Nazwa kierunku |
Technologie cyfrowe w animacji kultury, II stopień |
Specjalności |
- |
Język wykładowy |
polski |
Profil kształcenia |
ogólnoakademicki |
Krótki opis kierunku |
Celem studiów stacjonarnych II stopnia „Technologie cyfrowe w animacji kultury” jest przygotowanie absolwenta-specjalisty do pracy w nowoczesnych instytucjach kultury – wykorzystujących na co dzień techniki multimedialne, nowych ośrodkach animujących praktyki kulturalne z wykorzystaniem technologii ICT (ang. information and communication technology) – takich jak medialaby, inkubatory przedsiębiorczości – działające na styku nowych technologii, sztuki i nauki, portalach internetowych i różnych serwisach sieciowych zajmujących się problematyką kulturalną oraz w instytucjach dygitalizujących dziedzictwo kulturowo-historyczne Polski i Europy. Studia mają interdyscyplinarny charakter i zapewniają unikatowe połączenie umiejętności praktycznych związanych z obsługą narzędzi i aplikacji cyfrowych z zaawansowaną wiedzą teoretyczną i metodologiczną dotyczącą różnych zjawisk kulturowych. Studia II stopnia ,,Technologie cyfrowe w animacji kultury’’ prowadzone przez Instytut Kulturoznawstwa UMCS są unikatowe w skali ogólnopolskiej, gdyż stanowią jedyną tego typu propozycję w kraju - żaden inny uniwersytet, ani uczelnia niepubliczna nie prowadzą studiów poświęconych stosowaniu narzędzi cyfrowych w animowaniu zjawisk kulturowych oraz ich badaniu. Studia przewidują w swym programie przedmioty związane z wiedzą i umiejętnościami możliwymi do wykorzystania w środowisku międzynarodowym. Są to m.in. takie przedmioty, jak: grafika komputerowa, tworzenie treści dla Internetu, projektowanie stron internetowych, środowisko programistyczne web developera, promocja w mediach społecznościowych, design – strategie projektowania. W programie studiów przewidziane jest też translatorium języka angielskiego wyposażające studentów w praktyczne umiejętności językowe umożliwiające swobodne poruszanie się merytoryczne w zagadnieniach związanych z obszarem technologii cyfrowych. Studia kończą się uzyskaniem tytułu magistra w dyscyplinie nauki o kulturze i religii. Chcesz wiedzieć więcej na temat tego czego możesz się nauczyć na naszym kierunku? Zapoznaj się z multimedialnymi projektami tworzonymi przez naszych studentów w ramach zajęć: |
Wymiany międzynarodowe dla studentów |
|
Sylwetka absolwenta |
Po skończeniu studiów II stopnia „Technologie cyfrowe w animacji kultury”, absolwent będzie posiadał szerokie kompetencje cyfrowe umożliwiające:
|
Uprawnienia zawodowe |
Absolwent posiądzie kwalifikacje niezbędne w skutecznym aplikowaniu o pracę m.in. w następujących miejscach:
|
Miejsca realizacji praktyk zawodowych |
Fundacje, stowarzyszenia i firmy zajmujące się działalnością kulturalną i/lub medialną i/lub edukacyjną, agencje reklamowe, redakcje portali internetowych, telewizja i innej instytucji zajmującej się szeroko pojętą działalnością medialną i/lub kulturową i/lub edukacyjno – szkoleniową (np. mediateki, medialaby, fundacje, galerie sztuki, domy, centra, instytuty kultury, akademickie ośrodki kultury, agencje interaktywne i in.) |
Jednostka prowadząca |
|
Opiekun kierunku |
|
Prodziekan odpowiedzialny za kierunek |
|
Obsługa studentów |
|
Obsługa procesu dydaktycznego |
|
Dodatkowe informacje (linki) |
1. Zapoznaj się z multimedialnymi projektami tworzonymi przez naszych studentów w ramach zajęć: 2. Zapoznaj się z sylwetkami absolwentów Instytutu Nauk o Kulturze: 3. Strona główna Instytutu Nauk o Kulturze: 4. Szczegóły na temat rekrutacji: 5. Strona Facebook Instytutu Nauk o Kulturze: |
Program studiów |
Od roku akad. 2019/2020: |