METAVERSE w dydaktyce uniwersyteckiej - bezpłatne warsztaty

Zapraszamy kadrę dydaktyczną UMCS oraz kadrę wspierającą proces dydaktyczny UMCS do udziału w bezpłatnych warsztatach oferowanych w ramach projektu „Doskonałość dydaktyczna uczelni”, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój Oś III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, 3.4 Zarządzanie w instytucjach szkolnictwa wyższego.

Projekt skierowany jest do:

  • Kadry dydaktycznej UMCS – osoby zatrudnione w UMCS jako nauczyciele akademiccy w rozumieniu art. 113-116 Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 574 ze zm. zwana dalej Ustawą) lub posiadające umowy cywilno-prawne z UMCS na prowadzenie dydaktyki.
  • Kadry wspierającej proces dydaktyczny UMCS - pracownicy zatrudnieni w UMCS na stanowisku administracyjnym/technicznym związanym z wsparciem procesu dydaktycznego.

Rekrutacja zostaje przedłużona do 8 marca 2023 r.

Każdy uczestnik może wziąć udziału tylko w jednej formie wsparcia oferowanej w ramach Projektu.

Szkolenia on-line z zakresu wykorzystania technologii METAVERSE w dydaktyce uniwersyteckiej – 60 osób (6 grup x 10 osób x 3h), z zastrzeżeniem, że każda grupa to inny tematycznie warsztat, w chwili obecnej pozostały już ostatnie wolne miejsca na poniższe grupy warsztatowe,

do wyboru:

Warsztat nr 2: Czym jest Metaverse? - termin 03.03.2023. godz. 10.00-13.00

  • Cyfryzacja informacji. Kontekst ewolucji Internetu. Poznanie zasad i założeń funkcjonowania środowiska cyfrowego Metaverse.
  • Czym są immersyjne technologie VR/AR/MR? Czym jest wirtualna rzeczywistość? Czym jest rozszerzona rzeczywistość? Czym jest tzw. mixed reality? Zasada działania, zastosowanie, przyszłość i rosnąca rola immersyjnych technologii w Metaverse.
  • Metaverse w praktyce. Przekrojowe przykłady wykorzystania technologii w obszarze edukacji.

Warsztat nr 4: Cyfryzacja kontentu. Rola technologii 3D w metaverse. - termin 17.03.2023. godz. 10.00-13.00

  • Co jest 3D? Definicja. Techniki. Zastosowanie. Klasyfikacja. Poznanie zasad projektowania treści cyfrowych w powiązaniu z technologią wirtualnej rzeczywistości lub rozszerzonej rzeczywistości.
  • Cyfryzacja świata fizycznego. Naśladowanie rzeczywistości w świecie cyfrowym. Techniki. Zasady. Zastosowanie. 
  • Jak kreować nieoczywiste rozwiązania do metaverse? Tworzenie doświadczeń możliwych do osiągnięcia tylko w świecie cyfrowym.
  • Nowa definicja rzeczywistości. Przenikanie się świata fizycznego i cyfrowego. Techniki. Zasady. Zastosowanie.

Warsztat nr 6: Jak wdrażać innowacje? - termin 31.03.2023. godz. 10.00-13.00

  • Jak przełożyć wizję na konkretne rozwiązanie? - od momentu zdefiniowania pomysłu, przez jego rozwój i testy, aż po warunki komercyjnego wdrożenia.
  • Umiejętność identyfikacji punktów styku w różnych grupach interesu w ramach Uczelni i twórców rozwiązania podczas prac projektowania i wdrożenia innowacji w dydaktyce.
  • Jak monitorować ścieżkę innowacji w dydaktyce uniwersyteckiej? Składowe skutecznego wdrożenia procesu innowacji.

Warsztaty realizowane są przez Wykonawcę zewnętrznego.

Osoby zainteresowane udziałem w Projekcie prosimy o zapoznanie się z Regulamine Projektu.

Wypełnione formularze zgłoszeniowe należy złożyć na adres:

Rektorat UMCS
Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów
Biuro ds. Analiz Jakości Kształcenia
pl. M. Curie-Skłodowskiej 5/1114
20-031 Lublin

Dodatkowe informacje uzyskać można pod nr tel. (081) 537-55-05 

Komplet wymaganych dokumentów do pobrania:

    Aktualności

    Data dodania
    27 lutego 2023