Jednostki i pracownicy - książka adresowa

mgr Łukasz Maj

Stanowisko
asystent
Jednostki
KATEDRA LOGOPEDII I JĘZYKOZNAWSTWA STOSOWANEGO
Telefon
81 525 10 81, wew. 135
Adres e-mail
Wyświetl
Konsultacje

Konsultacje w zimowym semestrze 2024/2025


 KLiJS


Poniedziałek 12:15-13:15


Środa 12:15-13:15


 


W miarę możliwości proszę o wcześniejszy kontakt mailowy


adres mailowy: lukasz.maj@poczta.umcs.lublin.pl 


            lukasz.maj@mail.umcs.pl


 


 


 


 

Adres

Dom Studenta "Kronos" UMCS ul. Sowińskiego 17, (II piętro), Katedra Logopedii i Językoznawstwa Stosowanego, gabinet 229 (II)
20-040 Lublin

O sobie

2003, ukończenie VIII Liceum Ogółnokształcącego im. Zofii Nałkowskiej w Lublinie.

2005-2008, studia na UMCS, Wydział Pedagogiki i Psychologii, na kierunku Pedagogika Specjalna-Oligofrenopedagogika z Pedagogiką Wczesnoszkolną, uzyskanie tytułu licencjata.

2008-2010, studia na UMCS, Wydział Pedagogiki i Psychologii, na kierunku Pedagogika Specjalna-Oligpofrenopedagogika, uzyskanie tytułu magistra.

2008-2011, studia na UMCS, ówczesny Wydział Humanistyczny, na kierunku Logopedia z Audiologią, uzyskanie tytułu licencjata.

2011-2013, studia na UMCS, ówczesny Wydział Humanistyczny, na kierunku Logoepdia z Audiologią, uzyskanie tytułu magistra.

2012-2017, nauczyciel-wychowaca, logopeda dzieci i młodzieży z niepełnospawnością sprzężoną (niepełnosprawność intelektualna i spektrum autyzmu) w SOSW nr 2 w Lublinie.

2013-nadal, terapeuta i członek Zarządu Krajowego Towarzystwa Autyzmu, oddział w Lublinie.

2017-nadal, asystent, doktorant, pracownik badawczo-dydaktyczny na UMCS, Wydział Filologiczny, Katedra Logopedii i Językoznawstwa Stosowanego.

Miłośnik zwięrząt, czytania książek pod kocem przy muzyce oraz wpatrywania się w morze. 

 

 


Działalność naukowa

Maj Łukasz Mateusz, (2023), Zachowania komunikacyjne osób w spektrum autyzmu - dylematy metodologiczne w logopedii, Logopedia, nr 52-2, s. 95-111.
Maj Łukasz Mateusz, (2022), Wspomagające i alternatywne metody komunikacji (augmentative and alyernative methods of comunnication-AAC), Logopedia, nr 51-2, s.247-261.
 
Maj Łukasz Mateusz, (2021), Dziecko z zespołem Aspergera w przedszkolu i na etapie edukacji wczesnoszkonej, W: Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna, t. 2, Diagnozowanie i terapia zaburzeń mowy / Domagała Aneta Teresa, Mirecka Urszula (red.), Gdańsk, Grupa Wydawnicza Harmonia (Harmonia Universalis), s.573-605.
 
Maj Łukasz Mateusz, (2021), Rozwój sprawności dialogowych, W: Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna. T. 1: Rozwój sprawności językowych. Podstawowe problemy logopedyczne / Domagała Aneta Teresa, Mirecka Urszula (red.), Gdańsk, Grupa Wydawnicza Harmonia (Harmonia Universalis), s.257-285.
 
Maj Łukasz Mateusz, (2019), Tekst pisany w zespole Aspergera, Logopedia, vol. 48, nr 2, s.229-250. 
 
Maj Łukasz Mateusz, (2018), System PECS w budowaniu funkcjonalnej komunikacji. Opis przypadku pacjenta z niepełnosprawnością sprzężoną: autyzmem i niepełnosprawnością intelektualną, W: Metody terapii logopedycznej / Domagała Aneta Teresa, Mirecka Urszula (red.), Lublin, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, s.911-931.
 
Maj Łukasz Mateusz, (2018), Teoretyczne podstawy systemu PECS (Picture Exchange Communication System), Logopedia, vol. 47, nr 1, s.297-309. 
 
Maj Łukasz Mateusz, Urban-Madziar Adrianna, (2017), Wspomagające i alternatywne metody komunikacji w terapii logopdycznej, Conversatoria Linguistica, vol. XI, s.143-155.
 
Działalność popularyzatorska:
https://www.umcs.pl/pl/komentarze-eksperckie,22097,o-wspomagajacych-i-alternatywnych-metodach-komunikacji-komentarz-eksperta,155054.chtm