Jednostki i pracownicy - książka adresowa

dr Klaudia Gajewska

dr Klaudia Gajewska
Stanowisko
asystent
Jednostki
KATEDRA LINGWISTYKI STOSOWANEJ
Adres e-mail
Wyświetl
Konsultacje

Semestr letni 2023/2024


- czwartek w godz. 8.30-9.30 (online, MS Teams)


- piątek w godz. 14.50-15.50 (stacjonarnie)


Proszę o wcześniejszy kontakt osobisty lub mailowy w celu potwierdzenia spotkania w godzinach konsultacji. 

Adres

DS Kronos, ul. Sowińskiego 17, pokój 134
20-031 Lublin

O sobie

Wykształcenie

2023 - doktor nauk humanistycznych, Doctoral Studies in Literature and LinguisticsUniwersytet Marii-Curie Skłodowskiej w Lublinie

2018 - magister, Anglistyka, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie


Działalność naukowa

Wybrane publikacje

Gajewska, K. (in press). Intelligent virtual assistants in action oriented mediation practice: Insights from Polish learners of English as a foreign language. Berlin: Peter Lang. 

Gajewska, K. (2021). Phonodidactics is not so black as it is painted: Traditions and trends in FL pronunciation teaching. Studia Anglica Resoviensia 18, 5-19.

Gajewska, K. (2021). Why has phonodidactics become “the neglected orphan” of ESL/EFL pedagogy? Explaining methodology- and ELF-related motives behind a reluctance towards pronunciation teaching. Crossroads. A Journal of English Studies 33, 20-38.

Gajewska, K. (2020). Polish pre- and upper-intermediate learners’ opinions on the significance of linguistic and non-linguistic determinants of speech in developing their EFL speaking skill: A quantitative study. Crossroads. A Journal of English Studies 30, 57-76.

Gajewska, K. (2020). Insights from Method Era of EFL pedagogy into the history of instructed speaking practice. Studia Filologiczne UJK 33, 119-138.

Gajewska, K. (2020). Gry jako źródło mowy spontanicznej w kontekście ćwiczenia wymowy przez polskich średnio-zaawansowanych uczniów języka angielskiego jako obcego. [w:] M. Biernacka, P. Kaźmierczak i A. Banach (red.), Ludyczność w (Glotto)Dydaktyce, 77-92. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.

Gajewska, K. (2020). Polish intermediate students’ reception of storytelling-based games in EFL secondary school instructed speaking practice: An action research study. Konin Language Studies 8(1), 85-109.

Gąsior, K. (2019). E-texts or p-texts? Evidence from reading comprehension tasks for Polish teenage learners of English. Lublin Studies in Modern Languages and Literature 43(4), 127-146.

Gąsior, K. (2019). Throw the dice and tell a story! – scenariusze i karty pracy, Języki Obce w Szkole 1, 111-126.

Gąsior, K. (2019). Classroom interaction in oral language learning events created by EFL storytelling-based games. New Horizons in English Studies 4, 35-51.

Gąsior, K. (2019). Lepiej późno niż później, czyli w jakim celu i w jaki sposób lubelscy seniorzy chcą  uczyć się języków obcych. [w:] W. Walc (red.), Wychowanie, opieka, pomoc, wsparcie w szkolnej rzeczywistości, 117-125. Rzeszów: Wydawnictwo  Uniwersytetu Rzeszowskiego.

Gąsior, K. (2018). Czy możliwe jest jednoczesne ćwiczenie słownictwa, gramatyki i sprawności mówienia? O potencjale dydaktycznym zmodyfikowanych „Kostek opowieści”, Języki Obce w Szkole 4, 73-78.

Gąsior, K. (2018). CLIL jako dydaktyczne zwierciadło przemian społecznych, politycznych i gospodarczych. [w:] B. Jarosz, I. Puchala i J. Wakulak (red.), Wokół edukacji polonistycznej: Diagnozy – dylematy – propozycje, 53-64. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.

Gąsior, K. (2017). CLIL i Erasmus jako trendy dydaktyczne będące odpowiedzią na rosnącą różnorodność językową i kulturową kontynentu europejskiego. [w:] R. Maćkowiak i E. Wojtczak (red.), Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców, 43-53. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.

Gąsior, K. (2017). Uczeń-nauczyciel-smartfon a szkolna rzeczywistość. Czy ten trójkąt ma szansę na sukces dydaktyczny na lekcji języka obcego? [w]: E. Brzyszcz i S. Koziej (red.), Zastosowanie nowych mediów w edukacji dzieci i młodzieży, 53-67. Kielce: Uniwersytet Jana Kochanowskiego.

Gąsior, K. (2017). Gamification w klasie, czyli gry jako instrument nauczania i uczenia się. [w:] K. Kubas i P. Ciszek (red.), Gry wideo jako forma komunikacji społecznej, 100-115. Kielce: Uniwersytet Jana Kochanowskiego.