Jednostki i pracownicy - książka adresowa

dr szt. Marlena Rekiel-Zezula

dr szt. Marlena Rekiel-Zezula
Stanowisko
adiunkt dydaktyczny
Jednostki
KATEDRA PEDAGOGIKI INSTRUMENTALNEJ I TEORII MUZYKI
Adres e-mail
Wyświetl
Konsultacje
Środa godz. 12.15-13.00

Adres

ul. Kraśnicka 2a
Lublin

O sobie

Wykształcenie:
·      magister sztuki (Wydział Wykonawstwa Instrumentalnego i Wokalno-Aktorskiego, Akademia Muzyczna im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi), 1991.
·    kwalifikacje I st. w dziedzinie sztuki muzycznej (Wydział Wykonawstwa Instrumentalnego i Wokalno-Aktorskiego, Akademia Muzyczna im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi).
Doświadczenia zawodowe:
·      nauczyciel w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej stopnia Podstawowego i Licealnego im. K. Lipińskiego w Lublinie, 1992-nadal;
·        adiunkt w Zakładzie Pedagogiki Instrumentalnej IM WA UMCS w Lublinie, 1998-nadal.
 
Wybrane osiągnięcia artystyczne:
·       solistka w koncercie symfonicznym z orkiestrą Filharmonii Lubelskiej (koncert pod hasłem Ze sztuką na ty dedykowany honorowym profesorom UMCS);
·    solistka w koncercie symfonicznym z orkiestrą Filharmonii Lubelskiej, IX Lubelskie Forum Sztuki Współczesnej im. W. Lutosławskiego (lubelskie prawykonanie kompozycji, rejestracja i wywiad dla TVP3 Lublin);
·         koncert pianistyczny w okazji 189. i 193. rocznicy urodzin F. Chopina, Sala Balowa Pałacu Małachowskich w Nałęczowie, ACK „Chatka Żaka” w Lublinie;
·         koncert kameralny pod hasłem Młodzi wykonawcy muzyki współczesnej, X Lubelskie Forum Sztuki Współczesnej im. W. Lutosławskiego, Filharmonia Lubelska;
·         dokonanie nagrania płyty CD pracowników Zakładu Pedagogiki Instrumentalnej IM WA UMCS;
·         kameralistka w koncercie Ogród talentów (Stowarzyszenie W stronę szuki) w Filharmonii Lubelskiej;
·         koncert kameralny z okazji obchodów 60-lecia Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej im. K. Lipińskiego w Lublinie;
·         koncerty w ramach Lubelskiego Festiwalu Nauki, UMCS w Lublinie.
 
Wybrane osiągnięcia naukowe:
·         współopracowanie programu nauczania przedmiotów na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej w Zakładzie Pedagogiki Instrumentalnej IM WA UMCS w Lublinie;
·         zbiorowe opracowanie dokumentacji o otwarcie Kierunku Instrumentalnego na Wydziale Artystycznym UMCS;
·         zespołowe opracowanie programu nauczania w zakresie przedmiotu Nauka akompaniamentu z grą a vista na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej.
        Autor wielu artykułów muzycznych zamieszczanych w miesięczniku Wiadomości Uniwersyteckie
Wybrane osiągnięcia pedagogiczne:
·         pozytywnie przeprowadzone egzaminy końcowe z przedmiotu Fortepian studentów IM WA UMCS;
·         przygotowywanie studentów IM WA UMCS do udziału w okolicznościowych koncertach;
·         akompaniowanie uczniom Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej im. K. Lipińskiego w Lublinie (udział w konkursach, festiwalach, koncertach itp.).
 
Wybrane osiągnięcia organizacyjne:
·         współorganizowanie i prowadzenie koncertów studentów i pracowników Instytutu Muzyki WA UMCS;

       prelekcje na tematy muzyczne, słowo o muzyce związanej z myślą przewodnią projektów artystycznych( Lubelskie Festiwale Nauki)

·       koordynator prac związanych z organizacją jubileuszu 60-lecia istnienia Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej im. K. Lipińskiego w Lublinie;
·         współorganizator audycji muzycznych dla dzieci Pro Musica (Stowarzyszenie Polskich Artystów Muzyków).
 
Inne osiągnięcia:
·         Nagroda Drugiego Stopnia Jego Magnificencji Rektora UMCS za osiągnięcia artystyczne, dydaktyczne i organizacyjne;
·         Brązowy Medal Prezydenta RP za długoletnią służbę w UMCS;
·         udział w konkursach i festiwalach saksofonowych z uczniami OSM im. K. Lipińskiego jako akompaniator (Lublin, Przeworsk);
·         akompaniator w Makroregionalnych Przesłuchaniach Uczniów Klas Instrumentów Dętych w Lublinie;
·         akompaniator w VII Ogólnopolskim Łódzkim Konkursie Chóralnym Cantio Lodziensis (III nagroda).
 
W opiniach krytyki muzycznej:
·         „[...] Równie gorąco publiczność przyjęła po przerwie Koncert d-moll na dwa fortepiany i orkiestrę Francisa Poulenca. Napisany siedemdziesiąt lat temu (ale za to tak atrakcyjnie, że po dziś dzień sprawia wielką radość) koncert jest kwintesencją humoru – nieco ironicznego, dodajmy; błyszczy i skrzy się od pomysłów, nie pozostawiając odbiorcy ani chwili na nudę. Przy fortepianach zasiedli młodzi artyści: Marlena Rekiel-Zezula i Piotr Chilimoniuk. Zagrali dokładnie tak, jak chciałoby się tego utworu słuchać: z przekonaniem i siłą, a jednocześnie błyskotliwie i lekko. Wydobyli wszystkie smaczki tej muzyki, jej witalność, wdzięk i urok. Znakomicie brzmiąca orkiestra dopełniła całości; dzięki efektownym zmianom nastrojów, ciągle nowym pomysłom i feerii barw stworzony został niepowtarzalny klimat, coś na kształt muzycznego deja vu. [...]”. (D. Gonet, Pastiż, humor i ironia,„Gazeta Wyborcza. Lublin”)