Zapisy na Letnią Akademię Młodego Przyrodnika

Przed nami Letnia Akademia Młodego Przyrodnika, czyli cykl przyrodniczych warsztatów edukacyjnych organizowanych przez Ogród Botaniczny Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej. Od dzisiejszego dnia możecie Państwo zapisywać na zajęcia swoje pociechy. Na te wakacje przygotowaliśmy dla Państwa 3 edycje. I edycja odbędzie się dniach 27.06 - 1.07 (dla dzieci w wieku 7-9 lat), II edycja odbędzie się w dniach 11.07 - 15.07 (dla dzieci i młodzieży w wieku 9-11 lat),a III edycja odbędzie się w dniach 8.08 - 12.08 (dla dzieci w wieku 7-9 lat)

Cena warsztatów za 1 dzień – 45 zł (płatne w dniu zajęć).

Obiad z napojem - 18 zł

Liczba miejsc na warsztaty jest ograniczona (grupa maks. 15 osób). Liczy się kolejność zgłoszeń. Jedno dziecko może wziąć udział maksymalnie w 3 wybranych dniach.

Prosimy opiekunów o przywiezienie uczestników w godz. 7:30-8:30, natomiast odebranie - w godz. 14:30-15:30. Bardzo prosimy o punktualność.

Grupa spotyka się i kończy zajęcia przy wejściu do Ogrodu Botanicznego przy ul. Willowej.

Prosimy, aby w dniu pierwszych zajęć dostarczyć do nas zgodę na uczestnictwo dziecka w zajęciach oraz wcześniej zapoznać się szczegółowo z regulaminem zajęć (dokumenty dostępne w załącznikach)

ZAPISÓW DOKONACIE PAŃSTWO TELEFONICZNIE POD NR 81 743 49 00 (PN - PT W GODZ. 7:30 - 14:30)

Na kolejnych stronach znajdziecie Państwo harmonogram zajęć

 

 

 

HARMONOGRAM ZAJĘĆ:

I EDYCJA – 27.06 – 1.07 (WIEK 7-9 LAT)

27.06 – MŁODY OGRODNIK

spacer po Ogrodzie i zapoznanie z poszczególnymi kolekcjami roślinnymi Ogrodu Botanicznego; prezentacja codziennej pracy ogrodnika i wykorzystanie zdobytych umiejętności w samodzielnej pracy przy siewie/sadzeniu roślin w terenie; przygotowanie własnych kompozycji roślinnych w pojemnikach, które powędrują na parapety w domach uczestników; gry i zabawy na świeżym powietrzu.

28.06 – MŁODY ARTYSTA BOTANIK

zajęcia botaniczno-artystyczne z wykorzystaniem materiału roślinnego zebranego na terenie Ogrodu; obserwacja przyrody i „przenoszenie jej na płótno” podczas pleneru malarskiego; land art. - tworzenie naturalnych obrazów; układanie „ziołowych bukietów”; poprzez zabawę w terenie nauka rozpoznawania roślin, ich części, prawidłowego nazywania.

29.06 - MŁODY PRZYRODNIK

poznawanie relacji/zależności między roślinami, a zwierzętami; „Co piszczy w trawie?”, „Dla kogo kwitną kwiaty?” – zajęcia botaniczno-entomologiczne, „Czy kawka pije małą kawę?” - zajęcia ornitologiczno-botaniczne - czym żywią się ptaki; „podglądanie” skrzydlatych mieszkańców Ogrodu; szukanie w terenie śladów bytowania zwierząt; życie w kropli wody;

30.06 – MŁODY ODKRYWCA BOTANIK

zapoznanie z wyposażeniem warsztatu i metodami pracy botanika; wspólne przygotowywanie preparatów roślinnych i prowadzenie obserwacji, połączonych z wykonywaniem rysunków obrazów mikro- i makroskopowych roślin; zabawa w „Wielkiego botanicznego odkrywcę” – gra terenowa polegająca na poznaniu roślin użytkowych z różnych części świata (skąd pochodzą, kiedy i dzięki komu do nas trafiły, do czego ich używamy, jak smakują, itp.). Na zakończenie zabawy w „Wielkiego odkrywcę botanika” degustacja "odkryć botanicznych”.

1.07 – MŁODY PSZCZELARZ

wizyta w Ogrodowej pasiece; zapoznanie się z codzienną pracą pszczelarza; „dzień z życia pszczoły” – obserwacja funkcjonowania ula; rozpoznawanie roślin miododajnych w formie zabawy terenowej; wykonanie własnych świeczek z naturalnego wosku; jakie produkty zawdzięczamy pszczołom.

 

II EDYCJA – 11.07 – 15.07 (WIEK 9-11 LAT)

11.07 MŁODY PSZCZELARZ
wizyta w Ogrodowej pasiece; zapoznanie się z codzienną pracą pszczelarza; „dzień z życia pszczoły” – obserwacja funkcjonowania ula; rozpoznawanie roślin miododajnych w formie zabawy terenowej; wykonanie własnych świeczek z naturalnego wosku; jakie produkty zawdzięczamy pszczołom.

