Jednostki i pracownicy - książka adresowa

dr Ewa Niestorowicz

dr Ewa Niestorowicz
Stanowisko
adiunkt
Jednostki
KATEDRA WCZESNEJ EDUKACJI
Adres e-mail
Wyświetl

O sobie

Absolwentka dwóch kierunków studiów wyższych: Malarstwa na Wydziale Artystycznym UMCS i Pedagogiki Specjalnej o specjalizacji Tyflopedagogika z Reedukacją na Wydziale Psychologii i Pedagogiki UMCS w Lublinie.

W 1999 r. ukończyła studia pracą dyplomową w pracowni malarstwa prof. Adama Styki, uzyskując dyplom z wyróżnieniem rektora.

Od lutego 2000 r. jest zatrudniona  na Wydziale Artystycznym  Instytutu Sztuk Pięknych UMCS w Lublinie w Zakładzie Wiedzy Wizualnej, na stanowisku adiunkta.

W 2006 r. uzyskała tytuł doktora. Rozprawa została wyróżniona pierwszą nagrodą na ogólnopolskim konkursie na najlepszą  pracę doktorską ,,Otwarte Drzwi 2007”, ogłoszonym przez PFRON.

Należy do Związku Polskich Artystów Plastyków. Uprawia twórczość w zakresie malarstwa sztalugowego. Najogólniej powiedzieć można, że jej malarstwo mieści się w szerokim nurcie ekspresyjnego abstrakcjonizmu. Zajmuje się także grafiką cyfrową i rzeźbą ceramiczną, co znajduje swe odzwierciedlenie również w pracy z osobami głuchoniewidomymi na plenerach rzeźbiarskich w CRzP w Orońsku.

Jest autorką kilkunastu recenzji i artykułów naukowych , w tym  książek- jednej w języku polskim pt.: Świat w umyśle i rzeźbie osób głuchoniewidomych i jednej w języku angielskim, wydanej przez wydawnictwo naukowe CAMBRIDGE SCHOLARS Publishing w Wielkiej Brytanii: The World in the Mind and Sculpture of the Deafblind People.

 W swym dorobku posiada 17 wystaw indywidualnych i uczestnictwo w kilkudziesięciu wystawach zbiorowych. Wystawiała w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Austrii, Hiszpanii, Macedonii, Bułgarii, na Ukrainie, we Francji i Wielkiej Brytanii. 

 

Zainteresowania naukowe:

Jej badania naukowe obejmują problematykę dotyczącą sztuki: szczególnie percepcji dzieła artystycznego, możliwości artystycznego kreowania przez osoby głuchoniewidome i niewidome oraz terapii poprzez sztuki plastyczne. Zajmuje się zagadnieniami z pogranicza arteterapii, pedagogiki specjalnej, psychologii twórczości, semiotyki, a także teorii sztuki.

Obecnie, z udziałem studentów Wydziału Artystycznego UMCS i we współpracy z zespołem badawczym prof. Bogusława Marka z Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, realizuje projekt naukowo-artystyczny „Sztuka a percepcja dotykowa”.

 


Działalność naukowa

WYKAZ OSIĄGNIĘĆ ARTYSTYCZNYCH

 

Wystawy indywidualne

przed uzyskaniem stopnia doktora (wybór):

2001 – „Preludium”, Galeria 31, Lublin

2003 – „Malarstwo’, Galeria Politechnika, Białystok

2003 – „Przebudzenie”, Galeria ZPAP Marszand, Białystok

2003 – „Rytm życia”, CKSiT, Tykocin

2004  „Jesienne impresje”, Galeria Schodek,  Kazimierz Dolny nad Wisłą

2004 – „O-czarowanie”, Galeria Przy Krótkiej, Sandomierz

2005 – „Malarstwo”, Galeria TPSP Przy Bramie, Lublin

po uzyskaniu stopnia doktora:

2008 – „Kalejdoskop wzruszeń”, Galeria Sztuki Współczesnej BWA, Sandomierz

2011 – „Między Światłem a Przestrzenią”, Galeria Sztuki Współczesnej BWA, Krosno

2011 – „Tajemnica Przestrzeni”, Galeria LTPSP, Lwów, Ukraina

2012 – „Grafika i Malarstwo”, Galeria Sztuki Współczesnej BWA, Rzeszów

2012 – ,,Grafika”, Zamek Sandomierski, Muzeum Okręgowe, Sandomierz

2013 – „Melodie Świateł i Powietrza”, Galeria Sztuki Współczesnej BWA, Sandomierz

