Harmonogram

Akademia Przedsiębiorczości UMCS-Santander Universidades 2022

Opis i tematy poszczególnych webinarów:

I. Wprowadzenie do Akademii.
Relacje w zespole oraz z otoczeniem zewnętrznym w startupie - jak planować, budować i nie zepsuć - 24 marca 2022 r., godz. 17.00

Uroczyste rozpoczęcie:
prof. dr hab. Dorota Kołodyńska
- Prorektor ds. studentów i jakości kształcenia na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.

Prowadzący:
Jacek Lipski – ekspert od budowania strategii marketingowych i planów komunikacji marketingowej. Ma ponad 16 lat doświadczenia w obszarze projektowania modeli biznesowych, propozycji wartości i eksperymentów biznesowych oraz planowania działań internacjonalizacyjnych i marketingowych dla MŚP i startupów. Głównym obszarem doświadczenia zawodowego prelegenta jest marketing strategiczny. Wśród zainteresowań prelegenta można wymienić m. in. koszykówkę w wydaniu europejski (Euroliga i PLK).
 
 Zakres specjalizacji:
- audyty marketingowe i ogólnobiznesowe dla MŚP i startupów,
- projektowanie strategii marketingowych oraz planów komunikacji marketingowej dla MŚP oraz startupów,
- projektowanie strategii rozwoju oraz modeli biznesowych internacjonalizacji dla MŚP.

PODCZAS SPOTKANIA DOWIESZ SIĘ O:
- relacjach w zespole i otoczeniem zewnętrznym jako niedocenianym elementem modelu biznesowego startupu,
- planowaniu i budowie relacji w zespole startupowym, wśród poruszonych zagadnień m.in.: planowanie, zasady budowania i podtrzymywania relacji, dobre praktyki i case studies,
- planowaniu i budowie relacji startupu z otoczeniem zewnętrznym: identyfikacja interesariuszy kluczowych dla startupu, systemowe podejście do budowy i podtrzymywania relacji, dobre praktyki i case studies.

 

II. Sztuka negocjacji integracyjnych w biznesie - 31 marca 2022 r., godz. 17.00

Prowadzący: Wiktor Łoś – Scrum Master w Sii, MLB (Master of Law and Business/LLM Program - Bucerius Law School), wśród kluczowych doświadczeń zawodowych prelegenta można wymienić m. in.:
- 6 lat w branży IT w roli Scrum Mastera oraz Managera ds. Innowacji,
- 7 lat jako Mediator Gospodarczy,
- 5 lat jako Prawnik Prawa Pracy, Gospodarczego i IP/IT.

Wśród zainteresowań prelegenta można wymienić np. to że:
- od 10 lat jest producentem muzycznym, współzałożycielem projektu muscoYoga (music communication Yoga),
- od 23 lat jest muzykiem multiinstrumentalistą (np. zespół Zielony Bus Band).

Zakres specjalizacji:
- zwinna transformacja i wdrażanie Scrum’a w organizacjach,
- praca z zespołami deweloperskimi i właścicielami produktu jako Scrum Master,
- mediacje gospodarcze w szczególności w domenie IT/IP.

PODCZAS SPOTKANIA DOWIESZ SIĘ O:
- negocjacjach integracyjnych i tego czym różnią się od targowania?
- tym czym jest BATNA, WATNA, ZOPA, zakotwiczanie i inne pojęcia przydatne do negocjacji.
- tym czy i kiedy powinniśmy stosować negocjacje integracyjne?
- tym czego uczy nas Harvardzka Szkoła Negocjacji?
- poznasz kilka praktycznych porad negocjacyjnych do wykorzystania w życiu codziennym.

 

III. Ranga relacji w branży rozrywkowej i kreatywnej – 7 kwietnia 2022 r., godz. 17.00

Prowadzący: Marcin Kruk – od 2013 roku Prezes Zarządu agencji eventowej Promoters Sp. z o. o. . Poprowadził ponad 200 eventów w roli konferansjera. Przedsiębiorca mogący się pochwalić wieloletnia aktywnością sceniczną w roli muzyka. Zainteresowania to m. in.:
- spędzanie czasu z dziećmi
- stand-up comedy

 Zakres specjalizacji:
- organizacja eventów
- branża rozrywkowa
- wystąpienia publiczne

PODCZAS SPOTKANIA DOWIESZ SIĘ:
- czy bycie lubianym da się wycenić?
- czy warto być sympatycznym?
- czy można postrzegać relacje jako inwestycje?
- a poza tym przekonasz się dowiesz się dlaczego Twoja kariera zawodowa już się rozpoczęła? (nawet, jeśli jeszcze nie pracujesz)

 

IV. Blaski i cienie prowadzenia własnego biznesu – 21 kwietnia 2022 r., godz. 17.00

Prowadzący: Piotr Wojciechowski – wśród kluczowych obszarów doświadczenia zawodowego prelegenta można wymienić m. in.:
- doradztwo biznesowe w obszarze pracy nad doświadczeniem klientów
- rozwój kompetencji w obszarze klientocentryczności
- facylitację warsztatów i spotkań
Zainteresowania to m. in. książki i czytanie w ogóle.

