Jednostki i pracownicy - książka adresowa

dr Rafał Rozmus

Adres e-mail
Wyświetl
Strona www
http://rafalrozmus.com.pl/
Konsultacje

Semestr letni: środy w godz. 12.30 - 14

O sobie

Absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I i II stopnia im. K. Lipińskiego w Lublinie w klasie skrzypiec. Z wyróżnieniem ukończył studia w Instytucie Muzyki na Wydziale Artystycznym Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, gdzie pracuje od 2005 roku, obecnie na stanowisku adiunkta w Zakładzie Teorii Muzyki. Podczas studiów kształcił się z zakresu dyrygentury (specjalność) w klasie Zofii Bernatowicz oraz z zakresu kompozycji, aranżacji i instrumentacji w klasie Kazimierza Górskiego oraz Andrzeja Nikodemowicza. W 2012 roku uzyskał stopień naukowy doktora w dziedzinie muzykologii. Autor Liczbowej Metody Komponowania Muzyki Atonalnej (2002).

Muzykę teatralną i filmową tworzy od 2003 roku. W tym czasie skomponował muzykę do kilkudziesięciu filmów, m.in. 14-odcinkowego serialu telewizyjnego Discovering the Vatican (Tajemnice Watykanu) – największej na świecie produkcji filmowej zrealizowanej na terenie Państwa Watykańskiego, 30-odcinkowego serialu telewizyjnego Metr od Świętości, kinowej wersji poematu Jana Pawła II Tryptyk Rzymski oraz 9 sztuk teatralnych.

Za swoją twórczość był wielokrotnie nagradzany m.in. Nagroda Kulturalna Żurawie 2010, Doktorat Honoris Causa Letniej Akademii Filmowej w Zwierzyńcu, Nagroda Okolicznościowa Prezydenta Miasta Lublin 2016.

Współpracował z wieloma znakomitymi twórcami oraz instytucjami filmowymi m.in. reżyserami Krystianem Matyskiem, Pawłem Piterą, Januszem Opryńskim, Cezarym Grzesiukiem, Aleksandrą Korejwo, Donatellą Baglivo, Rafałem Mierzejewskim, Nordischer Klang Greifswald (Niemcy), Popoli e Religioni Filmfestival w Terni (Włochy), Świętem Kina Niemego w Warszawie, Teatrem Studio w Warszawie, Teatrem Miejskim im. W. Gombrowicza w Gdyni, Teatrem Provisorium, Teatrem Starym w Lublinie, Teatrem im. H. Ch. Andersena w Lublinie, Festiwalem Gwiazd w Międzyzdrojach, Festiwalem Era Nowe Horyzonty, Filmoteką Narodową, Studiem Miniatur Filmowych w Warszawie, Letnią Akademią Filmowa w Zwierzyńcu, Polskim Radiem i Telewizją Polską, a także z Redbull Szkoła Dźwięku, SONY Music Polska oraz Sirens Music.

Jako dyrygent współpracował m.in. z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach, Operą i Filharmonią Podlaską, Filharmonią Koszalińską, Orkiestrą Symfoniczną im. Karola Namysłowskiego w Zamościu, muzykami Filharmonii Wrocławskiej, Filharmonią Lubelską, muzykami Opery Lwowskiej.

Jako kompozytor i aranżer współpracuje także z artystami sceny rozrywkowej m.in. Golec uOrkiestra, gdzie w ramach projektu Golec uOrkiestra Symfonicznie jest autorem symfonicznych aranżacji najbardziej znanych przebojów zespołu.


