Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Ministerstwo Spraw Zagranicznych jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Ministerstwo Spraw Zagranicznych
Al. Szucha 23
00-580 Warszawa
Kontakt: Wydział Naboru
tel. +48 (22) 523 7976
email: rekrutacja@msz.gov.pl
Niezbędne:
Pozostałe wymagania niezbędne:
1. Poświadczenie bezpieczeństwa do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub zgoda na poddanie się postępowaniu sprawdzającemu.
2. Znajomość języka angielskiego lub innego na poziomie B1.
3. Znajomość ustaw: o finansach publicznych i aktów wykonawczych, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych i aktów wykonawczych, o rachunkowości i aktów wykonawczych, Prawo zamówień publicznych i aktów wykonawczych.
4. Znajomość zagadnień z zakresu finansów publicznych i prawa zamówień publicznych.
5. Umiejętność: współpracy, komunikacji, analitycznego myślenia.
6. Zorientowanie na osiąganie celów, samodzielność i inicjatywa.
7. Posiadanie obywatelstwa polskiego.
8. Korzystanie z pełni praw publicznych.
9. Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Dodatkowe:
Pozostałe wymagania dodatkowe:
1. Znajomość aktów prawnych dotyczących działalności finansowo-administracyjnej placówek zagranicznych.
2. Umiejętność obsługi programów finansowo-księgowych, np. Egeria.
3. Znajomość języka angielskiego lub innego na poziomie B2
1. Sprawdza i dba o prawidłowe gospodarowanie środkami finansowymi w przydzielonych placówkach zagranicznych w zakresie zgodności z obowiązującymi przepisami dot. rachunkowości i sprawozdawczości.
2. Dokonuje weryfikacji rachunkowej otrzymanych kwartalnych sprawozdań i bilansów placówek oraz sporządza sprawozdania zbiorcze w PLN.
3. Sporządza plany finansowe wydatków budżetowych placówek i ich korekty na podstawie planów przygotowanych, zgodnie z układem wykonawczym budżetu przez poszczególne komórki organizacyjne MSZ.
4. Analizuje i kontroluje wnioski związane ze zmianą planu finansowego przygotowane przez poszczególne komórki organizacyjne MSZ w odniesieniu do zatwierdzonego planu finansowego na dany rok budżetowy.
5. Analizuje i opracowuje plany finansowe wydatków budżetowych placówek zagranicznych na podstawie przedstawionych przez nie projektów w zakresie wydatków nadzorowanych przez wydział.
6. Przygotowuje plany finansowe, korekty w zakresie przychodów i rozchodów „dochodów placówki” poszczególnych placówek i plany zbiorcze w PLN. Sprawuje nadzór merytoryczny i finansowy nad wykonaniem tych planów w celu przekazania ich placówkom. Zapewnienia optymalne wykorzystanie „dochodów placówki”.
7. Prowadzi korespondencję, w zakresie swoich właściwości, z placówkami, poszczególnymi komórkami organizacyjnymi ministerstwa i innymi instytucjami.
8. Udziela pomocy w bieżącym rozliczeniu należności i zobowiązań placówek.
Proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto od ok. 6600 PLN do ok 7700 PLN oraz dodatek za wysługę lat zgodnie z art. 90 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 409).
niezbędne:
1. Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia.
2. Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia.
3. Kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 632).
4. CV.
5. Kwestionariusz on-line pod adresem https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=64b6d7dcd1c 844ba82f121b64b59f8ed (preferowany) lub kwestionariusz aplikacyjny znajdujący się na stronie MSZ (gov.pl/dyplomacja) w zakładce Praca i Kariera – Nabór do MSZ – Nabory: użyteczne informacje i pliki do pobrania: https://www.gov.pl/web/dyplomacja/naboryuzyteczne-informacje-i-pliki-do-pobrania.
6. Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego.
7. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru.
8. Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych.
9. Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
10. Oświadczenie o przebiegu kształcenia w zagranicznych podmiotach systemu szkolnictwa wyższego i nauki.
11. Oświadczenie o niewspółpracowaniu z organami bezpieczeństwa państwa w latach 1944- 1990 (nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później).
dodatkowe:
1. Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku osób, które zamierzają skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu, jeżeli znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów.
2. Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia.
3. Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego.
Termin składania dokumentów - do 20 maja
Miejsce składania dokumentów:
Kwestionariusz aplikacyjny on-line (preferowany) na stronie: https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=64b6d7dcd1c844 ba82f121b64b59f8ed
lub Ministerstwo Spraw Zagranicznych Biuro Kapitału Ludzkiego Al. J. Ch. Szucha 23 00-580 Warszawa z dopiskiem na kopercie oraz w aplikacji: BF 33/2025