2013 – ,,Malarstwo i grafika. E. Niestorowicz – A. Papiernik”, Galeria Na Piętrze ZPAP, Toruń

2013 – ,Malarstwo”, Galeria 31, Lublin

2015 – ,,Przestrzenie sekretne – pomiędzy gestem a kompozycją”, Zamek Sandomierski, Muzeum Okręgowe, Sandomierz

 

Udział w wystawach zbiorowych

przed uzyskaniem stopnia doktora (wybór):

2002 – „Artyści UMCS”, Zamek Lubelski, Lublin

2003 – „XI Wschodni Salon Sztuki”, Galeria Stara BWA, Galeria ZPAP Pod Podłogą, Lublin

2003 – „II Ogólnopolskie Biennale Malarstwa i Tkaniny Unikatowej”, Hala MTG, Trójmiasto

2003 – „V Biennale Małej Formy Malarskiej”, Galeria Sztuki Wozownia, Toruń

2004 – „Autograf Roku 2003”, Zamek Lubelski, Lublin

2005 – „Autograf Roku 2005”, Zamek Lubelski, Lublin

2005 – „I Ogólnopolskie Biennale Obrazu Artefakt”, Galeria Tower Building, Łódź

2005 – „VI Biennale Małej Formy Malarskiej”, Galeria Sztuki Wozownia, Toruń

po uzyskaniu stopnia doktora:

2007 – „Artyści UMCS 2007”, Zamek Lubelski, Lublin

2007 – „VII Biennale Małej Formy Malarskiej”, Galeria Sztuki Wozownia, Toruń

2008/2009 – „Na Papierze”, Galeria Zamek, Sucha Beskidzka

2008 – „V Międzynarodowe Biennale Miniatury”:

Galeria Promocji Kultury Gaude Mater, Częstochowa;

Galeria ASP, Kraków

2009 – „V Międzynarodowe Biennale Miniatury”:

Galeria Muzeum Stanisława Staszica, Piła;

BWA Galeria Miejska, Tarnów;

Galeria Nowohuckiego Centrum Kultury, Nowa Huta;

Galeria BWA, Kalisz;

Zamek Książąt Pomorskich, Szczecin;

Muzeum im. A. Ostrowskiego, Tomaszów Mazowiecki;

Galeria Bez podziału, Pałac Kultury Zagłębia, Dąbrowa Górnicza;

Galeria Landhaus, Graz, Austria;

Galeria Brotzinger Art, Pforzheim, Niemcy

2009 – „Unia Lubelska 1569 i jej tradycje”, Muzeum UMCS, Lublin

2010 – „Sztuka i wirtualność – artyści UMCS”, Galeria Zajezdnia ISP, Lublin

2011 – „VII Międzynarodowy Plener Artystyczny”, Galeria CK, Łęczna

2011 – „XVI Wschodni Salon Sztuki”, Galeria Zajezdnia ISP, Lublin

2011 – „Alchemia Kobiet UMCS”, Akademickie Centrum Kultury UMCS Chatka Żaka, Lublin

2011 – Międzynarodowy Konkurs Sztuki Abstracts Art Competition, Light Space & Time Online Art Gallery, USA

2011 – „Różowa Wystawa”, Galeria SOS Sztuki, Lublin

2011 – Międzynarodowy Konkurs Sztuki New York Art Marathon, Online Gallery, organizator: Gertsmann Contemporary Art Gallery, New York, USA

2012 – „VIII Międzynarodowy Plener Artystyczny”, Galeria CK, Łęczna

2012 – „OtwaARTa Grupa i przyjaciele”, Galeria ZPAP, Gdańsk

2012 – Międzynarodowy Konkurs Sztuki Abstracts Art Competition, Light Space & Time Online Art Gallery, USA

2012 – „The 32nd Mini Print International of Cadaqués”: Taller Galeria Fort, Cadaqués, Hiszpania;Galeria Fundació Tharrats d'Art Gràfic, Pineda de Mar, Barcelona, Hiszpania;

Galeria Wingfield Barns, Suffolk, Wielka Brytania;Galeria L'Etangd'Art, Bages, Francja

2012 – „Panienki Lwowskie”, Pałac Sztuki, Lwów, Ukraina

2012 – „VII International Triennial of Graphic Art Bitola”, Museum of Bitola, Bitola, Macedonia

2013 – ,,The 27th ASROPA International Art Exhibition”, Santarosa Gallery, Gunsan, Korea Płd.

