Tourism Management and Marketing to studia drugiego stopnia obejmujące treści w zakresie szeroko pojętego zarządzania i marketingu w turystyce, niezwykle ważne we współczesnej branży turystycznej.
Program studiów jest odpowiedzią na rosnącą złożoność, zmienność i konkurencyjność współczesnego rynku turystycznego. Te wymagające warunki tworzą zapotrzebowanie na kompetentnych pracowników – menedżerów, znających się na nowoczesnych technologiach, elastycznych, kreatywnych i gotowych do współpracy z otoczeniem oraz rozumiejących zmieniające się oczekiwania konsumenta XXI w.
Turystyka jest realnie istniejącym sektorem gospodarki, dlatego w programie studiów względnie duży jest udział aspektów praktycznych, przygotowujących do pracy w branży turystycznej.
Studenci będą poznawać ujęcia teoretyczne i doskonalić swój warsztat badawczy w nawiązaniu do rzeczywistych zjawisk obserwowanych w branży turystycznej. Będą m.in. poznawać różne segmenty rynku turystycznego, ich strategie marketingowe, zrównoważone podejście do rozwoju turystyki, zasady projektowania uniwersalnego, kwestie bezpieczeństwa, wykorzystanie nowoczesnych technologii (w tym AI, social media, GIS) oraz obsługę systemów rezerwacyjnych stosowanych na rynku międzynarodowym.
Studia niestacjonarne II stopnia, prowadzone w języku angielskim. Nabór ruszy podczas rekrutacji na rok akademicki 2025/2026.
Możliwości w trakcie studiów
Mocne strony
Interdyscyplinarność programu łączącego wiedzę ekonomiczną, społeczną i geograficzną.
Aktualność tematyki związanej z potrzebami współczesnej gospodarki turystycznej
Nowoczesne podejście do zarządzania i marketingu w sektorze turystyki
Włączenie umiejętności narzędziowych związanych z wykorzystaniem technologii cyfrowych w e-marketingu.
Udział praktyków i kadry międzynarodowej w realizacji programu studiów
Sylwetka absolwenta
Absolwent studiów II stopnia kierunku Tourism Management and Marketing jest przygotowany do efektywnego zarządzania działalnością turystyczną na poziomie lokalnym, regionalnym i globalnym.
Posiada zdolność analizy zjawisk turystycznych w kontekście przestrzennym, środowiskowym, ekonomicznym i społecznym, zna uwarunkowania zrównoważonego rozwoju w turystyce.
Absolwent potrafi korzystać z nowoczesnych narzędzi informacyjnych, w tym AI w przetwarzaniu danych, sporządzać raporty analityczne i wizualizować uzyskane dane. Ma wiedzę w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi i potrafi efektywnie komunikować się.
Absolwent jest dobrze przygotowany do pracy w sektorze turystycznym, zarówno w firmach prywatnych, zajmujących się organizacją działalności turystycznej, a także zarządzaniem produktami turystycznymi oraz destynacjami turystycznymi. Może pełnić funkcje menedżerskie, a także pracować jako analityk rynku turystycznego, specjalista ds. marketingu, jako kierownik projektów w firmach zajmujących się działalnością turystyczną oraz podjęcia pracy w sektorze publicznym, na przykład w instytucjach odpowiedzialnych za promocję turystyki zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym
Absolwent posiada także wiedzę niezbędną do skutecznego zarządzania turystyką w ramach Kształcenie w ramach programu uwzględnia również praktyczne umiejętności, które absolwent może wykorzystać w samodzielnym prowadzeniu działalności gospodarczej w turystyce.
Co po studiach?
Po studiach łatwo jest zdobyć zatrudnienie w instytucjach związanych z obsługą turystów: biurach podróży, hotelach, agencjach eventowych i kulturalnych, ośrodkach sportowych, możesz zostać przewodnikiem, pilotem wycieczek. Można też założyć własny biznes.