Jednostki i pracownicy - książka adresowa

dr Beata Dąbrowska

Adres e-mail
Wyświetl
Konsultacje
Czwartek 19:00-19:45

O sobie

 

Wykształcenie:

· magister sztuki (Wydział Instrumentalny Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi), 1992. · doktor sztuki muzycznej (Wydział Instrumentalny Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi), 2010.

 

 
Wykształcenie:
·         magister sztuki (Wydział Instrumentalny Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi), 1992.
 
Doświadczenia zawodowe:
·         wykładowca w Zakładzie Pedagogiki Instrumentalnej IM WA UMCS w Lublinie, 1994-99;
·         asystent w Zakładzie Pedagogiki Instrumentalnej IM WA UMCS w Lublinie, 2000-nadal.
 
Wybrane osiągnięcia artystyczne:
·         recital fletowy z towarzyszeniem fortepianu, Filharmonia Lubelska, 13.11.1999;
·         koncert solowy z towarzyszeniem orkiestry Filharmonii Lubelskiej, UMCS w Lublinie, 05.05.2000;
·         realizacja solowej partii fletu w koncercie symfonicznym, Filharmonia Lubelska, 15.11.2000;
·         recital fletowy z towarzyszeniem fortepianu, Filharmonia Lubelska, 22.02.2001;
·         realizacja solowej partii fletu w koncercie symfonicznym, Festiwal Muzyczny w Soro, 05.09.2001;
·         koncert solowy z towarzyszeniem orkiestry symfonicznej (z cyklu Ze sztuką na ty), UMCS w Lublinie, 12.12.2001;
·         koncert kameralny, UMCS w Lublinie, 18.03.2003;
·         koncert kameralny (60-lecie UMCS), UMCS w Lublinie, 27.04.2004;
·         koncert kameralny (promocja płyty wydanej z okazji jubileuszu 15-lecia Zakładu Pedagogiki Instrumentalnej), UMCS w Lublinie, 16.03.2005;
·         koncert solowy z towarzyszeniem orkiestry Filharmonii Lubelskiej (Nałęczowskie Divertimento), Pałac Małachowskich w Nałęczowie, 02.07.2006.
 
Wybrane osiągnięcia organizacyjne:
·         współorganizowanie koncertów studenckich w Zakładzie Pedagogiki Instrumentalnej, 27.02.2002, 30.03.2006, 04.05.2007.
 
Inne osiągnięcia:
·         wykonywanie kompozycji Rafała Rozmusa na festiwalach filmowych (kompozycje tworzone i wykonywane „na żywo” jako podkład muzyczny do filmów niemych; skład zespołu: flet, obój, skrzypce I, skrzypce II, altówka, wiolonczela, kontrabas): (1) Kino Iluzjon, Warszawa, La Bombola Viviente reż. L. Maggi, Włochy 1924, 20.04.2006; (2) Kino Stylowy, Zamość, Nosferatu – symfonia grozy reż. W. Murnau 1922, 16.02.2008; (3) Kino Dzięcioł, Zwierzyniec, Ostatni rozkaz reż. J. von Sternberg, 13.08.2008; (4) Kino Dzięcioł, Zwierzyniec, Trzy wieki reż. B. Keaton, E. Klein, 14.08.2008; (5) Kino Iluzjon, Warszawa, Mogiła nieznanego żołnierza reż. R. Ordyński, 1927, 22.10.2008; (6) Akademickie Centrum Kultury „Chatka Żaka”, Lublin, Mogiła nieznanego żołnierza reż. R. Ordyński, 1927, 16.11.2008; (7) Sala Koncertowa Filharmonii Białostockiej, Trzy wieki, 30.11.2008; (8) Kino Jantar, Ostrołęka, Mogiła nieznanego żołnierza reż. R. Ordyński, 1927, 05.10.2009; (9) Kino Dzięcioł, Zwierzyniec, Żelazny koń reż. J. Ford, 1924, 15.08.2009.
 
W opiniach krytyki muzycznej:
·         „[...] Na temat gry Beaty Dąbrowskiej – wykonawczyni solowej partii fletu – miałem już przyjemność pisać na łamach Wiadomości Uniwersyteckich przy okazji ubiegłorocznego występu artystki w Filharmonii Lubelskiej. Zwracałem wtedy uwagę na jej pełne ciepła i elegancji interpretacje muzyki dawnej. WykonanieKoncertu d-moll Bacha zdradzało bardzo podobne cechy. Artystka grała przede wszystkim w sposób bardzo naturalny i pozbawiony jakiegokolwiek <efekciarstwa>. Odnosiło się wrażenie, iż niezwykle pieczołowicie przestudiowała partyturę i dokładnie przemyślała zawarte w niej wskazówki interpretacyjne oraz miejsce każdego dźwięku i frazy. Zrobiła wiele, by być wierną tekstowi muzycznemu oraz – na ile to możliwe – intencjom kompozytora. Ten typ wykonawstwa przynosi zazwyczaj bardzo dobre efekty artystyczne. Tak też stało się tym razem. Otrzymaliśmy wykonanie pełne elegancji i wyrafinowania, ukazujące bez „zafałszowań” niewątpliwy urok i bogactwo muzyki C. Ph. E. Bacha”. („Wiadomości Uniwersyteckie” nr 2/2002.)