Podstawowe informacje

Samoobsługa pracownicza

Każdy pracownik UMCS posiada konto i dostęp do Samoobsługi Pracowniczej – podstawowego modułu SAP, który umożliwia między innymi:

  • weryfikację poprawności danych osobowych,
  • planowanie urlopów i składanie wniosków urlopowych,
  • przeglądanie danych związanych z wynagrodzeniem,
  • śledzenie informacji dotyczących rozwoju zawodowego.

Konto jest zakładane automatycznie każdemu pracownikowi, który rozpoczyna pracę na Uczelni.

Aby skorzystać z modułu Samoobsługi Pracowniczej wystarczy wejść na stronę internetową samoobsluga.umcs.pl i zalogować się przy pomocy indywidualnej nazwy użytkownika oraz hasła.

Jeżeli nie znasz lub zapomniałeś nazwę użytkownika lub hasło, skontaktuj się z administratorami systemu na adres: sapbasis@mail.umcs.pl.

Moduły specjalistyczne

Podstawowe konta w systemie SAP mogą zostać rozszerzone o dostęp do modułów specjalistycznych, gdy wymaga tego charakter pracy użytkownika. Dodatkowe uprawnienia do systemu nadawane są przy współudziale administratorów merytorycznych.

Kwestie szczególnych uprawnień do SAP reguluje Zarządzenie nr 12/2022 Rektora Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie z dnia 17 lutego 2022 r. zmieniające Zarządzenie Nr 33/2008 Rektora UMCS z dnia 4 lipca 2008 r. w sprawie zapewnienia właściwej ochrony oprogramowania oraz danych w systemach informatycznych działających w chronionej sieci informatycznej UMCS

Dostęp do zaawansowanych opcji systemu SAP, za wyjątkiem Samoobsługi Pracowniczej, części procesów Kadrowo-Płacowych (dostępnych przez stronę samoobsluga.umcs.pl) oraz związanych z akceptacją faktur oraz delegacji (dostępnych przez stronę sapweb.umcs.pl), wymaga zainstalowania na komputerach pracowników dedykowanego klienta systemu SAP (SAP Logon). Za instalację aplikacji odpowiada LubMAN UMCS – kontakt na adres: sapbasis@mail.umcs.pl

Dostęp do klienta SAP (SAP Logon) jest możliwy wyłącznie z sieci wew. Uczelni lub spoza niej za pomocą dedykowanego klienta VPN - informacje o zdalnym dostępie do sieci (VPN).

Korzystanie z rozwiązania wspierającego obieg zamówień publicznych oraz delegacji wymaga dostępu do strony sapweb.umcs.pl. Konto do tego modułu zakładane jest w procesie nadawanie uprawnień do modułów SAP związanych z obsługą procesu delegacji (TRAVEL) oraz zamówień publicznych (SAP MM).