2013 – „Poland – Japan. 4 Artists Painting Exhibition” (Kiyohiro – Niestorowicz – Touru – Papiernik), Galeria WAY, Shima, Prefektura Toyama, Japonia

2013 – „IX Międzynarodowy Plener Artystyczny”, Galeria CK, Łęczna

2013 – „OtwARTa Grupa”, Galeria TPSP Przy Bramie, Lublin

2013 – „The 33rd Mini Print International of Cadaqués”:

Taller Galeria Fort, Cadaqués, Hiszpania;

Galeria Fundació Tharrats d'Art Gràfic, Pineda de Mar, Barcelona, Hiszpania;

Galeria Wingfield Barns, Suffolk, Wielka Brytania;

 Galeria L'Etangd'Art, Bages, Francja

2013 – „Sztuka bez granic”, He Shuifa Museum, Hangzhou, Chiny

2013 – „Dialog intymny”, He Shuifa Museum, Shaoxing, Chiny

2013 – „Japan – Poland. 4 Artists Painting Exhibition” (Kiyohiro – Niestorowicz – Touru – Papiernik), Galeria 31, Lublin

2014 – „X Międzynarodowy Plener Artystyczny”, Galeria CK, Łęczna

2014 – „Artyści UMCS 2014” ,Galeria He Shuifa, Lublin

2014 – ,,Absolwenci Wydziału Artystycznego UMCS”, Galeria Zajezdnia, Lublin

2014 – „The 34th Mini Print International of Cadaqués”:

Taller Galeria Fort, Cadaqués, Hiszpania ;

Galeria Fundació Tharrats d'Art Gràfic, Pineda de Mar, Barcelona, Hiszpania;

Galeria Wingfield Barns, Suffolk, Wielka Brytania;

Galeria L'Etangd'Art, Bages, Francja

2015 – 18th International Print Biennial, Polish Pavilion, Varna, Bułgaria

2016 – „Rekwizyty Artystyczne”, Pałac Sztuki, Lwów, Ukraina

2016 – ,,Wystawa Grafiki Polskiej”, Pałac Sapiehów, Lwów, Ukraina

2016 - „XII Międzynarodowy Plener Artystyczny”, Galeria CK, Łęczna

2016- ,,Graficzne Tete-a-tete” 21 Wschodni Salon Sztuki, Galeria Po Schodach, Lublin

2017- Międzynarodowy Przegląd Sztuki ALTERNATYWY 33, Galeria 33, Ostrów Wielkopolski.

 

WYKAZ OSIĄGNIĘĆ NAUKOWYCH

 

Monografie / książki:

2007 – Świat w umyśle i rzeźbie osób głuchoniewidomych. Lublin: Wydawnictwo UMCS.

2017 – The World in the Mind and Sculpture of the Deafblind People.Cambridge, United Kingdom: CAMBRIDGE SCHOLARS Publishing.

 

Artykuły w publikacjach zbiorowych i czasopismach:

1996 – Plenery rzeźbiarskie dla głuchoniewidomych, Audiofonologia, 9, 15-17.

2003 – It is only in this place that he turned into an artist and became conscious of his own value, Deafblind International Review, 31.

2006 – Język. Poznanie. Twórczość. Świat w umyśle osób głuchoniewidomych, Logopedia, 36, 137-150.

2006 – Rzeźba osoby głuchoniewidomej jako komunikat, W: K. Krakowiak (red.), Nie głos, ale słowo, Lublin: Wydawnictwo KUL, 125-136.

2010 – Rzeźbiarska projekcja świata osób głuchoniewidomych, Terapia przez Sztukę, 1 [dostęp: 19 lutego 2010].

