Warsztaty dla uczniów

Miejsce: Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki UMCS

Grupa docelowa:

  • klasy 7 - 8 (szkoła podstawowa)
  • klasy 1 - 2 (szkoła średnia)

Czas trwania: 4 godziny lekcyjne - każda klasa bierze udział w dwóch 2-godzinnych warsztatach

Terminy w roku szkolnym 2023/24: 

  • 26 kwietnia 2024 r., godz. 8 - 12 - edycja zakończona
  • 17 maja 2024 r., godz. 9 - 13 - edycja zakończona
  • 24 maja 2024 r., godz. 9 - 13 - edycja zakończona
  • 7 czerwca 2024 r., godz. 9 - 13 - edycja zakończona

Terminy w roku szkolnym 2024/25:

  • 20 września 2024 - edycja zakończona
  • 26 września 2024 - edycja zakończona
  • 10 lutego 2025, godz. 10 - 14
  • 11 lutego 2025, godz. 9 - 13 
  • 13 lutego 2025, godz. 9 - 13

Liczba osób: 20 - 50 - można zgłosić jedną lub dwie lub trzy klasy - tak, by łączna liczba uczestników nie przekraczała 50 osób. W przypadku trzech klas zgłoszeni uczniowie zostaną podzieleni na dwie grupy.

Warsztaty z programowania

Czas to bardzo ulotne pojęcie, ale ludzie potrafią go określać i mierzyć. Na zajęciach z prog­ra­mo­wania w Pythonie przyjrzymy się reprezentacji czasu na komputerze i zobaczymy na samodzielnie przygotowanym zegarze, jak szybko mija podczas ciekawych zajęć.

Warsztaty z GeoGebry

Na zajęciach "Punkty szczególne w trójkącie z wykorzystaniem GeoGebry" uczestnicy będą tworzyć własny aplet, który dla dowolnie wybranego trójkąta wyznacza punkty szczególne. Uczniowie będą analizować punkty przecięcia środkowych, dwusiecznych, wysokości oraz symetralnych boków trójkąta, aby lepiej zrozumieć ich znaczenie i własności.

Warsztaty z modelowania

Tytuł: Modelowanie zjawisk przy pomocy rachunku prawdopodobieństwa i statystyki

Pierwszym omawianym zagadnieniem będzie modelowanie rozkładu wyników rzutu monetą i kostką do gry. Przeprowadzimy eksperyment zgodnie z tzw. schematem Bernoulliego, który doprowadzi do sformułowania kluczowego pojęcia zmiennej losowej i jej charakterystyk liczbowych. Z kolei zapisanie modeli w formalnej postaci pozwoli na dalsze symulacje komputerowe obrazujące wpływ zmiany parametrów modelu na otrzymywane wyniki. Wystarczy do tego użyć ogólnie dostępnych arkuszy kalkulacyjnych. Drugim zagadnieniem będzie modelowanie zależności dwóch cech metodami regresji. Użyjemy do tego danych na temat inteligencji i rozmiaru mózgu. Przeanalizujemy jak wyznaczyć model takiej zależności, jak ocenić jego własności i co może wpływać na jego jakość. Przykłady jakie pokażemy, uwidocznią jednocześnie rolę wizualizacji w procesie modelowania. Formułowanie wniosków tylko na podstawie wyników liczbowych może prowadzić do poważnych błędów.

Warsztaty z robotyki

Zapisy 

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego.

Przesłanie formularza nie oznacza automatycznej rezerwacji miejsca - prosimy o oczekiwanie na odpowiedź od kierownika projektu.