 Zakres specjalizacji:
- obszar doświadczeń klienta
- konsulting w obszarze transformacji klientocentrycznej
- facylitacja (projektowanie i prowadzenie warsztatów i spotkań)

PODCZAS SPOTKANIA DOWIESZ SIĘ:
-  jaka była droga prelegenta do własnej firmy
- o tym jakie są plusy prowadzenia własnej firmy
- jakie można wyróżnić minusy prowadzenia własnej firmy 

 

V. Elementy humanistyczne w komunikacji formalnej – 28 kwietnia 2022 r., godz. 17.00

Prowadzący:
- Prof. Jerzy Bralczyk
– profesor zwyczajny, polski językoznawca, profesor nauk humanistycznych, specjalista w zakresie języka mediów, reklamy i polityki. Wykładał na  Uniwersytecie Warszawskim, Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Uniwersytecie SWPS (obecnie na emeryturze). Autor wielu książek o specyfice języka polskiego. Wśród kluczowych doświadczeń zawodowych profesora można znaleźć przeprowadzenie wykładów dotyczących retoryki. Wśród zainteresowań prelegent wymienia m. in. poznawanie nowych miejsc i ludzi
Zakres specjalizacji:
- popularyzacja zachowań językowych
- komunikacja i perswazja publicznej 

- Dr Lucyna Kirwil – doktor psychologii, wykładowca z Uniwersytetu Warszawskiego i Uniwersytetu SWPS (obecnie na emeryturze). Specjalizuje się w psychologii społecznej, w tym psychologii agresji oraz psychologii mediów. Badała m.in. wpływ treści z mass mediów na emocje, zachowanie oraz relacje między ludźmi. Specjalizująca się w psychologii społecznej i badaniu relacji między ludźmi. Wśród  zainteresowań prelegentka wymienia m. in. poznawanie nowych miejsc i ludzi
Zakres specjalizacji:
- psychologia społeczna w zakresie m. in. relacji między ludźmi, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii komunikacji.

 PODCZAS SPOTKANIA DOWIESZ SIĘ O:
- czynniku zaangażowania osobistego w kontaktach służbowych, oficjalnych, formalnych, także w biznesie,
- przebiegu komunikacji językowej  w wymiarze personalnym (dzięki zróżnicowanym formom wypowiedzi – słowom, zwrotom) oraz pozawerbalnym.
- wspólnocie konwencji językowych, czyli wadze zgodności intencji nadawcy z interpretacją odbiorcy.

 

VI. Czy da się wycenić przyjaźń? - klient, fan, przyjaciel i ich wpływ na konwersję w sklepach – 12 maja 2022 r., godz. 17.00

Prowadząca: Karolina Ślebocka -  wśród kluczowych obszarów doświadczenia zawodowego prelegentki wymienić można m. in.:
- właściciel agencji i autor bloga marketingowego o e-commerce Everest Marketing
- kierownik działów marketingów: HAP Armatura Sp. z o.o., PHU Szczepan
Wśród zainteresowań prelegentki można wymienić np. rower górski, jazdę konną.

 Zakres specjalizacji:
- e-commerce (sklepy internetowe oraz marketplace)
- marketing internetowy (social media, ads, lejek marketingowy)
- budowanie marki (off-line i on-line)

PODCZAS SPOTKANIA DOWIESZ SIĘ O:
- działaniach z zakresu marketingu relacji w Internecie
- budowaniu intencji zakupowej
- wartości zaangażowanego użytkownika w e-commerce

 

VII. Budowanie marki osobistej w mediach społecznościowych – 19 maja 2022 r., godz. 17.00

Prowadząca: Patrycja Lipińska – kluczowe obszary doświadczeń zawodowych prelegentki obejmują m. in.:
- employer branding
- personal branding
- rekrutacja pracowników
Wśród zainteresowań prelegentki znajdują się m. in. taniec, głównie nowoczesny, hip hop (z tańcem związana od 19 lat, od 11 tancerka w amatorskim teatrze tańca), literatura kryminalna.

 Zakres specjalizacji:
- employer branding
- personal branding
- rekrutacja pracowników

PODCZAS SPOTKANIA DOWIESZ SIĘ:
- czym jest marka osobista
- jak budować markę osobistą w social mediach (głównie Linkedin)
- co może pomóc w budowaniu marki osobistej na Linkedin
- co powinien zawierać profil na Linkedin

 

VIII. Autoprezentacja – dobrze zrobiona, buduje zdrowe relacje– 24 maja 2022 r., godz. 17.00

Prowadząca: Anna Prończuk-Omiotek - ekspertka ds. wystąpień publicznych. Posiada bogate doświadczenia w zakresie m. in. webinarów, marketingu, a także zarządzania projektami. Zainteresowania prelegentki to między innymi gra na pianinie i podróże (prelegentka odwiedziła ponad 20 krajów).

 Zakres specjalizacji:
- Tworzenie angażujących prezentacji i wystąpień publicznych.
- Organizowanie webinarów.
- Generowanie leadów B2B i B2C.

PODCZAS SPOTKANIA DOWIESZ SIĘ:
- od czego zależy, czy zbudujemy dobre pierwsze wrażenie w trakcie autoprezentacji?
- jak zbudować dobre pierwsze wrażenie na słuchaczu? Ćwiczenia praktyczne (indywidualne i w grupie)
- stresie w czasie wystąpień publicznych i jego typowych objawach jak np. drący głos, omijanie wzrokiem rozmówcy czy zająknięcia. Czy to dobrze wpływa na budowanie relacji biznesowych?
- jaka jest polecana literatura biznesowa w zakresie autoprezentacji i relacji.

 

related