2012 – Głuchoniewidomi – typologia zaburzeń. Twórcze możliwości osób głuchoniewidomych, W: S. Grabias, M. Kurkowski (red.), Logopedia. Teoria Zaburzeń Mowy, Lublin: Wydawnictwo UMCS, 315-338.

2012 – Komunikat wizualny w twórczości osób głuchoniewidomych, W: P. Francuz (red.), Komunikacja wizualna, Lublin: SCHOLAR, 269-298.

2013 – Możliwości artystyczne osób głuchoniewidomych. Badanie kompetencji estetycznej, W: A. Żukowska (red.), Edukacyjny i terapeutyczny aspekt sztuki,  Lublin: Wydawnictwo UMCS, 177-192.

2013- Badanie recepcji malarstwa współczesnego. Przeżycia estetyczne wobec obrazów figuratywnych i niefiguratywnych, W: M. Stępnik (red.), Sztuka jako (re)medium, Lublin: Petit s.k., 49-51. ( Niestorowicz E., Szubielska M., Błaszak D.)

2013 – Twórczość plastyczna jako forma wspierania rozwoju osób niewidomych i głuchoniewidomych, W:D. Muller, A. Sobczak (red.), Rozwój i jego wspieranie w perspektywie rehabilitacji i resocjalizacji, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 89-104. (Szubielska M., Niestorowicz E.)

2013 – Język a artystyczna projekcja świata. Badanie recepcji rzeźb głuchoniewidomych twórców, Logopedia, 41, 151-166.

2014 – Ilustracja przestrzenna dla osób z dysfunkcją wzroku, W: A. Mazur, R. Tarasiuk (red.), Interpretacje i inspiracje dla edukacji artystycznej, Lublin: Wydawnictwo UMCS, 187-202.

2015 – Między terapią a kreacją. Słów kilka o wyobraźni i akcie twórczym głuchoniewidomych rzeźbiarzy, W: A. Boguszewska, B. Niścior (red.), Sztuka i edukacja, Lublin: Wydawnictwo UMCS, 211-222.

2015 – Wizja rzeźby w wypowiedziach osoby głuchoniewidomej, Logopedia, 43/44, 281-295.

2016 –The recognisability of representational drawings made by congenitally deafblind students, W: E. Domagała-Zyśk, A. Borowicz, R. Kołodziejczyk (red.), Język i Wychowanie, Lublin: Wydawnictwo KUL, 563-570. (Szubielska M., Niestorowicz E., Marek B.)

2016 - Jak rysują osoby, które nigdy nie widziały? Badania niewidomych uczniów. [w:] Roczniki Psychologiczne  t.19 (4), s.659-700. (Szubielska, M., Niestorowicz, E., Marek, B.)

2016-Wpływ figuratywności obrazu i zapoznania się z informacją katalogową na percepcję estetyczną malarstwa współczesnego przez ekspertów i laików. [w:] Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis, Studia Psychologiczne  t. 9, (Szubielska, M., Niestorowicz, E., Bałabaj, B.)

2017- Świat głuchoniewidomych wyzwania twórcze, [w]:  Świat głuchoniewidomych-wyzwania współczesności”, pod red. E. Domagały-Zyśk, G. Wiącka, M. Książek, s. 253-263, Wydawnictwo Episteme, Lublin.

2017- Sztuki wizualne oczami niewidomych. Fragile,1(35), 36-40. (Szubielska, M., Niestorowicz E.).

2017- Maszkary i szkarady. Ocena estetyczna klasycznych dzieł malarskich przedstawiających brzydotę. Historia i Kultura, t. 32, s. 228-242. ( Niestorowicz E., Szubielska M.).

2017 – Dotykowa percepcja płaskorzeźby. Audiodeskrypcja jako środek udostępniania sztuki niewidomym. Studium przypadku. Logopedia, 46, 263- 276.

2017- Graficzna forma narzędzi diagnostycznych a specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży, [w]: Standardy, wytyczne oraz wskazówki do diagnozy specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci i młodzieży, pod red. K. Krakowiak, s. 91-105, Wydawnictwo ORE, Warszawa. (Niestorowicz, E., Szubielska, M., Marek, B.), (oddane do druku).

