Jednostki i pracownicy - książka adresowa

dr hab. Katarzyna Kopecka-Piech

dr hab. Katarzyna Kopecka-Piech
Stanowisko
adiunkt ze stopniem
Jednostki
KATEDRA DZIENNIKARSTWA
Adres e-mail
Wyświetl
Strona www
http://kopecka-piech.pl
https://www.linkedin.com/in/katarzyna-kopecka-piech-bb76b310
https://www.youtube.com/channel/UCjLzyQb9KIYrkpSnPO8eZXQ
Konsultacje

Konsultacje w semestrze letnim: wtorki i czwartki, 17.00-18.00


Konsultacje odbywają się online w formie videorozmowy. By zarezerwować konkretną godzinę, należy użyć linku rezerwacyjnego otrzymanego mailowo po ostatnich zajęciach. 

Adres

ul. Głęboka 45
20-612 Lublin

Działalność naukowa

Publikacje naukowe

Monografie naukowe

jednoautorskie

redagowane

  • Kopecka-Piech Katarzyna, Wasilewski Krzysztof [red.], 2016, Lokalne, regionalne, transnarodowe. Rola mediów w kształtowaniu wspólnot, Stowarzyszenie Naukowe „Polska w Świecie”, Gorzów Wielkopolski.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, [red.], 2015, Zmiany medialne i komunikacyjne, t. I: W kierunku innowacyjności, Wydawnictwo Naukowe Katedra, Gdańsk.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, [red.], 2015, Zmiany medialne i komunikacyjne, t. II: Media, wizerunek, biznes, Wydawnictwo Naukowe Katedra, Gdańsk.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, [red.], 2015, Innowacyjność przemysłów kreatywnych: media a sport, Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, Woźny Aleksander [red.], 2011, New Media (Studies), Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław.

