Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
czwartek godz.13.30 -14.30 sala nr 18, piątek godz. 11.00 - 12.00 sala nr 19
O sobie
Wykształcenie:
magister sztuki (Wydział Wykonawstwa Instrumentalnego i Wokalno-Aktorskiego w Akademii Muzycznej w Łodzi) - 1997;
doktor sztuki (Wydział Fortepianu, Klawesynu i Organów Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi) – 2007;
Doświadczenia zawodowe
asystent w Zakładzie Pedagogiki Instrumentalnej IM WA UMCS w Lublinie, 1997-2007;
adiunkt Zakładzie Pedagogiki Instrumentalnej IM WA UMCS w Lublinie, od 2007;
Wybrane osiągnięcia artystyczne
Solista w lubelskim prawykonaniu Koncertu Fortepianowego A. Chaczaturiana z okazji jubileuszu 10-lecia istnienia Zakładu Pedagogiki Instrumentalnej IM WA UMCS w Lublinie, Filharmonia Lubelska V.2000 r
Solista w „Błękitnej Rapsodii” G. Gershwina z cyklu koncertów „Ze sztuką na ty” – Lublin, Chatka Żaka XII.2002r.
Solista w Koncercie fortepianowym d-moll na dwa fortepiany Fr. Poulenca- podczas IX Lubelskiego Forum im. W. Lutosławskiego, Filharmonia Lubelska, IV.2005 r
Udział w Koncercie Karnawałowym z Chórem Politechniki Lubelskiej, wykonanie z Chórem własnych kompozycji do tekstów Hanny Lewandowskiej, Chatka Żaka, I.2007
Recital fortepianowy w Państwowej Szkole Muzycznej I i II st. im. K. Szymanowskiego w Zamościu, III.2007 r
Solista w Koncercie fortepianowym d-moll na dwa fortepiany Fr. Poulenca- w ramach „Nocy z kulturą”, Filharmonia Lubelska, VI.2007 r.
Solista w Koncercie fortepianowym d-moll na dwa fortepiany Fr. Poulenca - z okazji Inauguracji Roku Akademickiego 2007/2008, Filharmonia Lubelska, X.2007 r.
występ z kwintetem Tanguillo na koncercie Tanguedia, w Filharmonii Lubelskiej, XI.2007;
Koncert z Akademickim Chórem UMCS w Hiszpanii – Torrevieja – Teatro-Auditorio - „Missa Brevis” Jana Szopińskiego oraz utwór do słów Karola Wojtyły z muzyką własną, III.2008 r.
Udział w koncercie z okazji 65-lecia UMCS oraz 60-lecia Akademickiego Chóru UMCS im. J. Czerwińskiej w Lublinie, Filharmonia Lubelska, X.2009 r.
Koncert z Akademickim Chórem UMCS we Francji - Paryż. W programie między innymi kompozycje własne do słów Hanny Lewandowskiej i Karola Wojtyły
Kompozytor, solista, wokalista i instrumentalista w koncercie "Z ziemi wiernej". Prawykonanie autorskiej kompozycji - kantaty "Z ziemi wiernej" do słów Hanny Lewandowskiej i Karola Wojtyły na dwóch solistów, lektora, chóry i orkiestrę symfoniczną. Urszula Bobryk - dyrygnet, Janusz Radek - śpiew, Piotr Selim - fortepian, śpiew, Leszek Surma - recytacje, Akademicki Chór UMCS, Chór Wydziałowy UMCS, Chór Uniwersytetu Medycznego, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Lubelskiej.
Wybrane osiągnięcia naukowe
Wykład „Czy wiesz, że fortepian nie jest czarno-biały?” podczas II Międzynarodowych Warsztatów Pianistycznych Bieszczady 2007, Ustrzyki Dolne, I.2007 r.
Seminarium dla nauczycieli „Pedalizacja w utworach fortepianowych różnych epok” – Państwowa Szkoła Muzyczna I i II stopnia w Stalowej Woli, III.2007 r.
Przewodniczenie pracom Jury podczas Konkursu Pianistycznego „Młodzi wirtuozi” im. Carla Czernego w Zamościu, III.2008,2009 r.
Przeprowadzenie lekcji otwartych dla uczniów oraz wykład o pedalizacji fortepianowej dla nauczycieli klasy fortepianu w Państwowej Szkole Muzycznej I i II st. im W. Lutosławskiego w Krasnymstawie, IV.2007 r.
Przewodniczenie pracom Jury podczas I Regionalnego Konkursu Chopinowskiego „Mój Chopin” w Puławach, II.2010 r.
Udział w pracach Jury XV Miejskiej Sceny Amatora „O Puchar Prezydenta Miasta”, Puławy, IV.2009 r.
Przeprowadzenie warsztatów i udział w pracach Jury podczas „Stachuriady 2009”, Grochowice, VI.2009 r.
Recenzja „Szkoły gry na fortepianie” Mieczysława Fryca, „Wychowanie Muzyczne w Szkole” nr 3/2000
Wygłoszenie wykładu o pedalizacji fortepianowej dla uczniów i nauczycieli Państwowej Szkoły Muzycznej I i II st. im. K. Szymanowskiego w Zamościu, XI.2009 r.
Wygłoszenie wykładu o pedalizacji fortepianowej dla uczniów i nauczycieli Państwowej Szkoły Muzycznej I st. w Świdniku, XII.2009 r.