Działalność naukowa

Wybrane utwory:

Spring in Winter (2016), Laudate Dominum (2013), Chodzony na 13 instrumentów (2011), Introdukcja i polonez per cello (2010), Suita kolędowa (2008), Śpiewki lubelskie (2008), Gorzkie Żale (2006), Suita polska na orkiestrę symfoniczną (2005), Dwie kózki (2005), B-A-G-D-A-D 2003 (2003), Constructio III (2003), Sunday evening story (2002), Constructio I-II (2002), Druga symfonia (2001), Pasja według św. Łukasza (2000)

Muzyka filmowa i teatralna:

2016: The Cameraman (reż. Edward Sedgwick, Buster Keaton) - muzyka, dyrygent; Anioł za lodówką (reż. Daniel Arbaczewski) – muzyka; Łowcy miodu (reż. Krystian Matysek) – muzyka; 7 rzeczy, których nie wiecie o facetach (reż. Kinga Lewińska) - orkiestracja, dyrygent; Punkt zero: Łaskawe (reż. Janusz Opryński) – muzyka; Grzeczna (reż. Aleksandra Konarska) - muzyka

2015: Cztery życia Lidii Lwow (reż. Rafał Mierzejewski) – muzyka; Lustra Leszka Mądzika (reż. Natasza Ziółkowska-Kurczuk) – muzyka; Ćwiczenia stylistyczne (reż. Maria Żynel) – muzyka; Żubr Pompik (reż. Wiesław Zięba) – muzyka; Czarodziejski flet Mozarta (reż. Agnieszka Salamon) - muzyka

2014: Szaleńcy (reż. Leonard Buczkowski) - muzyka, dyrygent; Safety Last (reż. Fred C. Newmeyer, Sam Taylor) - muzyka, dyrygent; Metr od Świętości (reż. Przemysław Hauser, Cezary Grzesiuk) - muzyka

2013: Lód (reż. Janusz Opryński) – muzyka; Sunrise (reż. Wilhelm Friedrich Murnau) - muzyka, dyrygent; Statkiem po trawie (reż. Krystian Matysek) - muzyka

2012: Cztery dni (reż. Jan Borowiec) – muzyka; Chemia życia (reż. Donatella Baglivo) – muzyka; Szerokie OKO (reż. Cezary Grzesiuk) – muzyka; Biec w stronę Ty (reż. Hanka Brulińska) - muzyka, dyrygent

2011: Portier z hotelu Atlantic (reż. Wilhelm Friedrich Murnau) - muzyka, dyrygent; Koncert Jubileuszowy (reż. Aleksandra Korejwo) - muzyka, dyrygent

2010: Pasterka i kominiarczyk (reż. Daniel Arbaczewski) – muzyka; Das Eskimo Baby (reż. Walter Schmidtchaessler) - muzyka, dyrygent

2009: The iron horse (reż. John Ford) - muzyka, dyrygent; Pruska kultura - muzyka, dyrygent; Bartek zwycięzca (reż. Edward Puchalski) - muzyka, dyrygent; Generał (reż.Buster Keaton) - muzyka, dyrygent

2008: Mogiła nieznanego żołnierza (reż. Ryszard Ordyński) - muzyka, dyrygent

2007: Trzy wieki (reż. Buster Keaton, Eddie Klein) - muzyka, dyrygent; Nosferatu (reż. Wilhelm Friedrich Murnau) - muzyka, dyrygent; La bambola vivente (reż. Luigi Maggi) - muzyka, dyrygent

2006: Tajemnice Watykanu (reż. Paweł Pitera, Krzysztof Talczewski) - muzyka, dyrygent; Variete (1925) (reż. Ewald Andre Dupont) - muzyka, dyrygent

2005: Tryptyk Rzymski (reż. Marek Luzar) - muzyka, dyrygent

2004: Dama Pikowa (1916) (reż. Jakow Protazanow) - muzyka, dyrygent; Buster i milion krów (1925) (reż. Buster Keaton) - muzyka, dyrygent; The Last Command (1928) (reż. Josef von Sternberg) - muzyka, dyrygent

2003: Ja , Orfeusz (reż. Andrzej Bartnikowski) – muzyka; Wicher (reż. Victor Seastrom) - muzyka, dyrygent; Sherlock junior (1924) (reż. Buster Keaton) - muzyka, dyrygent