Artykuły w czasopismach naukowych i materiałach konferencyjnych

  • Christopoulou Christina, Kopecka-Piech Kaatrzyna, 2021, Could Digital Means Replace Real-Life Property Viewings? A Comparative Analysis of Virtual and Augmented Reality in Real Estate Marketing, Proceedings of the 37th International Business Information Management Association (IBIMA), 30-31 May 2021, Cordoba, Spain, ISBN: 978-0-9998551-6-4, ISSN: 2767-9640.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2020, Methodological Aspects of Research on Mediatization and Demediatization of Everyday Life. Current State and Key Challenges, „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia de Cultura”, nr 4, DOI 10.24917/20837275.12.4.9.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2018, Arduino  - Emanation of the Culture of Prosumption and Participation. An Analysis of the Relationships among Users, Objects and Technology, „Studia Humanistyczne AGH”, nr 1, ss. 101-110.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2017, Media Saturation as a Techno-Social Phenomenon. Selected Examples of Smartphonisation in Social Life, „Studia Kulturoznawcze”, nr 3, ss. 99-108.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2017, Innovation of New Media Cultural Product – The Case of Kontakt24.pl, „Transformacje (Transformations)” no 3-4, ss. 113-129.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2016, Nowe media jako kreator kultury innowacyjności, „Media – Kultura – Komunikacja Społeczna”, nr 3, ss. 57-70.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2015, Mediatyzacja przez aplikatyzację. Mobilna hybrydyzacja, wielozadaniowość i współdzielenie, „Zeszyty Prasoznawcze”, nr 1, ss. 49-59.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2015 Wymiary i skutki saturacji medialnej w przestrzeniach otwartych i zamkniętych na przykładzie analiz centrum handlowego Sky Tower i projektu P.I.W.O., „Studia Medioznawcze”, nr 4, ss. 51-63, [wersja anglojęzyczna opublikowana przez wydawcę pierwotnie w bazie EBSCO:] 2015, Dimensions and Effects of Media Saturation in Open and Closed Spaces. A Case Studies of Sky Tower Shopping Mall and P.I.W.O. Light Show Project, „Media Studies” no 4, ss. 1-15.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2014, Użytkownik jest królem!? Status użytkownika przeglądarkowych gier społecznościowych w obliczu personalizacji, „Przegląd Kulturoznawczy” nr 1, ss. 56-72.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2014, Creative and Cultural Industries Policy in Poland of 2012. Status, Strategies, and Inaugurating Projects, „Transformacje (Transformations)” nr 1, ss. 306-328.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2014, Saturacja medialna. Skutki wszechobecnych mediów, [w:] Proceedings of the International Scientific Conference on MMK 2014, vol. V, Hradec Králové, ss. 1986-1993.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2013, Typologie innowacji medialnych, „Zarządzanie w Kulturze” nr 4, ss. 161-172.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2013, Mediatyzacja w ruchu, czyli kształtowanie się kultury medialnej mobilności, „Kultura i Historia”, nr 24, online.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2013, Aplikacje mobilne: innowacyjność, sytuacyjność i personalizacja komunikacji, „Nowe Media. Czasopismo Naukowe”, nr 4, ss. 11-30.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2013, Spory o przemysły kreatywne, „Kultura i Edukacja” nr 3, ss. 50-72.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2013, Media Infiltration – Urban Media in Space and Time, „Studia Humanistyczne AGH” nr 2, ss. 9-26.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2013, Nowe media – między innowacyjnością technologiczną i społeczną, „Rola Informatyki w Naukach Ekonomicznych i Społecznych. Innowacje i Implikacje Interdyscyplinarne”, nr 1, ss. 141-151.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, Idzikowski Wojciech, 2012, Innowacyjne narzędzia innowacyjnego kształtowania kapitału intelektualnego organizacji: Knowledge brokering, crowdsourcing, wikinomia i aplikacja wspierające zarządzanie procesami, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu”, nr 274, ss. 102-112.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2012, Converging Media Spaces: Introducing an Emergent Field of Studies, „Studia Humanistyczne AGH”, nr 3, ss. 77-91.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2012, Mobilne media miejskie, „Studia Medioznawcze”, nr 3, ss. 111-126.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2012, Sport – od medialnego zapośredniczenia do mediatyzacji, „Kultura i Edukacja”, nr 4, ss. 243-257 [przedruk artykułu w:] 2013, Rozrywka dla mas? Globalny biznes? Socjologiczne eksploracje po przestrzeniach współczesnego sportu, red. R. Kossakowski, Orbis Exterior, Gdańsk, ss. 103-120.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2011, Koncepcje konwergencji mediów, „Studia Medioznawcze” nr 3, ss. 11-26 [wersja anglojęzyczna opublikowana przez wydawcę pierwotnie w bazie EBSCO:] 2011, Media Convergence Concepts, „Media Studies”, Vol. 46, Issue 3.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2011, Networking and Multi-platformity. Polish Media Convergence Strategies, „Observatorio (OBS*) E-Journal” nr 1, ss. 175-185.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2010, Convergent Landscape. 39 and a Half as a (Multi) Promotional Intertext, „Journal of Education Culture and Society” nr 2, ss. 139-155.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2010, „Ponad” i „pomiędzy” (nowymi) mediami. Użytkownicy w nowym środowisku, „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia de Cultura I”, Folia 88, ss. 165-175.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2007, Kompetencja kreatywnej CMC. Wybrane aspekty, „Acta Universitatis Wratislaviensis. Nowe Media – Nowe w Mediach” nr 3, ss. 173-184.
  • Kopecka Katarzyna, 2006, Rola prasy lokalnej z perspektywy uczestnictwa w lokalnej społeczności, „Zeszyty Prasoznawcze” nr 1-2, ss. 110-120.
  • Kopecka Katarzyna, 2006, Lokalna partycypacja medialna a kształtowanie się społeczeństwa obywatelskiego, „Acta Universitatis Wratislaviensis. Nowe Media – Nowe w Mediach”, nr 2, ss. 71-78.
  • Kopecka Katarzyna, 2005, Współczesny redesign. Analiza pierwszych stron „Słowa Polskiego”, „Gazety Wrocławskiej” i dziennika „Słowo Polskie Gazeta Wrocławska”, „Acta Universitatis Wratislaviensis. Nowe Media – Nowe w Mediach”, nr 1, ss. 49-63.

