WYBRANE PUBLIKACJE NAUKOWE:
Chojak, M. (2021). Nauczycielska diagnoza pedagogiczna w przedszkolu i w szkole. Wyd. Difin.
Chojak, M. (2019). Neuropedagogika, neuroedukacja i neurodydaktyka - fakty i mity. Wyd. Difin.
Chojak M. (2018). 'Neuropedagogy as a Scientific Discipline: Interdisciplinary Description of the Theoretical Basis for the Development of a Research Field'. World Academy of Science, Engineering and Technology, International Science Index 140, International Journal of Social, Behavioral, Educational, Economic, Business and Industrial Engineering, 12(8), 1084 - 1087. DOI: 10.5281/zenodo.1474341
Chojak M. (2018). Neuronalna strategia wykonywania czynności edukacyjnych na materiałach polisensorycznych oraz na tablecie u dzieci o różnym czasie kontaktu z mediami. Edukacja-Technika-Informatyka, 4(26), s. 218-223.
Chojak M. (2018). Mózg „dzieci sieci” w świetle neurobiologii i neuropedagogiki, Edukacja Technika Informatyka, nr 1(23), s. 121-128. DOI 10.15584/eti.2018.1.15
Chojak M. (2016): Diagnoza neuropedagogiczna – próba nakreślenia założeń teoretycznych (w:) Diagnozowanie twórczości uczniów i nauczycieli, s. 152-158.
Chojak M. (2016): Rodzice a gotowośc szkolna dzieci, Lublin: UMCS (monografia)
Chojak M. (2016): A drawing as a technique of the diagnosis of the child's school situation (w:) M. Chepil, A. Żukowska, O. Karpenko (red.): In the sphere of education and artistic work, Drohobych, s. 69-79.
Chojak M. (2016): Nadmierny kontakt z mediami jako przyczyna zaburzeń rozwoju poznawczego dzieci kończących wychowanie przwdszkolne - raport z badań (w:) A. kamińska. P. Oleśniewicz (red.): Edukacja Jutra. Aspekty wychowania i kształcenia we współczesnej szkole, Sosnowiec: Wyższa Szkoła HUMANITAS, s. 223-134.
Chojak M. (2015): Rozwijanie Kluczowych kompetencji u „dzieci sieci” w odniesieniu do najnowszych badań nad mózgiem (w:)J. Uszyńska-Jarmoc, K. Nadachewicz (red.): Kompetencje kluczowe dzieci i młodzieży. Praktyka edukacyjna, s. 117-130.
Chojak M. (2015): Nowe technologie w rozwój wybranych procesów poznawczych u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (w:) K. Denek, A. Kamińska, P. Oleśniewicz (red.) Edukacja Jutra.
Chojak.M (2014): Neurodydaktyka – sposób na niepowodzenia współczesnej szkoły? (w:) K. Denek, A. Kamińska, P. Oleśniewicz (red.): Edukacja Jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce, s. 183-196.
Chojak M. (2013): Rodzina e edukacja dzieci – Polska na tle innych krajów europejskich, "Kwartalnik Pedagogiczny", nr 4.
Chojak M. (2013): Poziom gotowości szkolnej dzieci kończących wychowanie przedszkolne a postawy rodziców wobec ich edukacji [w:] K. Denek, A. Kamińska, P. Oleśniewicz (red.), Edukacja Jutra. Uwarunkowania współczesnej szkoły, Sosnowiec: Oficyna Wyd. HUMANITAS, s. 99-108.
Chojak M. (2013): ABC współpracy z rodzicami w praktyce, „Bliżej Przedszkola”, nr 3.
SZKOLENIA I KURSY:
- Neuropsychologia kliniczna dziecka. Teoria i praktyka (dr hab. A. Borkowska, prof. UMCS)(75 godzin)
- Metody neuroobrazowania mózgu (dr T. Wolak, dr A. Pluta)
- Certyfikat ELMICO fNIRS w badaniach
- Certyfikat BIOMED EEG-Biofeedback I stopnia (45 godzin)
- Certyfikat BIOMED QEEG a EEG Biofeedback (20 godzin)
DODATKOWE INFORMACJE:
- członek Brain Mind & Memory Institute (BMMI)
- recenzent w czasopismach "Computers & Education" (lista A) i "Review Journal of Autism and Developmental Disorders" (lista A)
- ekspert w projektach Narodowego Centrum Badań i Rozwoju