2017- Standardy, wytyczne i wskazówki do przygotowania oraz adaptacji narzędzi diagnostycznych i procesu diagnostycznego dla dzieci i młodzieży z uszkodzeniami wzroku  [w]: Standardy, wytyczne oraz wskazówki do diagnozy specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci i młodzieży, pod red. K. Krakowiak, s. 123-138, Wydawnictwo ORE, Warszawa. (Niestorowicz, E., Szubielska, M., Marek, B.), (oddane do druku).

 

Publikacje w katalogach:

2013 – W stronę arteterapii. W: M. Letkiewicz & M. Stępnik (red.), Sztuka i Edukacja (s. 222-225). Lublin: Wydział Artystyczny UMCS.

2016 – Niestorowicz E., Marek B., Wstęp do katalogu wystawy zorganizowanej przez KUL: Aby to piękno służyło innym... Kolekcja Olgi i Tadeusza Litawińskich, Muzeum Nadwiślańskie w Kazimierzu, Lublin: Wydawnictwo KUL.

 

Udział w konferencjach naukowych:

2007 – Międzynarodowa konferencja ,,Per linguas mundi ad laborem”. Referat: Działalność artystyczna osób głuchoniewidomych, Katedra Tyflodydaktyki, Katolicki Uniwersytet Lubelski, Lublin.

2007 – Ogólnopolska Konferencja „IV Lubelskie Forum Sztuka – Edukacja”. Referat: Świat w umyśle i rzeźbie osób głuchoniewidomych, Wydział Artystyczny, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.

2007 – Krajowa konferencja seminaryjna ,,VII Seminarium z Wyobraźnią”. Referat: O wyobraźni głuchoniewidomych rzeźbiarzy, Katedra Psychologii Eksperymentalnej, Katolicki Uniwersytet Lubelski, Lublin.

2011 – Projekt „Mózg podejrzany”. Prelekcja: Kraina ciszy i ciemności”, Centrum Nauki Kopernik, Warszawa.

2013 – Ogólnopolska konferencja naukowa ,,Sztuka – Edukacja”. Referat: Między terapią a kreacją: Słów kilka o wyobraźni i akcie twórczym głuchoniewidomych rzeźbiarzy, Wydział Artystyczny, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.

2013 – Międzynarodowa konferencja naukowa „Rozwój i jego wspieranie w perspektywie rehabilitacji i resocjalizacji”. Referat: Twórczość plastyczna jako forma wspierania rozwoju osób niewidomych i głuchoniewidomych (E. Niestorowicz, M. Szubielska), Pracownia Pedagogiki Specjalnej, Uniwersytet Łódzki, Łódź.

2013 – Międzynarodowa konferencja naukowa ,,Sztuka jako (re)medium”. Referat: Badanie recepcji malarstwa współczesnego. Przeżycia estetyczne wobec obrazów figuratywnych i niefiguratywnych (E. Niestorowicz, M. Szubielska), Związek Polskich Artystów Plastyków, Lublin.

2014 – Konferencja pod patronatem Prezydenta Miasta Lublina ,,Funkcjonowanie uczniów z różnymi niepełnosprawnościami we współczesnym systemie edukacyjnym”. Referat: W ciszy i w ciemności. Możliwości ludzi głuchoniewidomych, Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnych im. prof. Zofii Sękowskiej, Lublin.

2014 – XXIII Ogólnopolska Konferencja ,,Zmiany rozwojowe w biegu życia”. Referat: Rozwój rysunkowy uczniów niewidomych od urodzenia (M. Szubielska, E. Niestorowicz, B. Marek), Polskie Towarzystwo Psychologiczne, Instytut Psychologii, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.

2014 – Ogólnopolska konferencja ,,Świat głuchoniewidomych – wyzwania współczesności”. Referaty: Świat głuchoniewidomych – wyzwania twórcze (E. Niestorowicz) oraz O trafności badania psychologicznego osób głuchoniewidomych (M. Szubielska, E. Niestorowicz), Towarzystwo Pomocy Głuchoniewidomym, Katolicki Uniwersytet Lubelski, Lublin.

2014 – Sesja naukowa ,,Sztuka jako wsparcie”. Referat: Terapia przez sztukę jako forma wsparcia osób z dysfunkcją wzroku i słuchu,Instytut Muzyki, Wydział Artystyczny, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.