Rozdziały w  monografiach naukowych

  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2020, Converging Media Spaces (hasło) [w:] „Vademecum: 77 Minor Terms for Writing Urban Places”, red. Klaske Havik, Kris Pint, Svava Riesto, Henriette Steiner, nai010 Publishers, Rotterdam, s. 52.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2020, Sport w mediach, media w sporcie — odbiór, tworzenie i upowszechnianie zawartości medialnej na temat sportu przez młodych, aktywnych fizycznie użytkowników nowych technologii medialnych [w:] Media aw środowisku cyfrowym, red. K. Konarska, P. Urbaniak, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2019, Technologie pierwszego kontaktu. Smartfonizacja życia codziennego młodych użytkowników [w:] Media a społeczeństwo. Współczesne problemy i wyzwania, red. K. Konarska, P. Urbaniak, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław.
  • Ślusarczyk Ramona, Kopecka-Piech Katarzyna, 2018, Instagram jako technologia intruzywna i „epistemiczna tapeta”. Mediatyzacja życia codziennego w obszarze tzw. zdrowego odżywiania, [w:] Moda na gotowanie. Medialne i kulturowe wizerunki jedzenia, red. B. Kowalczyk, P. Łuszczykiewicz, K. Walczak, M. Zdrowicka-Warzyniak, Wydawnictwo Naukowe Silva Rerum i Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Pedagogiczno-Artystyczny, Poznań.
  • Cięszczyk Ilona, Kopecka-Piech Katarzyna, 2018, Postrzeganie sportu jako dziedziny prestiżowej a znaczenie technologii medialnych. Przykład golfa, [w:] Kultura fizyczna a prestiż społeczny, red. Z. Dziubiński, M. Lenartowicz, Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego i Salos RP, Warszawa, ss. 131-140.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2017, Media, [w:] Socjologia sportu, red. H. Jakubowska, P. Nosal, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, ss. 75-86.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2017, Drony jako narzędzia mediatyzacji i saturacji medialnej, [w:] Czego pragną drony? Od atrakcji wizualnej do spojrzenia władzy, red. R. Nahirny, A. Kill, M. Zamorska, Wydawnictwo Naukowe Katedra, Gdańsk, ss. 73-90.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2016, Drony i kultura zrób-to-sam. Oblicza techno-społecznej innowacji, [w:] Kultura od nowa. Badania – trendy – praktyka, red. G. D. Stunża, K. Stachura, Instytut Kultury Miejskiej, Gdańsk, ss. 71-78.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2016, Hybrydyzacja rzeczywistości w mediach mobilnych, [w:] Medialny obraz rzeczywistości, red. B. Kowalczyk, P. Łuszczykiewicz, M. Zdrowicka-Wawrzyniak, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydawnictwo Naukowe Silva Rerum, Poznań, ss. 181-190.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2015, Sport zwielokrotniony. Innowacyjne zastosowania nowych technologii medialnych [w:] Innowacyjność przemysłów kreatywnych. Media a sport, red. K. Kopecka-Piech, Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie, Wrocław, ss. 261-279.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2015, Biznes, wizerunek, nowe media – triada innowacyjności, czyli podejście integracyjne, [w:] Zmiany medialne i komunikacyjne, t. II: Media, wizerunek, biznes, red. K. Kopecka-Piech, Wydawnictwo Naukowe Katedra, Gdańsk, ss. 257-273.
  • Cieśliński Wojciech, Kopecka-Piech Katarzyna, Głowicki Piotr, Perechuda Igor, Pawlukiewicz Adam, 2015, Teoretyczne i praktyczne aspekty zarządzania granicami przestrzeni organizacyjnej a kreowanie wartości medialnej, [w:] Wykorzystanie potencjału współczesnych technologii informacyjnych w zarządzaniu organizacjami, red. L. Kiełtyka, W. Jędrzejczyk, Politechnika Częstochowska, Częstochowa, ss. 254-264.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2015, Afordancje i struktury innowacyjności medialnej – w kierunku integracji technologii w codziennych aktywnościach użytkowników [w:] Zmiany medialne i komunikacyjne, t. I: W kierunku innowacyjności; red. K. Kopecka-Piech, Wydawnictwo Naukowe Katedra, Gdańsk, ss. 235-250.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2014, Prosumpcja, produkcja przez użycie (produsage), praca przez zabawę (playbour). Zmiana relacji nadawczo-odbiorczych w Kulturze 2.0 [w:] Postęp techniczny a język i literatura, red. B. Walczak, A. Niekrewicz, J. Żurawska-Chaszczewska, Wydawnictwo Naukowe PWSZ, Gorzów Wielkopolski, ss. 103-111.