index/form_id/1752/logout/1/ 
 
Ankieta aktywna jest do końca stycznia 2023 roku
 
Szczegółowe informacje w załączonym piśmie:
 źródło: Wydział Filologiczny UMCS
 
 
 

    Wszystkie aktualności

    Data dodania
    18 stycznia 2023