Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Sesja letnia: piątek 4.7.2025 r., g. 10.00-12.00, 11.7.2025 g. 10-11 i 15-16, 14.7.2025 (godzina do ustalenia)
Wprzypadku konsultacji ONLINE proszę o uprzedni kontakt [kod MsTeams ulpidg4]
Pokój 419.
Uwaga nieobecności:
Rozwój zawodowy
DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE
Od 2019: Prof. ucz. w Katedrze Hispanistyki, UMCS
Od 2000: Tłumacz (m. in. dla Ofilingua w Grenadzie, Escuela de Idiomas de Jaén, Sądów i Policji w Hiszpanii i Polsce, Polsko - Hiszpańskiej Izby Gospodarczej, UMCS, KUL, PAN)
2003 — 2006: Lektor języka polskiego w Instytucie Filologii Słowiańskiej Uniwersytetu w Grenadzie, Hiszpania.
WYKSZTAŁCENIE UZUPEŁNIAJĄCE
2008: Podyplomowe studia Zarządzanie Funduszami Strukturalnymi i Prawo UE. Praca dyplomowa Przeobrażenia gospodarki hiszpańskiej w ramach procesu integracyjnego z EWG. Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii-Curie Skłodowskiej w Lublinie.
2005: „IX Kurs Metodologii Nauczania Języka Hiszpańskiego jako Języka Obcego” („Curso de Metodología de la Enseñanza del Español como Lengua Extranjera”), zorganizowany przez Instytut Cervantes’a i Centro de Lenguas Modernas, Uniwersytet w Grenadzie, Hiszpania.
2003: I Escuela de Invierno–América Latina Contemporánea: su actualidad política, económica y social. Centrum Studiów Międzynarodowych na rzecz Rozwoju CEID (Centro de Estudios Internacionales para el Desarrollo) i Uniwersytet Katolicki w Salcie, Buenos Aires, Argentyna.
STYPENDIA
2007: Stypendium konferencyjne przyznane przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej.
2003: Stypendium przyznane przez Centrum Studiów Międzynarodowych na rzecz Rozwoju CEID (Centro de Estudios Internacionales para el Desarrollo) i Uniwersytet Katolicki w Salcie, Argentyna, w celu realizacji studiów podyplomowych „América Latina contemporánea: su actualidad política, económica y social”, Buenos Aires, Argentyna.
GRANTY
Grant przyznany przez Junta de Andalucía "Cuerpos Re-escritos: Dolor y Violencia en Escritoras y Personajes Femeninos de la Literatura de Mujeres" (“CuRe. Interpretacje ciała w tekście: Przemoc i ból w literaturze kobiet”), HUM-3096, wykonawca.
Grant innowacji dydaktycznej: “Aplicación del método contrastivo en materiales de apoyo de la enseñanza de ruso y polaco: nuevos enfoques de la docencia de las lenguas eslavas en España”. („Zastosowanie metody kontrastywnej w materiałach pomocniczych do nauczania języka rosyjskiego i polskiego: nowe ujęcia dydaktyki języków słowiańskich w Hiszpanii”), wykonawca.
ZAINTERESOWANIA BADAWCZE:
Mariola Pietrak jest badaczką literatury hiszpańskiej i hispanoamerykańskiej na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się na relacjach między literaturą a przestrzenią społeczno-dyskursywną, w której ona powstaje, z punktu widzenia jej wpływu na cyrkulację dyskursów i porządek symboliczny (reprezentacja, subwersja, transformacja). W swoich najnowszych badaniach podejmuje problematykę dyskursów kontrhegemonicznych, artykułowanych przez tych, których Nowoczesność sklasyfikowała jako "nie-podmioty" (no-sujeto), analizowanych przede wszystkim przez pryzmat studiów genderowych, teorii posthumanistycznych i nurtu dekolonialnego, w ramach szeroko zakrojonej perspektywy socjokrytycznej.
Mariola Pietrak es investigadora de literatura española e hispanoamericana en la Universidad Maria Curie-Skłodowska de Lublin. Sus intereses académicos se centran en la relación entre la literatura y el espacio sociodiscursivo en el que esta se produce, desde el punto de vista de su impacto en la circulación de discursos y en el orden simbólico (representación, subversión, transformación). Sus investigaciones más recientes analizan los discursos contrahegemónicos articulados por aquellos sujetos que la Modernidad excluyó de su marco conceptual (los "no-sujetos"), abordados principalmente desde los estudios de género, el posthumanismo y el pensamiento decolonial, dentro de un enfoque sociocrítico más amplio.