Podczas konferencji zaprezentowane zostaną teoretyczne aspekty wyznaczające współczesne standardy komunikowania o środowisku. Omówienie koncepcji teoretycznych przez badaczy z zakresu nauk humanistycznych, społecznych i przyrodniczych zostanie skonfrontowane z dominującą w sferze publicznej formą i jakością przekazu, którą przedstawią dziennikarze, rzecznicy prasowi, samorządowcy. Dyskusja będzie mieć charakter otwarty, tak aby dziennikarze, ekolodzy, politycy i urzędnicy mogli swobodnie odnieść swoją wiedzę i doświadczenie do teorii i założeń wyznaczanych przez naukę i administrację publiczną.

Elementem konferencji będą warsztaty poświęcone problemom upowszechniania informacji o ekologii. Ponadto opracowane zostaną standardy wyznaczające główne cele, które powinny być realizowane przez wszystkich upowszechniających informacje o środowisku naturalnym.

Integralną częścią konferencji będzie prezentacja rezultatów wypracowanych przez studentów w ramach projektu: „Dziennikarstwo ekologiczne – nowa jakość w edukacji medialnej”. Studenci uczestniczący w projekcie przygotują: sesję posterową, event o tematyce ekologicznej oraz poprowadzą debatę studencką.

Główne cele konferencji:
a) omówienie kwestii ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju oraz określenie ich miejsca w debacie publicznej;
b) analiza jakości i formy przekazu medialnego dotyczącego: ochrony środowiska; zmian klimatycznych; zrównoważonego rozwoju etc.;
c) omówienie wykorzystywanych współcześnie strategii komunikacyjnych wpływających na zmianę postaw i zachowań społecznych;
d) ocena procesu upowszechniania informacji o ekologii i środowisku naturalnym;
e) dyskusja nad skutecznym realizowaniem strategii komunikowania o środowisku;
f) budowanie świadomości ekologicznej;

Proponowane tematy do dyskusji: 
1.Media a problem ochrony środowiska.
2. Politycy, lobbyści, przedsiębiorcy i ich zaangażowanie w ochronę środowiska.
3. Strategia komunikowania o środowisku – perspektywa narodowa i europejska.
4. Globalne zagrożenia a lokalny przekaz medialny.
5. Komunikowanie o katastrofach ekologicznych – kształt, jakość, oddziaływanie.
6. Ochrona środowiska a planowanie przestrzenne.
7. Ekologia a kształtowanie współczesnej przestrzeni społecznej.
8. Edukacja ekologiczna - fakty i mity.
9. Dziennikarstwo ekologiczne – wyzwania i zagrożenia.