Wybrane osiągnięcia pedagogiczne:
organizowanie wyróżniającym się studentom egzaminów publicznych;
udział studentów IM WA UMCS w koncertach (Drzwi otwarte UMCS, cykliczne audycje muzyczne, koncerty okolicznościowe, np. jubileusz X-lecia istnienia Zakładu Pedagogiki Instrumentalnej IM WA UMCS)
działania promocyjne skierowane w stronę studentów polegające na stwarzaniu możliwości koncertowania poprzez udział w projektach autorskich – recitalach piosenki literackiej.
Wybrane osiągnięcia organizacyjne
organizacja i współorganizacja koncertów studentów i pracowników Instytutu Muzyki WA UMCS;
projektowanie plakatów i programów koncertów studentów i pracowników Instytutu Muzyki WA UMCS;
współudział w opracowaniu programu nauczania przedmiotów na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej w Zakładzie Pedagogiki Instrumentalnej IM WA UMCS w Lublinie;
zbiorowe opracowanie dokumentacji o otwarcie Kierunku Instrumentalnego na Wydziale Artystycznym UMCS;
zespołowe opracowanie programu nauczania w zakresie przedmiotu Nauka akompaniamentu z grą a vista na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej.
Inne osiągnięcia:
nagranie 13 płyt z Lubelską Federacją Bardów (Federacja) 11 CD i 2 DVD – pseudonim artystyczny Piotr Selim
udział w koncertach rejestrowanych przez stacje telewizyjne - „Klechdy lubelskie”. Rejestracja przez TVP3 Lublin - Muszla koncertowa Ogrodu Saskiego w Lublinie; Koncert Galowy 44 SFP w Krakowie - Rejestracja przez TVP 1; koncert „Z życia do życia”, Opera i Filharmonia Podlaska, TVP Białystok;
koncerty z Lubelską Federacją Bardów (Federacją) na wielu estradach w Polsce oraz w USA, Austrii, Ukrainie, Irlandii, Wielkiej Brytanii
nagranie płyty przez pracowników z okazji Jubileuszu XV-lecia Zakładu Pedagogiki Instrumentalnej Wydziału Artystycznego UMCS
udział w koncercie jubileuszowym z okazji X-lecia chóru Kantylena – nagranie płyty CD;
nagranie materiału na płytę z tangami Astora Piazzolli z kwintetem Tanquillo
liczne recitale z własnymi kompozycjami do słów Hanny Lewandowskiej oraz innych autorów m.in. ks. Jana Twardowskiego, Edwarda Stachury, Wincentego Pola, Mikołaja Reja czy Kajetana Koźmiana;
wykonywanie własnych kompozycji do tekstów Karola Wojtyły i kompozycji do tekstów Hanny Lewandowskiej z: Chórem Akademickim UMCS im. J. Czerwińskiej, Chórem Politechniki Lubelskiej, Chórem Towarzystwa Muzycznego im. H. Wieniawskiego, orkiestrą kameralną Filharmonii Lubelskiej;
Brązowy Medal za Długoletnią Służbę;
Medal Prezydenta Miasta Lublina doceniający ogromny kunszt artystyczny oraz niezwykle wartościowy wkład w rozwój i popularyzację piosenki autorskiej w Lublinie.
W opiniach krytyki muzycznej
„Atrakcją wieczoru było lubelskie prawykonanie „Koncertu fortepianowego Des-dur” Arama Chaczaturiana. Tego trudnego zadania podjął się Piotr Chilimoniuk, niezwykle utalentowany młody pianista związany na stałe z Lublinem. Nie bez powodu piszę właśnie o jego wykonaniu na początku, chociaż naprawdę grał jako ostatni z solistów. Prawykonanie koncertu Chaczaturiana dzięki Chilimoniukowi i orkiestrze na długo pozostanie w pamięci lubelskich melomanów. Świetnie zinstrumentowane trzyczęściowe dzieło pozwoliło także pojedynczym instrumentom z orkiestry zabrzmieć swoim pięknem (duet klarnetu i wiolonczeli, także pięknie zgrane motywy przez flet). Najefektowniejsza okazała się część „Allegro brillante” w której solista imponował znakomitą techniką, perfekcją wykonania i współpracą z orkiestrą. Witalizm zdominował część finałową, gdzie zarówno skomplikowana rytmika, jak i harmonia wymagały od wykonawców doskonałego przygotowania i maksymalnej koncentracji. Brawo! Bis jaki nastąpił po spontanicznej owacji, potwierdził tylko predyspozycje estradowe Piotra Chilimoniuka, o którym – jak myślę – będzie coraz głośniej w Lublinie i nie tylko...” (J. Biegalska, „Kurier Lubelski”, 8.V.2000 r.
„Tego wieczoru mieliśmy okazję wysłuchać Błękitnej rapsodii w interpretacji znanego w środowisku lubelskim pianisty Piotra Chilimoniuka (asystent w Zakładzie Pedagogiki Instrumentalnej). Jego gra odznaczała się werwą, polotem, fantazją godną wielkiego mistrza klawiatury, a nie młodego wykonawcy. Nie starał się przy tym podkreślać elementów jazzowo-swingowych i nie ulegał manierom typowym dla muzyki jazzowej, ale raczej podkreślał symfoniczno-wirtuozowski charakter utworu. Na uwagę zasługuje również i to, że udało się przedstawić Błękitną rapsodię jako zamkniętą formę. Utwór w jego interpretacji nabrał waloru strukturalnego, a trzeba stwierdzić, że nawet wielkim artystom nie zawsze się to udaje. Piotr Chilimoniuk wzbudził wśród publiczności entuzjazm (dwukrotnie bisował preludiami Gershwina)”. (M. Grusiewicz, „Wiadomości Uniwersyteckie”, 2002)