-
Gatunki audycji w radiu sformatowanym, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2008
-
Rozrywka w mediach i komunikacji społecznej. Wybrane zagadnienia, P. Nowak. M. Piechota, G. Stachyra, Wydawnictwo WSPA, Lublin 2012
-
Radio i społeczeństwo, G. Stachyra, E. Pawlak-Hejno (red.), Wydawnictwo UMCS, Lublin 2011
-
Radio – Community, Challenges, Aesthetics, (ed.) G. Stachyra, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2013
-
Radio Relations. Policies and aesthetics of the medium, G. Stachyra, M. Oliveira, & T. Bonini, (Eds.), Cambridge Scholars Publishing, 2018, pp. 222.
-
The Radio Plays Games [w:] European Journal of Communication, Volume 27 (3) 2012, London: Sage , pp. 241-256
-
Radio tuned for work. Draft of research, [w:] Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, Sectio K: Politologia, Vol. XX, 1, 2013, s. 231-251
-
The communicational aspects of radio convergence process – remarks upon “the radio on vision” and web-radio, in: Convergence: Media in Future, (eds.) A. Baczyński, M. Drożdż, IDIKS UPJPII, Cracow 2012, s. 179-197.
-
The Radio afterlife. Three spheres of communication and community,[ in:] Oliveira, M., Portela, P., Santos, L.A. (2012) (Eds.), Radio evolution, Conference ProceedingsISBN 978-989-97244-9-5, pp. 393-403 http://www.lasics.uminho.pt/ojs/index.php/radioevolution
-
Radio charitainment. A case study of Radio Eska’s campaign ‘We undress to dress’ [w:] G. Stachyra (ed.), Radio – Community, Challenges, Aesthetics, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2013
-
Radio jako przestrzeń dla rytuału [w:] Media. Kultura. Komunikacja Społeczna, Instytut Dziennikarstwa Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn, No 9 2013, s. 9-23.
-
Radio Wnet: From mainstream to grassroots. A case study of productive listeners, [w:] Radio Audiences and Participation in the Age of Network Society, eds. T. Bonini, B. Monclùs (eds.), Routledge, New York 2015
- G. Stachyra, S. Jędrzejewski, The image of the aged in the Polish Radio. Towards social inclusion, Media, Power and Empowerment - Central and Eastern European Communication and Media Conference CEECOM Prague 2014, (eds) Irena Carpentier Reifova and Tereza Pavlickova, Cambridge Scholars Publishing, 2014 s. 27-33. http://www.cambridgescholars.com/download/sample/61936
-
Radio w środowisku pracy, „Humanizacja Pracy” 4(278), Płock 2014, s. 133-147.
-
Listeners’ obligations in ‘expression seeking’ radio dialogues, [w:] Radio: the Resilient Medium, eds.M. Oliveira, G. Stachyra, G. Starkey, Centre for Research in Media and Cultural Studies, University of Sunderland 2014.
-
Radio in the workplace. A liminal medium between work and leisure, [w:] Media Culture & Society, Vol. 1(18) 2015, London: Sage.
-
Transformations of radio aesthetics,International Journal "Culture", No 11, 2015, pp. 191-200.
- Polityczność radia w kontekście jego historii, technologii i estetyki, [w:] G. Pietruszewska-Kobiela, A. Regiewicz, G. Stachyra, A. Żywiołek, Polityczność mediów, seria: Audiowizualne aspekty kultury w ponowoczesności, t. IV, Toruń 2015, Wydawnictwo Adam Marszałek, s. 73-150.
- Podcasting w perspektywie specyfiki produkcji radiowej, "Media Kultura Komunikacja Społeczna", 12 (4) 2016, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko Mazurskiego w Olsztynie, s. 71-89.