Studenckie Koło Naukowe Cyberkultury UMCS
Koło powstało w grudniu 2014 roku. Jego główne cele to:
Realizowane projekty:
11.03- 28.04.2015 Cykl spotkań “Popcorn Game”
- „Popcorn Game. #1 Indie games. Gry niezależne”
- „Popcorn Game. #2 Gry komputerowe w innych mediach.” Spotkanie poświęcone było dziennikarstwu „growemu”. W dyskusji wzięli udział redaktorzy: Paweł Typiak i Marcin Górniak z „Gramy na Maxa!”, Łukasz Kucharski z ppe.pl, orz Piotr Wiater z Gra.pl
- „Popcorn Game. #3 Druga strona medalu. Pozytywne aspekty gier.” Wykład poprowadzony przez dr hab. Pawła Frelika. Następnie odbyło się spotkanie z przedstawicielami Centrum Badań gier wideo UMCS
- “Popcorn Game. #4 Gry, które wpływają na mózg”. Wykład poprowadził dr Andrzej Wodecki oraz Rafał Moczadło- przedstawiciele firmy Aerobrains.
15.09-09.10.2015 Projekt “Twórczość w Edukacji”
“TWÓRCZOŚĆ W EDUKACJI” to cykl 6 warsztatów zrealizowany w dwóch klasach pierwszych w jednym z lubelskich gimnazjów, mający na celu zwiększenie kreatywnego korzystania z mediów oraz edukację w zakresie bezpieczeństwa i etyki w sieci. Zajęcia przeznaczone były dla osób, które posiadają minimum podstawowe umiejętności w zakresie obsługi komputera. Każde warsztaty składały się z dwóch części- nabycie wiedzy teoretycznej oraz praktycznej przy konkretnych ćwiczeniach. Projekt ten miał na celu pobudzenie do kreatywnej pracy i przedstawiania własnych treści na lekcji czy też w późniejszej pracy, oraz propagowanie darmowych narzędzi online. W sieci zostały umieszczone lekcje pokazowe mające na celu propagowanie narzędzi online do prezentowania treści edukacyjnych.
Siedziba Koła:
Wydział Filologiczny UMCS
Pl. Marii Curie-Skłodowskiej 4A (pokój 12)
20-031 Lublin
Kontakt:
Facebook
Opiekun Koła:
mgr Wojciech Miedziocha
Koło wpisane do Rejestru Organizacji pod numerem OU/105/2014