Publikacje:
Gabryś, A., Gulip, M., 2023, Psychological well-being in women with insulin resistance and the role of sense of self-dignity. Annals of Psychology/Roczniki Psychologiczne, 16(1), 83-93. https://doi.org/10.18290/rpsych2023.0005
Gulip, M., 2021, Obraz siebie a poziom nadziei podstawowej w percepcji nastolatków - doniesienie z badań, Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, Nr 1/2021 Tom 596, s. 18-29.
Gulip, M., 2020, Dorośli ze spektrum autyzmu - przegląd badań, (w:) A. Prokopiak (red.), Osoby ze spektrum autyzmu w biegu życia. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, s. 385-404.
Monografie:
Gulip, M., 2021, Nauczanie łączliwości składniowej czasownika jako element wychowania językowego dzieci z uszkodzeniami słuchu, Lublin: Wydawnictwo UMCS.
Aktualna tematyka badawcza:
Język dziecka z uszkodzonym słuchem.
Programowanie języka dziecka.
Funkcjonalna spektroskopia w bliskiej podczerwieni w ocenie kompetencji językowej dziecka z uszkodzonym słuchem.
Godność w percepcji osób z chorobą przewlekłą.
Organizacja procesu kształcenia uczniów z uszkodzeniami słuchu w środowisku włączającym – koncepcja projektowania uniwersalnego dla edukacji.
Praca badawcza:
Uczestnictwo w projekcie "Inkubator Innowacyjności 4.0" ( „Zidentyfikowanie markerów zaburzeń rozwojowych u dzieci, widocznych w ilościowej analizie zapisu EEG. Aplikacja z normami, opracowanymi na podstawie statystycznej, ilościowej analizy 200 zapisów EEG”)
Uczestnictwo w projekcie MNiSW ("Wykorzystanie spektroskopii w bliskiej podczerwieni (NIRS) w neuropedagogice i neuropsychologii w zakresie profilaktyki i terapii wybranych chorób cywilizacyjnych oraz podniesienia jakości systemu edukacji")
Nagrody i wyróżnienia:
Nagroda Rektora indywidualna (2020)
Nagroda Rektora zespołowa (2021)
List Gratulacyjny Rektora UMCS (2021) za zaangażowanie w projekt pt. „Podziel się własnym doświadczeniem – metody aktywizujące w nauczaniu zdalnym”, wyróżniony w ramach Gali Laurów Uniwersyteckich Forum Uniwersytetów Polskich w kategorii dydaktycznej.
List Gratulacyjny Rektora UMCS (2022) za zaangażowanie w projekt „Przedsiębiorcza młodzież".
Szkolenia/warsztaty:
Metody aktywizujące w kształceniu zdalnym na przykładzie aktywności LEKCJA pt. "Moodle się na lekcji - czyli jak nie zanudzić studenta teorią."
Wsparcie edukacyjne studentów z uszkodzeniami słuchu.
Praca organizacyjna:
Członek zespołu badawwczego NeuroEduLab
Członek Wydziałowego Zespołu ds. sylabusów modułów/przedmiotów na rok akademicki 2021/2022
Członek zespołu programowego dla kierunku Pedagogika specjalna
Członek zespołu ds dostępności UMCS
Członek wydziałowego zespołu ds dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami
Członek Komisji Konkursowej Ogólnopolskiego Konkursu „Złote Indeksy Wydziału Pedagogiki i Psychologii UMCS” dla kierunku Pedagogika specjalna