12.07 MŁODY ARTYSTA BOTANIK

zajęcia botaniczno-artystyczne z wykorzystaniem materiału roślinnego zebranego na terenie Ogrodu; obserwacja przyrody i „przenoszenie jej na płótno” podczas pleneru malarskiego; land art. - tworzenie naturalnych obrazów; układanie „ziołowych bukietów”; poprzez zabawę w terenie nauka rozpoznawania roślin, ich części, prawidłowego nazywania.

13.07 MŁODY ODKRYWCA BOTANIK

Prawdziwe skamieniałości, które można zobaczyć z bliska i dotknąć. „Przepis na skamieliny” – odtworzenie procesu powstawania skamielin przy pomocy wody, gipsu oraz współczesnych muszli. Tworzenie rekonstrukcji życia morza kredowego. Zabawa w „Wielkiego botanicznego odkrywcę” – gra terenowa polegająca na poznaniu roślin użytkowych z różnych części świata (skąd pochodzą, kiedy i dzięki komu do nas trafiły, do czego ich używamy, jak smakują, itp.). Na zakończenie zabawy w „Wielkiego odkrywcę botanika” degustacja "odkryć botanicznych”.

14.07 MŁODY PRZYRODNIK

poznawanie relacji/zależności między roślinami, a zwierzętami; „Co piszczy w trawie?”, „Dla kogo kwitną kwiaty?” – zajęcia botaniczno-entomologiczne, „Czy kawka pije małą kawę?” - zajęcia ornitologiczno-botaniczne - czym żywią się ptaki; „podglądanie” skrzydlatych mieszkańców Ogrodu; szukanie w terenie śladów bytowania zwierząt; życie w kropli wody;

15.07 MŁODY OGRODNIK

spacer po Ogrodzie i zapoznanie z poszczególnymi kolekcjami roślinnymi Ogrodu Botanicznego; prezentacja codziennej pracy ogrodnika i wykorzystanie zdobytych umiejętności w samodzielnej pracy przy siewie/sadzeniu roślin w terenie; przygotowanie własnych kompozycji roślinnych w pojemnikach, które powędrują na parapety w domach uczestników; gry i zabawy na świeżym powietrzu.

 

III EDYCJA 8.08 – 12.08 (WIEK 7-9 LAT)

8.08 – MŁODY OGRODNIK

spacer po Ogrodzie i zapoznanie z poszczególnymi kolekcjami roślinnymi Ogrodu Botanicznego; prezentacja codziennej pracy ogrodnika i wykorzystanie zdobytych umiejętności w samodzielnej pracy przy siewie/sadzeniu roślin w terenie; przygotowanie własnych kompozycji roślinnych w pojemnikach, które powędrują na parapety w domach uczestników; gry i zabawy na świeżym powietrzu.

9.08 – MŁODY ARTYSTA BOTANIK

zajęcia botaniczno-artystyczne z wykorzystaniem materiału roślinnego zebranego na terenie Ogrodu; obserwacja przyrody i „przenoszenie jej na płótno” podczas pleneru malarskiego; land art. - tworzenie naturalnych obrazów; układanie „ziołowych bukietów”; poprzez zabawę w terenie nauka rozpoznawania roślin, ich części, prawidłowego nazywania.

10.08 – MŁODY ODKRYWCA BOTANIK

Prawdziwe skamieniałości, które można zobaczyć z bliska i dotknąć. „Przepis na skamieliny” – odtworzenie procesu powstawania skamielin przy pomocy wody, gipsu oraz współczesnych muszli. Tworzenie rekonstrukcji życia morza kredowego. Zabawa w „Wielkiego botanicznego odkrywcę” – gra terenowa polegająca na poznaniu roślin użytkowych z różnych części świata (skąd pochodzą, kiedy i dzięki komu do nas trafiły, do czego ich używamy, jak smakują, itp.). Na zakończenie zabawy w „Wielkiego odkrywcę botanika” degustacja "odkryć botanicznych”.

11.08 - MŁODY PRZYRODNIK

poznawanie relacji/zależności między roślinami, a zwierzętami; „Co piszczy w trawie?”, „Dla kogo kwitną kwiaty?” – zajęcia botaniczno-entomologiczne, Miejska dżungla” – jakie zwierzęta żyją blisko nas, co je przyciąga do osiedli ludzkich, co jedzą i śpią, kiedy wokół betonowe wieżowce i ruchliwe ulice,

12.08 – MŁODY PSZCZELARZ

wizyta w Ogrodowej pasiece; zapoznanie się z codzienną pracą pszczelarza; „dzień z życia pszczoły” – obserwacja funkcjonowania ula; rozpoznawanie roślin miododajnych w formie zabawy terenowej; wykonanie własnych świeczek z naturalnego wosku; jakie produkty zawdzięczamy pszczołom.

 

 

    Aktualności

    Autor
    Błażej Maciorowski
    Data dodania
    6 czerwca 2022