2015 – Międzynarodowa konferencja “2015 Biennial Conference of South Pacific Educators in Vision Impairment”. Referat: Development of drawing in congenitally blind children and students. Case studies from Poland (B. Marek, M. Szubielska, E. Niestorowicz), SPEVI, Melbourne, Australia.

2015 – Międzynarodowa konferencja ,,Sztuka dla wszystkich. Zanim niewidome dziecko zostanie dorosłym odbiorcą sztuki’’. Referat: Sztuka dla niewidomych. Propozycje artystyczne dla osób z dysfunkcją wzroku,Katolicki Uniwersytet Lubelski, Lublin.

2016- Konferencja pod patronatem Prezydenta Miasta Lublin towarzysząca IV Lubelskim Targom Aktywności Osób Niepełnosprawnych, wygłoszenie referatu: ,,Wypowiedzi artystyczne osób z dysfunkcją wzroku i słuchu”, zorganizowana przez Prezydenta Miasta Lublin przy współpracy z MOPR w Lublinie

2017 - Międzynarodowa Konferencja: ,,Tactile Reading”, zorganizowanej przez  Ministerstwo Kultury i Edukacji Szwecji, Sztokholm, Szwecja, 05-07.04.2017.  Referat zaprezentowany na konferencji: Recognizability of tactile  graphics: Evidence from analysis of drawings made by learners with a visual impairment from different cultural backgrounds (Marek, B., Szubielska, M., Niestorowicz, E.)

2017- Ogólnopolska Konferencja: ,,Postacie demoniczne w kulturze”, zorganizowanej przezZakład Kultury Wizualnej, Instytut Kulturoznawstwa UMCS w Lublinie, 25.04.2017. Wygłoszenie referatu: Maszkary i szkarady. Percepcja estetyczna brzydoty w przedstawieniach malarskich, (Niestorowicz, E., Szubielska, M).

 

Udział w zespołach grantowych:

2013-2015 – udział w realizacji projektu badawczego „Nowa jakość kształcenia w UMCS” (grant naukowy w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki EFS); zadanie realizowane na studiach podyplomowych Wydziału Artystycznego UMCS, które nosiło tytuł „Animacja komputerowa i etiuda filmowa”.

 

Udział w zespołach eksperdzkich:

2017- udział w pracach zespołu ekspertów MEN, do spraw dostosowań podstawy programowej kształcenia ogólnego do potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Zakres pracy obejmował przygotowanie materiałów wspierających nauczycieli w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym dotyczących historii sztuki i plastyki.

2017- udział w pracach zespołu ekspertów Ośrodka Rozwoju Edukacji (placówki prowadzonej przez Ministra Edukacji Narodowej), opracowując standardy, wytyczne oraz wskazówki do diagnozy specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci i młodzieży.

 

Nagrody i wyróżnienia:

2007 – I Nagroda, IV Ogólnopolski Konkurs na Najlepszą Pracę Doktorską, ,,Otwarte Drzwi 2007”, ogłoszony przez PFRON, Warszawa

2011 – Wyróżnienie, Special Recognition Award, Międzynarodowy Konkurs Sztuki “Abstracts” Art Competition 2011, Light Space & Time Online Art Gallery, Stany Zjednoczone

2011 – Wyróżnienie, Semi-final Award, Międzynarodowy Konkurs Sztuki ,,New York Art Marathon”, Online Gallery, organizator: Gertsman Contemporary Art Gallery, New York, USA

2012 – Wyróżnienie, Special Recognition Award, Międzynarodowy Konkurs Sztuki “Abstracts” Art Competition 2012, Light Space & Time Online Art Gallery, Stany Zjednoczone

2015 – Nagroda Rektora III stopnia za wyróżniającą się pracę na rzecz Uczelni, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin

2016–Certyfikat dla pionierskiego kierunku studiów podyplomowych: Udostępnianie kultury i sztuki osobom niepełnosprawnym, w Ogólnopolskim Konkursie i Programie Akredytacyjnym ,,Studia z Przyszłością”, który służy wyróżnianiu najbardziej innowacyjnych i nowoczesnych kierunków i programów studiów na polskich uczelniach (współautorstwo)

2017- Nagroda Rektora III stopnia, za wyróżniającą się pracę na rzecz Uczelni, Uniwersytet Marii Curie Skłodowskiej, Lublin