Zarządzenie turystyką, studia drugiego stopnia, obejmują treści z zakresu turystyki oraz zarządzania, niezwykle ważne we współczesnej branży turystycznej. Program studiów jest odpowiedzią na dużą dynamikę oraz konkurencyjność współczesnego rynku turystycznego. Te zmieniające się realia tworzą zapotrzebowanie na kompetentnych pracowników branży –elastycznych, rozumiejących istotę zjawisk turystycznych i oczekiwania współczesnego konsumenta, posługujących się nowoczesnymi narzędziami, kreatywnych oraz przygotowanych do współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym.
W nawiązaniu do realnych potrzeb rynku pracy, w programie studiów zapewniono równowagę pomiędzy ujęciami teoretycznymi a podejściem praktycznym, ukierunkowanym na przygotowanie absolwentów do pracy w sektorze turystyki. Studenci poznają różne segmenty rynku turystycznego, nowoczesne narzędzia stosowane w zarządzaniu turystyką oraz strategie marketingowe. Pogłębią również swoje kompetencje psychospołeczne, w tym umiejętności interpersonalne niezbędne podczas pracy z ludźmi.
Program studiów daje również sposobność zapoznania się z nowoczesnymi narzędziami (m.in. AI, social media, GIS) oraz umiejętności ich zastosowania. Część zajęć prowadzonych jest przez doświadczonych praktyków.
Studia niestacjonarne II stopnia, prowadzone w języku polskim. Nabór ruszy podczas rekrutacji na rok akademicki 2025/2026.
Możliwości w czasie studiów
Mocne strony
Interdyscyplinarność programu łączącego wiedzę geograficzną, ekonomiczną i społeczną.
Aktualność problematyki związanej z funkcjonowaniem rynkiem turystycznego na poziomie lokalnym, krajowym i globalnym.
Nowoczesne podejście do zarządzania w gospodarczym sektorze turystyki.
Ukierunkowanie na umiejętności posługiwania się nowoczesnymi narzędziami w zarządzaniu turystyką.
Włączenie praktyków do realizacji programu.
Sylwetka absolwenta
Absolwent studiów II stopnia kierunku zarządzenie turystyką jest przygotowany do efektywnego zarządzania turystyką na poziomie lokalnym, regionalnym i globalnym.
Potrafi analizować zjawiska turystyczne w kontekstach przestrzennym, środowiskowym, ekonomicznym i społecznym, zna zasady zarządzania zrównoważonym rozwojem turystyki.
Potrafi korzystać z nowoczesnych narzędzi, w tym AI do przetwarzania danych, sporządzać raporty i wizualizować uzyskane dane. Ma wiedzę w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem turystycznym oraz zasobami ludzkimi.
Absolwent jest dobrze przygotowany do pracy w sektorze turystycznym, zarówno w przedsiębiorstwach prywatnych w sferze organizowania działalności turystycznej, jak również do zarządzania produktami oraz destynacjami turystycznymi. Może pełnić funkcje menedżerskie, a także pracować jako analityk rynku turystycznego, specjalista ds. zarządzania, podejmować pracę w sektorze publicznym, na przykład w instytucjach odpowiedzialnych za promocję turystyki zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym.
Absolwent ma także praktyczne umiejętności, które może wykorzystać w samodzielnie prowadzonej działalności gospodarczej w turystyce.
Co po studiach?
Po studiach łatwo jest zdobyć zatrudnienie w instytucjach związanych z obsługą turystów: biurach podróży, hotelach, agencjach eventowych i kulturalnych, ośrodkach sportowych, możesz zostać przewodnikiem, pilotem wycieczek. Można też związać swoją przyszłość z administracją samorządową lub założyć własny biznes.