Podsumowanie pierwszego weekendu z Akademią Biznesu

W dniach 14-15 kwietnia odbyły się pierwsze dwa warsztaty w ramach, kolejnej II edycji Akademii Biznesu UMCS.

W miniony weekend wystartowała kolejna edycja Akademii Biznesu UMCS. Obecna edycja została przekształcona w dwuweekendowy kurs w trakcie którego uczestnicy przechodzą drogę od dopracowania pomysłu, określenia propozycji wartości dla wybranych segmentów klienta przez zbudowanie modelu biznesowego aż do opracowania strategii marketingowej wchodzącego na rynek przedsięwzięcia biznesowego. 

W warsztatach bierze udział 16 uczestników, którzy uformowali 8 zespołów intensywnie pracujących nad pomysłami w różnych branżach. Pierwsze dwa dni warsztatów uczestnicy poświęcili na zbudowanie modelu biznesowego przy wykorzystaniu szablonu Business Model Canvas, a także poznali metody Lean Startup i Custmer Development służące do weryfikacji pomysłów biznesowych przed ich wdrożeniem na rynek. Powstało 8 modeli biznesowych do których wspólnie z trenerami uczestnicy starali się wdrożyć pierwiastek innowacyjności wykorzystując kilka z 25 modeli biznesowych, które poznali w trakcie wydarzenia. 

Zespoły otrzymały pracę do wykonania przed kolejnymi warsztatami. Mają za zadanie zbudować plan weryfikacji pomysłu, zastanowić się jak mogą sprawdzić zainteresowanie ofertą budując tzw. MVP, czyli minimalnie satysfakcjonujący produkt. Kolejny weekend postawi mnóstwo kolejnych wyzwań przed zespołami, które będą budować lejek marketingowy, a także ćwiczyć swoje umiejętności sprzedażowe. Ostatniego dnia kursu każdy zespół otrzyma szansę na indywidualną sesję mentoringową z ekspertami Startup Academy.

    Aktualności

    Data dodania
    20 kwietnia 2018