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2013, Stacjonarne, mobilne, wszechobecne. Ewolucja miejskich technologii medialnych, [w:] Lokalne, regionalne, transnarodowe. Rola mediów w kształtowaniu wspólnot, red. K. Kopecka-Piech, K. Wasilewski, Stowarzyszenie Naukowe „Polska w Świecie”, Gorzów Wielkopolski, ss. 159-169.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2013, New Media – Between Excess and Insufficiency (Nowe media – między nadmiarem i brakiem), [w:] Excess and Lack (Nadmiar i brak), red. B. Skowron, Ł. Huculak, Akademia Sztuk Pięknych im. Gepperta we Wrocławiu, Wroclaw, ss. 137-144.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2013, Afordancje mediów mobilnych, [w:] Nowe media. Wyzwania współczesności, red. M. Sokołowski, Wydawnictwo Adam Marszałek, Olsztyn, ss. 40-52.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2013, Usieciowienie mediów w świetle teorii grafów. Przykład stacji TVN, [w:] Nowe media a praktyki komunikacyjne, red. K. Pokorna-Ignatowicz, S. Jędrzejewski, J. Bierówka, Oficyna Wydawnicza AFM, Kraków, ss. 109-131.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2012, The Role of New Media Enterprises in Creative Industries in Poland, [w:] Media, Power and Empowerment – Central and Eastern European Communication and Media Conference Proceedings Prague 2012, red. T. Pavlíčková, I. Reifová, Cambridge Scholars Publishing, ss. 152-158.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2012, Koncepcje kompetencji a CMC (Computer Mediated Communication), [w:] Internet w psychologii – psychologia w internecie, red. B. Aouil, W. Maliszewski, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń, ss. 289-301.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2011, Przemysły kreatywne potrzebują kreatywnych, [w:] Edukacja kulturalna. Teksty i preteksty, red. A. Piwek, J. Drab-Pasierska, Ośrodek Kultury i Sztuki we Wrocławiu, Wrocław, ss. 201-215.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2011, Do Polish Converging Media Users Fulfill Expected Roles? Multi-platformity as a Core of Media Convergence — You Can Dance Show Example, [w:] New Media (Studies), red. K. Kopecka-Piech, A. Woźny, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław, ss. 21-35.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2011, Zapośredniczone zapośredniczenie. Pakiet transmedialny w działaniu, [w:] Nowe media a media tradycyjne, red. M. Jeziński, A. Seklecka, Ł. Wojtkowski, Wydawnictwo Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika, Toruń, ss. 89-109.
    Kopecka-Piech Katarzyna, 2010, Interaktywność nowych mediów, [w:] Ogrody nauk i sztuk. Interdyscyplinarne studia, szkice i analizy, red. A. Kobylarek, Pro Scientia Publica, Wrocław, ss. 334-339.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2010, Nowe media z perspektywy konwergencji. Wzajemne determinacje struktury, treści i typów uczestnictwa, [w:] Nowe media i komunikacja wizualna, red. S. Jędrzejewski, P. Francuz, Wydawnictwo Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Lublin, ss. 23-42.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2009, Hipermedialne? Skonwergowane? Role uczestników komunikacji zapośredniczonej sieciowo, [w:] Tekst w sieci. Literatura, społeczeństwo, komunikacja, red. A. Gumkowska, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009, ss. 293-303.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2009, Web 2.0. „Trzecia droga” użytkownika nowych mediów, [w:] Wspólnota i różnica. Interdyscyplinarne studia, szkice i analizy, red. A. Kobylarek, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń, ss. 83-97.
  • Kopecka-Piech Katarzyna, 2008, Konwergencja jako strategia. Charakterystyka konstytutywnych elementów komunikacji skonwergowanej na przykładzie mobloga, [w:] Media i społeczeństwo. Nowe strategie komunikacyjne, red. M. Sokołowski, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń, ss. 286-303.

Ogłoszenia

Zapraszam: https://www.umcs.pl/pl/towards-development-of-mediatization-research-v,22217.htm