Kurs Przedsiębiorczości pt. "Pierwszy biznes - jak stworzyć i prowadzić firmę"

Kurs "Pierwszy biznes - jak stworzyć i prowadzić firmę" przeznaczony był dla studentów, doktorantów, pracowników oraz absolwentów UMCS, którzy chcieliby stworzyć własny biznes. Został on przygotowany w taki sposób, by każdy uczestnik po jego ukończeniu był w stanie uruchomić firmę w bezpiecznej formie oraz miał wiedzę, czego może się spodziewać i jak utrzymać się na rynku. Uczestnicy zyskali także wsparcie mentorów.

Z czego składał się kurs?

Kurs obejmował 20 godzin lekcyjnych i odbywał się w trzech częściach obejmujących następującą tematykę:

  • marketingu - w tym sposobów dotarcia do klientów, sprzedaży produktów i usług, działań wizerunkowych, ponadto możliwości samodzielnego wykorzystania narzędzi pozwalających zaistnieć zarówno w sieci, jak i w przestrzeni rynkowej
  • finansów - odpowiadając na jedno z najczęstszych pytań - skąd wziąć środki finansowe na rozpoczęcie biznesu, ile tak naprawdę potrzebujesz pieniędzy - oraz jak zapewnić sobie płynność finansową w trakcie prowadzenia działalności
  • przepisów prawnych i podatkowych - które wyznaczają granice prowadzenia w naszym kraju działalności gospodarczej.

Każdy uczestnik po jego ukończeniu otrzymał certyfikat oraz materiały w wersji drukowanej i elektronicznej.

Dodatkowym elementem kursu było indywidualne wsparcie dla uczestników/czek, którzy postanowili spełnić swoje marzenia o stworzeniu własnej firmy i odważyli postawić w biznesie pierwsze kroki.

Dodatkowe informacje:

Eksperci z Klastra SMB przekazali uczestnikom/czkom wiele praktycznych wskazówek na temat prowadzenia własnego biznesu. W czasie kursu m.in.:

  • dowiedzieli się, skąd można uzyskać środki finansowe.
  • poznali, czym jest proces dotacyjny oraz jak zwiększyć swoje szanse na przyznanie dotacji.
  • dowiedzieli się, jak znaleźć odpowiedni program dotacyjny dla siebie i swojej firmy.
  • poznali praktyczne rady dotyczące działań marketingowych.
  • zyskali wsparcie w postaci mentoringu na etapie tworzenia i funkcjonowania swojej firmy.
  • poznali wiele narzędzi, które ułatwią Ci start i zdobycie pierwszych klientów.
  • dowiedzieli się, jak możesz znaleźć własny pomysł na biznes.
  • uzyskali pomoc ekspertów we wdrożeniu swojego pomysłu na rynek.

Kurs rozpoczął się w kwietniu tego roku. Zajęcia odbywały się w formie stacjonarnej w wyznaczone soboty zgodnie z poniższym harmonogramem:

Nasi eksperci:

Kurs prowadzony był przez wieloletnich praktyków biznesów, mających praktyczną wiedzę na temat prowadzenia biznesu w polskich warunkach, co przekłada się na praktyczny charakter szkolenia.

Prowadzący Kurs to Sebastian i Magdalena Bochyńscy, twórcy Klastra SMB Synergy Group, stworzonego między innymi z myślą o wspieraniu polskiej przedsiębiorczości oraz wiązaniu nauki z biznesem.

Magdalena Bochyńska - Absolwentka Politechniki Śląskiej w Gliwicach. Ma ponad dwudziestoletnie doświadczenie w różnych obszarach marketingu, contentmarketingu oraz copywritingu i kreacji wizerunkowej.
Aktualnie współwłaścicielka kilku spółek, w tym Klastra SMB Synergy Group, którego misją jest wspieranie rozwoju polskiego biznesu.
Doradza przedsiębiorcom, jak nawiązać silne i trwałe relacje z rynkiem. Dysponuje wieloletnim doświadczeniem w zakresie realizacji i przygotowania projektów badawczo-naukowych. Ma doświadczenie oraz wiedzę w zakresie wdrażania na rynek nowych technologii oraz nowych produktów. Skutecznie zarządza projektami przy wykorzystaniem metodyk zarządczych oraz stosowania optymalnych metod nadzoru nad realizacją projektów.
Prywatnie - spełniona żona i mama, pasjonatka dobrej muzyki i dalekich podróży.

Sebastian Bochyński - Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, UMCS w Lublinie oraz Wyższej Szkoły Dziennikarstwa im. Wańkowicza w Warszawie. Od początku swojej kariery zawodowej był związany z tematyką zarządzania, inwestycji i dotacji unijnych. Posiada wieloletnie doświadczenie w realizacji, zarządzaniu i wdrażaniu inwestycji na bazie innowacyjnych rozwiązań z wykorzystaniem uznanych metodyk zarządczych.
Współpracuje z uczelniami w zakresie tworzenia nowych technologii i kreowania nowych produktów i prowadzi nadzór produkcyjny prototypów, zarządza również grupą kooperacyjną SMB Synergy Group oraz zajmuje się tworzeniem koncepcji inwestycyjnych i produktowych, a także nowymi rozwiązaniami w zakresie realizacji projektów.
Prywatnie mąż, ojciec, miłośnik nurkowania, żeglarstwa oraz podróży.